2021-10-01, 18:52
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det framgår inte exakt hur länge var han borta. Enligt barnet kommer han tillbaks efter en stund. Gissningsvis 10 minuter en kvart. Det är bara en gissning.
Polisen uttalade sig längre stund. Vad är längre stund? Säkert att pojken hade med sig mobilen och spelade medan han Väntade. Alla som har barn vad betyder en stund för spelande unge. CR sa att de bråkade och han åkte i väg. Så där bara? Vi vet att han misshandlade henne sista månader. Förmodligen också under bråk kunde han inte lugna sig. Menar han att just denna dagen var han så lugnt att han bara åkte i väg? Nej. Han slog till henne ordentligt. För hårt den gången. Ibland räcker bara en slag.
Citera
2021-10-01, 18:58
Medlem
Sockerhalss avatar
Kan inte hjälpa att jag tänker på ett annat fall. Angelika Bengtsson från Mariestad låg i vårdnadstvist och iscensatte sin egen kidnappning. Allt för att mannen skulle svartmålas. Vet inte hur hon tänkte men hon gav sej tillkänna i Göteborg, efter några dagar tror jag, med rester av silvertejp kring munnen. Hon blev "kidnappad" utanför badhuset.... Vilka idioter det finns. Hon blev åtalad minns jag. Eftersom de har slutat leta efter Beata så dök tanken upp hos mej.
Citera
2021-10-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Dom bör ju leta i alla närliggande dammar åtminstone eftersom man inte hittat henne ännu, märkligt beslut att avblåsa sökandet.

Om han har Gmail..gmail sparar ju var han befunnit sig. Kan de kolla hans mobils rörelser eller barnets rörelser?
Citera
2021-10-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hur lång tid ska han ha varit borta från bilen?
Att mörda någon behöver inte ta 15 min oavsett proffs eller nybörjare. Att strypa någon tar max 5-10 min. Stryper du blodtillförsel till hjärnan går det betydligt fortare. Med kniv går det ännu fortare.

Jag ser det som fullt rimligt att promenera iväg till ett undangömt ställe, misshandla och sen strypa/kniva någon på en kort stund för att sen återvända till det undangömda stället för att hämta kroppen med bil.

Jag undrar om han vågade lämna kvar kroppen där, när de precis hade mött på det andra paret som vittnade om att de såg BO och MGM och hälsade på dem. Då visste ju MGM om att de inte var ensamma och det även fanns folk som precis hälsat på dem. Vetifan om han hade vågat döda henne och springa tillbaka till bilen, medan hennes kropp ligger kvar där. Men ja, jag vet inte heller vem som hade velat vara hans medhjälpare och transportera iväg kroppen/henne (ifall hon levde/lever).
Citera
2021-10-01, 19:18
Medlem
Om han är oskyldig så måste han ju kunna svara på vilken vän hon skulle träffa. Lätt att kolla upp…
Och varför var bilen försvunnen ett tag? Mycket märkligt alltihop
Citera
2021-10-01, 19:26
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag undrar om han vågade lämna kvar kroppen där, när de precis hade mött på det andra paret som vittnade om att de såg BO och MGM och hälsade på dem. Då visste ju MGM om att de inte var ensamma och det även fanns folk som precis hälsat på dem. Vetifan om han hade vågat döda henne och springa tillbaka till bilen, medan hennes kropp ligger kvar där. Men ja, jag vet inte heller vem som hade velat vara hans medhjälpare och transportera iväg kroppen/henne (ifall hon levde/lever).

Det var kanske inte ett planerat mord, kanske blev han plötsligt förbannad och råkade slå ihjäl henne. Och så fanns det inte möjlighet att gömma kroppen förrän senare, och då hade han turen att ingen såg.
Citera
2021-10-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn

Att han dödar henne trots att vittnen sett dom tillsammans talar ju för att det var oplanerat. Eller så är han så jävla kylig och självgod att han räknar med att hans förklaring håller.

Att ta med en döda mamman till bilen där sonen sitter och väntar är ju osannolikt. Så han kanske inte hade så många alternativ. Är inte bekant med området, men gissar iaf att det finns buskage, träd eller annat som kan skymma en kropp några timmar.
Citera
2021-10-01, 19:35
Medlem
Klart det var planerat! Varför skulle han hämta upp henne..
Citera
2021-10-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hur lång tid ska han ha varit borta från bilen?
Att mörda någon behöver inte ta 15 min oavsett proffs eller nybörjare. Att strypa någon tar max 5-10 min. Stryper du blodtillförsel till hjärnan går det betydligt fortare. Med kniv går det ännu fortare.

Jag ser det som fullt rimligt att promenera iväg till ett undangömt ställe, misshandla och sen strypa/kniva någon på en kort stund för att sen återvända till det undangömda stället för att hämta kroppen med bil.
Det tar minst en kvart enligt intervjuer med seriemördare.
Citera
2021-10-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Klart det var planerat! Varför skulle han hämta upp henne..
För att köra henne till golfbanan där hon skulle träffa en vän?
Citera
2021-10-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
En sten i huvudet går också blixtsnabbt. Men frågan är ju var med tanke på att det måste varit hyfsat nära bilen men tillräckligt undanskymd plats. Risken är ju att sonen hinner ut och leta efter mamma och pappa. Lite väl modigt om han lämnat henne och sen åkt tillbaka för att gömma kroppen och hoppas att ingen upptäckt den under tiden. Så modig tror jag inte han är.

Hade varit intressant med en kartbild och markering där bilen stod.
Om det var oplanerat tror jag inte det har med mod att göra, utan brist på alternativ. Att ta med sig kroppen tillbaks till bilen är ju inget alternativ. Vad kvarstår? Att lämna den med vetskap att den kommer hittas relativt fort. Eller att åka tillbaks, kolla så det inte är ett jäkla ståhej och sen släpa in kroppen i bilen.
Citera
2021-10-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Om han är oskyldig så måste han ju kunna svara på vilken vän hon skulle träffa. Lätt att kolla upp…
Och varför var bilen försvunnen ett tag? Mycket märkligt alltihop
Är det inte bara iakttagelser om bilen dom sökt?

"I helgen sökte polisen information om en silverfärgad Suzuki, modell Vitara, från år 2002. "

"Den silverfärgade bilen beslagtogs i helgen, säger Nils Norling.

– Den finns hos oss men vi är fortsatt intresserade av var den varit, om någon gjort iakttagelser kring den."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5GjL6E/sokandet-efter-beata-fortsatter--ny-damm-av-intresse

"Enligt uppgifter till Sydsvenskan så ska polisen bland annat ha beslagtagit en bil i samband med att mannen greps. Man har därefter sökt efter kvinnan på olika platser under natten i Malmö med omnejd, bland annat genomfördes eftersökningar i Bokskogen.

Polisen uppger att de har hållit flera förhör med personer som är intressanta för utredningen under natten och under lördagen.

Polisen vill inte uppge vilken relation den gripne mannen har med den försvunna kvinnan."

https://www.sydsvenskan.se/2021-09-25/kvinna-forsvunnen-i-malmo-man-anhallen-for-manniskorov

Dom verka haft ett struligt förhållande. Finns antagligen vänner som han inte har koll på.
Senast redigerad av Sir89 2021-10-01 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in