Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
En månad känns som lite väl lång tid att hålla någon fånge för att få denne att dra tillbaks en skilsmässoansökan.
Vad är det som säger att inte maken också ville skiljas? Hittills är det väl bara gammelmor i Polen som sagt att han var besatt av dottern? Den där tanten känns ju inte vid god vigör direkt, partisk ända in i benmärgen.
Den häktade maken tänkte dessutom kanske på barnens bästa? Skilsmässobarn klingar rätt illa i dessa dagar.
Den "försvunna kvinnan" verkar ju inte heller direkt vara typen som värnar om familjevärderingar och liknande, hon övergav väl sin gamla familj i Polen och lät exmannen dra det tyngsta lasset?
Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Sen vet jag inte hur eftertraktad en 32 årig fembarnsmamma är som traffickingoffer. Tror snittåldern är 15 år och tas från ofta från fattiga till rika länder.
Du har kanske rätt för en gångs skull?
En 33-årig fem-barnsmorsa står nog kanske inte så högt i kurs i traffickingkretsar där man helst av allt kanske vill ha ungt kött att saluföra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Tror tyvärr du har rätt i att hon är död.
Jag hoppas att hon är i livet till skillnad från dig och andra superpessimistiska skribenter. Jag tror att hon håller sig undan frivilligt.
Jag hoppas då iallafall det för hennes barns bästa.
Dom har bara en mor.