2021-10-21, 12:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Fler som får lite huvudvärk av denna? Tar nog lite för mkt; 7.5 g/dag.

Det kan nog stämma. Jag vet inte om det stämmer men, jag tror att man rätt uttorkad av kratom. Och då är det bra att dricka mycket vatten.

Så uttorkning kan vara orsaken till huvudvärken. Känner också att min hud blir mycket torrare när jag tar kratom.
Citera
2021-10-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Skulle nog hålla med apelsinen om denna kategorisering. Vit fungerar för mig inför träningen, som PWO.
.
Att använda kratom som PWO är dock inte speciellt smart eftersom kratom likt andra opioider sänker dina testosteronnivåer ganska markant. Visst någon gång ibland om du är skadad och vill träna eller liknande gör inget men annars är det en dålig vana. Går du på steroider eller likande har det dock ingen påverkan tror jag.
Senast redigerad av DrMuggenD 2021-10-21 kl. 13:09.
Citera
2021-10-21, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuggenD
Att använda kratom som PWO är dock inte speciellt smart eftersom kratom likt andra opioider sänker dina testosteronnivåer ganska markant. Visst någon gång ibland om du är skadad och vill träna eller liknande gör inget men annars är det en dålig vana. Går du på steroider eller likande har det dock ingen påverkan tror jag.

Det finns en liten studie som menar att kratom inte ska ha en särskilt nämnvärd påverkan på testosteronet. Om du har läst en större mer pålitlig studie så får du gärna länka.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29626673/
Citera
2021-10-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Det finns en liten studie som menar att kratom inte ska ha en särskilt nämnvärd påverkan på testosteronet. Om du har läst en större mer pålitlig studie så får du gärna länka.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29626673/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5858613/
Nyckeln att förstå här är att allt som ökar prolactin kan samtidigt sänka testosteron.
Citera
2021-10-21, 23:02
Medlem
Kan jag ta med mig kratom till USA? Kan jag ta med mig kratom till Danmark?
Citera
2021-10-22, 07:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuggenD
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5858613/
Nyckeln att förstå här är att allt som ökar prolactin kan samtidigt sänka testosteron.

Intressant, tack, den har jag missat.

Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Kan jag ta med mig kratom till USA? Kan jag ta med mig kratom till Danmark?

Jag vet att kratom är lagligt i USA, men jag vet inte om det är tillåtet att ta med sig det in i landet som resande, bara för att något är lagligt så behöver det inte alltid vara grönt ljus att importera.

Kolla upp varje lands enskilda lagar.
Citera
2021-10-22, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Intressant, tack, den har jag missat.

Jag vet att kratom är lagligt i USA, men jag vet inte om det är tillåtet att ta med sig det in i landet som resande, bara för att något är lagligt så behöver det inte alltid vara grönt ljus att importera.

Kolla upp varje lands enskilda lagar.

Skulle nog kolla på delstat också, inte samma lagar som gäller överallt i USA.
Citera
2021-10-22, 13:18
Bannlyst
Fler som blir dåliga i magen
Citera
2021-10-22, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Fler som blir dåliga i magen
Nope. Hur mycket intar du? När intar du? Innan eller efter måltider? Hur ser din dagliga diet ut?
Citera
2021-10-22, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chiringi88
Det beror lite på från person till person. Men 2 g för en nybörjare och sedan trappa upp vid behov till 4 g är nog lämpligt. Strains är BS och tro inte på allt sånt, det är mycket för PR. Det finns i grund och botten 2 strains. Jag rekommenderar Kr*tomexperten punkt se, deras vilda kratom.

Hoppas att det är svar på din fråga .

Fick hem RGB från KE idag. Taggad!
Citera
2021-10-23, 03:31
Medlem
[quote=Chiringi88|77651209]Det beror lite på från person till person. Men 2 g för en nybörjare och sedan trappa upp vid behov till 4 g är nog lämpligt. Strains är BS och tro inte på allt sånt, det är mycket för PR. Det finns i grund och botten 2 strains. Jag rekommenderar Kr*tomexperten punkt se, deras vilda kratom.

Hoppas att det är svar på din fråga .[/QUOTE

Jadå perfekt! Tack svar kanske återkommer i pm till dig om mera frågor❤️
Citera
2021-10-23, 03:48
Bannlyst
Gick på ~2.5 mg subutex i 12-14 dagar och har nu tagit höga doser kratom för ev AT och det fungerar jättebra. Blir lite trött då jag går på höga doser Kratom. 7.5 g dag eller så.

Nu tog jag 3 gram + 1.5 mg Subutex, jävlar vilken kombo! Däckade i datorstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in