2021-10-21, 20:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Polisen har garanterat undersökt hennes bakrund och letat efter psykiska besvär som skulle kunna leda till att en mamma lämnar sina barn och släkt bakom sig utan att lämna ett enda livstecken på två veckor.

Hur vet vi att hon inte hört av sig till någon närstående men samtidigt förbjudit denne att säga något?

Citat:
Om inte maken har något med detta att göra tror jag mer på självmord. Hoppat över bord från färjan till Polen.

Om hon hoppat i havet så kanske hon aldrig hittas? Det är rätt vanligt att personer som vill begå suicid hoppar överbord från fartyg och färjor.

Jag tror dock på ett frivilligt försvinnande, suicid kommer på en andraplats.
Citera
2021-10-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Helt klart är det som saknas intressant och förbryllande.
Visst kan det vara någon som plundrat den, men att den skulle hittats långt ifrån fyndplatsen är föga troligt.

Jag funderar över att väskan är hittad intill nån bensinmack, dom har oftast någon övervakningskamera. Med tanke på att det, vad jag vet, endast söktes där en gång. Så känns det som att polisen avfärdar platsen för att hitta Beata.
Däremot ser jag i Hitta Beata gruppen att dom som senast sökte vid Oxie/golfbanorna. Och ber folk som rör sig i området att fortsätta söka där.
Så det området värkar fortfarande vara mest aktuellt.

Gärningsmanna profilgruppen (NOA?) är inkopplad, dom om ingen annan borde juh kunna få fram info från den häktade.
Tänk om han har låst in henne levande någonstans? Då hade man verkligen önskat att det jobbades på SNABT!
Citera
2021-10-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur vet vi att hon inte hört av sig till någon närstående men samtidigt förbjudit denne att säga något?

Om hon hoppat i havet så kanske hon aldrig hittas? Det är rätt vanligt att personer som vill begå suicid hoppar överbord från fartyg och färjor.

Jag tror dock på ett frivilligt försvinnande, suicid kommer på en andraplats.

Varför citerar du flera veckor gamla inlägg? Mer info har framkommit vilket lett till att teorierna har bytt riktning. Du vägrar konsekvent att svara på vissa frågor. Så vi avslutar här.
Citera
2021-10-21, 20:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Jag funderar över att väskan är hittad intill nån bensinmack, dom har oftast någon övervakningskamera. Med tanke på att det, vad jag vet, endast söktes där en gång. Så känns det som att polisen avfärdar platsen för att hitta Beata.
Däremot ser jag i Hitta Beata gruppen att dom som senast sökte vid Oxie/golfbanorna. Och ber folk som rör sig i området att fortsätta söka där.

Gärningsmanna profilgruppen (NOA?) är inkopplad, dom om ingen annan borde juh kunna få fram info från den häktade.
Tänk om han har låst in henne levande någonstans? Då hade man verkligen önskat att det jobbades på SNABT!
Jag tycker det ligger närmare till hands att hon skulle lämnats av på vägen dit. (Varför vet jag inte.)Men det behövs ett mer precisist sökområde för att det ska kunna ge något att söka.
Citera
2021-10-21, 20:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Visst. Kontanter använder man i Polen mer än i Sverige. Men tror du att man plockar kontanter i skogen som svamp? Tror du att hon hade fullt med kontanter i väskan när hon satte sig med mannen i bilen? Dumpat väskan och kontanter stoppade i bh?

Den "försvunna kvinnan" måste inte ha haft ett öre på sig när hon satt i bilen, å andra sidan tror jag knappast att hennes make kroppsvisiterade henne heller. Hon kan alltså ha haft kontanter på sig.

Hon kan dessutom ha haft en liten väska i en större väska, du vet möjligen inte vad för sorts väska som upphittades?
Citera
2021-10-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta

Ja, fast när skulle han låst in henne? Kanske mer sannolikt en medhjälpare isåfall?
Citera
2021-10-21, 20:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Ja, fast när skulle han låst in henne? Kanske mer sannolikt en medhjälpare isåfall?
Jag förstår inte vad syftet skulle vara med att låsa in henne. Vad skulle han kunna få ut av det?
Citera
2021-10-21, 21:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Mer info har framkommit vilket lett till att teorierna har bytt riktning.

Du vill inte svara på min fråga om det går att utesluta att den "försvunna kvinnan" kan ha hört av sig till vissa utvalda personer men förbjudit dessa att berätta att hon är i livet?

