2021-10-21, 22:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Kontroll? Skrämma henne att dra tillbaka skilsmässoansökan? Trafficking?
Men troligtvis är hon ju död.
Kontroll? Hur tänker du då?
Eftersom hon vågat anmäla en gång lär hon ju göra det direkt när hon blir släppt, även om han hotar henne. Det borde han begripa.
Trafficking låter som en kuslig möjlighet, men vem vet. Om han tycker hon är lössläppt, tycker han kanske att han kan tjäna pengar på det.
Citera
2021-10-21, 23:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tyvärr tror jag också det, men jag ville ventilera möjliga anledningar till att hålla henne inspärrad.
Citera
2021-10-21, 23:18
Medlem
Citat:

En månad känns som lite väl lång tid att hålla någon fånge för att få denne att dra tillbaks en skilsmässoansökan. Sen vet jag inte hur eftertraktad en 32 årig fembarnsmamma är som traffickingoffer. Tror snittåldern är 15 år och tas från ofta från fattiga till rika länder. Tror tyvärr du har rätt i att hon är död.
Citera
2021-10-21, 23:26
Medlem
Följt tråden sedan dag ett. Vill inte att man hamnar på sidospår så detta kan jag åtminstone berätta: mannen är inte arab. Eller polack. Eller ja, mannen och mannen... snarare den labila snorungen. Han är dock inte försvunnen.

Barnen i Polen är båda tjejer. De är inte äldst och har aldrig bott i Sverige.
Citera
2021-10-21, 23:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qrazy
Följt tråden sedan dag ett. Vill inte att man hamnar på sidospår så detta kan jag åtminstone berätta: mannen är inte arab. Eller polack. Eller ja, mannen och mannen... snarare den labila snorungen. Han är dock inte försvunnen.

Vilka funderingar har du om vad som hänt?
Citera
2021-10-21, 23:51
Medlem
Jag hörde att hon har lägenhet i Polen. Jag tror att det var Gdansk. Kanske hennes man berättade det till polisen och polisen söker henne i Polen?
Citera
2021-10-22, 00:06
Medlem
Citat:

Informationen är tyvärr inte värt något utan källa, så skicka gärna källan så vi kan kolla upp det.
Annars byggs det lätt vidare på och man har ingen aning vart det kommer ifrån eller om det är sant.
Citera
2021-10-22, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En månad känns som lite väl lång tid att hålla någon fånge för att få denne att dra tillbaks en skilsmässoansökan.

Vad är det som säger att inte maken också ville skiljas? Hittills är det väl bara gammelmor i Polen som sagt att han var besatt av dottern? Den där tanten känns ju inte vid god vigör direkt, partisk ända in i benmärgen.

Den häktade maken tänkte dessutom kanske på barnens bästa? Skilsmässobarn klingar rätt illa i dessa dagar.

Den "försvunna kvinnan" verkar ju inte heller direkt vara typen som värnar om familjevärderingar och liknande, hon övergav väl sin gamla familj i Polen och lät exmannen dra det tyngsta lasset?

Citat:
Sen vet jag inte hur eftertraktad en 32 årig fembarnsmamma är som traffickingoffer. Tror snittåldern är 15 år och tas från ofta från fattiga till rika länder.

Du har kanske rätt för en gångs skull?

En 33-årig fem-barnsmorsa står nog kanske inte så högt i kurs i traffickingkretsar där man helst av allt kanske vill ha ungt kött att saluföra?

Citat:
Tror tyvärr du har rätt i att hon är död.

Jag hoppas att hon är i livet till skillnad från dig och andra superpessimistiska skribenter. Jag tror att hon håller sig undan frivilligt.

Jag hoppas då iallafall det för hennes barns bästa.

Dom har bara en mor.

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-22 kl. 02:23.
Citera
2021-10-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilka funderingar har du om vad som hänt?

Förhållandet har pågått ett tag innan skilsmässoansökan. Inga av de inblandade är några helylle familjefokuserade människor utan livsstilen (speciellt runt barn) går att starkt ifrågasätta.

Min teori är att hon är försvunnen frivilligt och jag tror faktiskt att mannen kommer att släppas inom någon månad. Men då vet jag också en del som jag misstänker inte har nått polisen än, dock kommer de snart upptäcka denna information.

Kommer inte uppge källor, men kan säga att det jag vet är ingen andrahandsinformation.
Citera
2021-10-22, 08:57
Medlem
Citat:
Förhållandet har pågått ett tag innan skilsmässoansökan. Inga av de inblandade är några helylle familjefokuserade människor utan livsstilen (speciellt runt barn) går att starkt ifrågasätta.

Min teori är att hon är försvunnen frivilligt och jag tror faktiskt att mannen kommer att släppas inom någon månad. Men då vet jag också en del som jag misstänker inte har nått polisen än, dock kommer de snart upptäcka denna information.

Kommer inte uppge källor, men kan säga att det jag vet är ingen andrahandsinformation.

Du säger att su inte vill att tråden hamnar på sidospår. Vilket spår tycker du att tråden ska ta? Vad skulle motivet vara till att hålla sig undan frivilligt?
Citera
2021-10-22, 09:18
Medlem
Citat:
Du säger att su inte vill att tråden hamnar på sidospår. Vilket spår tycker du att tråden ska ta? Vad skulle motivet vara till att hålla sig undan frivilligt?

När jag säger att jag inte vill att tråden hamnar på sidospår så menar jag egentligen bara angående att pojkvännen skulle vara arab, vilket han inte är.

Någon undrade sedan vad min teori är och då svarade jag vad jag tror baserat på vad jag vet. Självklart kan jag inte vara säker på något, men då jag har väldigt mycket mer information så anser jag att det lutar kraftigt åt det hållet, trots att jag tidigare trodde något helt annat.

Och ja - vad motivet är, är en bra fråga. Det kan jag inte svara på utan att gå in på detaljer som jag inte vill gå in på.
Citera
2021-10-22, 09:23
Medlem
Citat:
När jag säger att jag inte vill att tråden hamnar på sidospår så menar jag egentligen bara angående att pojkvännen skulle vara arab, vilket han inte är.

Någon undrade sedan vad min teori är och då svarade jag vad jag tror baserat på vad jag vet. Självklart kan jag inte vara säker på något, men då jag har väldigt mycket mer information så anser jag att det lutar kraftigt åt det hållet, trots att jag tidigare trodde något helt annat.

Och ja - vad motivet är, är en bra fråga. Det kan jag inte svara på utan att gå in på detaljer som jag inte vill gå in på.

Ok, så du vill inte släppa någon mer info förutom att den nya pojkvännen inte är arab?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in