Hennes mor har ju tydligen varit rätt övertygad att hon fortfarande är i livet, kanske morsan vet mer än vad hon vill berätta eller får berätta?

Vad är det för viktig info förresten som framkommit enligt dig som motbevisar min teori om att hon kan ha hört av sig till vissa?

Hon har kanske kört nån vals om att hon lever under hot från sin make och hans anhöriga och att hon gått under jorden?

Mig veterligt är det inte bevisat att han misshandlat eller hotat henne?
Citera
2021-10-21, 21:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag förstår inte vad syftet skulle vara med att låsa in henne. Vad skulle han kunna få ut av det?

Precis, det där är bara tokiga spekulationer utan bäring i verkligheten.

Det finns ingenting som pekar på att maken låst in någon överhuvudtaget.

Det är nog snarare de skribenter som för fram såna tokiga spekulationer som borde låsas in.

Jag är rätt övertygad om att det handlar om ett frivilligt försvinnande och att vi snart kommer att få veta vad som hänt, å andra sidan kan ju jag precis som alla andra ha fel men att hon sitter fastkedjad i nåt ödehus eller lägenhet kan vi nog utesluta.
Citera
2021-10-21, 21:45
Medlem
Citat:

Kontroll? Skrämma henne att dra tillbaka skilsmässoansökan? Trafficking?
Men troligtvis är hon ju död.
Citera
2021-10-21, 22:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det kanske är intressantare vad som saknades i handväskan än vad den innehöll. (avstängd mobil P-piller, kreditkort). Inga kontanter/plånbok, nycklar (?) Id-kort, etc (vilket kanske är dom pinaler som är nödvändiga för att resa vidare)

En tanke som slår en är att Beata kanske är en "Möllersk" förslagen kvinna vilken (tillsammans med araben?) arrangerat försvinnandescenariot i avsikt att hämnas den uttjänta och kasserade C.R.

Det går heller inte bortse från att handväskan hittats tidigare och plundrats av en brottsbenägen person och sen dumpats på platsen där barnen med hjälp av deras föräldrar pekade ut att dom fann den.

Att handväskan med tanke på dess innehåll är slängd på fyndplatsen för att vilseleda kan bero på att den plundrats tidigare med ev, annan ursprunglig fyndplats.

Den sista meningen om att vara så grym att man smiter från ansvaret om sina barn som en katt om natten mognar man inte ifrån. Det tossiga påståendet avser att tvätta B renare än vad lämnandet av barnen visar att hon är.

Dina teorier är väldigt intressanta.

Den där araben som det pratas om, vad är det för typ och hur har den gifta "försvunna kvinnan" raggat upp honom eller om det var tvärtom?

Att det kan föreligga ett frivilligt försvinnande bakom hennes bortavaro är ingen orimlig tanke, kvinnor kan ibland ha en rent djävulsk planering och vara väldigt förslagna. Ditt exempel inom spoilern visar på ett exempel på hur vissa kvinnor kan bete sig.

Hennes tidigare sorti från barnen och maken i Polen visar också på att hon inte är främmande för att sticka iväg utan att meddela vart.

Det är märkligt att se hur vissa kvinnliga skribenter gör allt för smutskasta den häktade maken och ännu mer för att tvätta den "försvunna kvinnans" liv och leverne till kulören snövit trots att hon stack till Sverige utan att informera exmannen och barnen.

Jag tror dessutom att den kastade handväskan är ett villospår och att det är den "försvunna kvinnan" som placerat ut den. Kanske ville hon kasta misstankar mot make som hon vill bli av med?

Att det saknas kontanter, plånbok, Id-kort och nycklar osv kan tyda på att det är hon själv som kastat väskan. Hon har antagligen haft en extra mobil plus andra kreditkort och P-piller.
Citera
2021-10-21, 22:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Kontroll? Skrämma henne att dra tillbaka skilsmässoansökan? Trafficking?
Men troligtvis är hon ju död.

Du har en väldigt negativ syn på det här fallet. Trafficking? I vilket syfte då om man får fråga? Har maken sålt henne till en traffickingliga?

Jag har fört fram en betydligt mer trovärdig teori om att den "försvunna kvinnan" hört av sig till vissa utvalda personer men att dessa inte får yppa att hon är i livet.

Vad tror du om den hypotesen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in