2021-10-23, 04:06
Bannlyst
[quote=Surafisen|77678842]
Citat:
Ursprungligen postat av Chiringi88
Det beror lite på från person till person. Men 2 g för en nybörjare och sedan trappa upp vid behov till 4 g är nog lämpligt. Strains är BS och tro inte på allt sånt, det är mycket för PR. Det finns i grund och botten 2 strains. Jag rekommenderar Kr*tomexperten punkt se, deras vilda kratom.

Hoppas att det är svar på din fråga .[/QUOTE

Jadå perfekt! Tack svar kanske återkommer i pm till dig om mera frågor❤️
Jag tycker inte strains är PR, iaf inte "färgen" på strains. Läs Kratom Bibeln, finns på google.
Citera
2021-10-23, 04:08
Bannlyst
Gick igenom mina 80 gram snabbt, men det var pga att jag ville slippa Subutex-AT. Kratom är något jag kommer fortsätta ta. Men då 3 gram morgon, 3 gram eftermiddag. Kratom är liksom "lagom". Man blir smärtlindrad och det fungerar till natten samt man blir lite gladare de dagar man är nedstämd som ju många blir nu på höst/vinter. Man blir lite smått påverkad men inte så att man inte kan sköta livet. Man saknar inte ruset heller.

Perfekt substans.
Citera
2021-10-23, 08:28
[quote=buffertzon|77678939]
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Jag tycker inte strains är PR, iaf inte "färgen" på strains. Läs Kratom Bibeln, finns på google.
Men snälla, det finns bara 2 strains = Grön och Vit. Röd strain gör man utav grön eller vit genom en fermentationsprocess.

Utöver detta är det olika bönder, olika batcher och olika åldrar på träden. Sen finns det VILD och ODLAD kratom. PUNKT. Vissa bönder är bättre än andra på att bibehålla mitragynin-nivåerna och vissa bönder är sämre på detta. Detta är avgörande för kvalitet. Än så länge tycker jag SK och KE har trovärdigast PR.
Citera
2021-10-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Låter fördjävligt. Så du har tänd av från andra och tyngre droger tidigare? I somras så klippte jag med kratomet och tog en cold turkey. Jag upplevde inga svårigheter med det. Kan tillägga att jag brukat och missbrukat det mesta och väldigt sällan eller aldrig att jag upplevt en hemskare AT.
Men det är som med allt annat individuellt.
Jag det är verkligen individuellt med kratom. Faktum är att det kan vara svårare för vissa att sluta med kratom jämfört med t.ex. oxy!
Från användare på reddit:
In my life I have had the pleasure to withdraw from several opioid-type substances: codeine, tramadol, hydrocodone, and oxycodone. Out of all of these, for me, Kratom has the worst withdrawal.

Take, for instance, oxycodone withdrawal. Physically, it sucks. For about a week you will be sick to your stomach, in a lot of muscle pain, unable to sleep or eat much, and completely exhausted. But for me, that’s it. It’s like having influenza. As long as I can lie around and watch tv, play video games, maybe smoke some MJ, it is just gonna be a lousy week. But it won’t upset my whole world.

Kratom withdrawal is less like being sick and more like an extended bad LSD trip or a minor psychotic episode. Physically, it’s way easier than oxy. You won’t feel like running a marathon, sure, but you’re not gonna be sick as a dog, leaking fluids, and feeling like a disgusting blob. But psychologically, the depression and anxiety are insane. I don’t mean that metaphorically. I mean that I will literally wonder if I need to go to the psych ward because I spend every waking minute alternating between suicidal depression and heart-pounding panic attacks. Life without Kratom feels not just boring but totally empty and meaningless.

I think this is because Kratom is not just an opioid. It is also a mild stimulant, antidepressant, and even an antipsychotic. So it’s like a combination of withdrawing from codeine, cocaine, Prozac, and an atypical antipsychotic like Seroquel. Each of these might not be that bad, but blend them all together, and for the wrong person you have the recipe for a nightmare.

Just wanted to put it out there that for some people, Kratom may not be just a replacement addiction for opioids, but actually may be more addictive and have harsher withdrawal symptoms. This is not the case for most users, and I also have to add that I never progressed to IV use of any opioids, withdrawal from which is probably many times worse than that for Kratom. But, especially if you have pre-existing anxiety or depression, just be aware that quitting may not be the walk in the park compared to opioids that the Kratom enthusiasts promised us.
Citera
2021-10-23, 21:49
Medlem
Visst kan man få fysisk at av kratom om man använder det var dag under långa perioder hur stora doser som krävs är säkerligen olika. Hur pass svår att man får är klart olika från person till person. Personligen har jag inte fått någon nämnvärd at av det trots doser på 10-20g dag i början innan jag insåg att kratom inte är speciellt snällt mot kroppen och organen i lite högre doser. Själv verkade jag ha en naturligt hög tolerans mot kratom redan för första dosen behövde nog 6-8 g för att få någon effekt första gången. Men säkerligen dos beroende hur mycket det påfrestar organen. Själv är jag väldigt sparsam med mitt användande numera efter antal kg och dragit dessa slutsatser. Och är inte ensammen om att dessa slutsatser.

Sen hur psykiskt beroende framkallande det är kopplat till hur mycket personen gillar det och säkert flera faktorer. Det psykiska beroendet enligt mig det svåraste att bli av med oavsett drog om man lyckats etablera ett starkt sådant. Gå att lägga in sig på avgiftning för fysiska beroende (kan var jäkligt jobbigt så klart) men det är ofta gjort på någon vecka till några månader beroende på drog, men det psykiska beroendet kan sitta i åratal om man har otur och det är ju det som gör att man tar upp användadet igen oftas. Sen att det skulle vara svårare att sluta med kratom än oxy tror jag är mycket ovanligt. Själv tycker jag cannabis är mer psykiskt beroende framkallande än kratom för mig personligen.
Citera
2021-10-23, 21:55
Medlem
Tycker trots detta att kratom är relativt mild drog för dom flesta om man använder det med lite sunt förnuft. Men att att gemföra det med kaffe är bara löjligt. Så milt är inte kratom.
Citera
2021-10-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Tycker trots detta att kratom är relativt mild drog för dom flesta om man använder det med lite sunt förnuft. Men att att gemföra det med kaffe är bara löjligt. Så milt är inte kratom.

De ger ett milt rus men kratom är starkare än vad man tror.

När jag hade gått på kratom varje dag i några månader fick jag noll effekt av 80mg oxycontin så kratom går hårt på opiat receptorerna.
Senast redigerad av blancotramco 2021-10-23 kl. 22:21.
Citera
2021-10-24, 00:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuggenD
Jag det är verkligen individuellt med kratom. Faktum är att det kan vara svårare för vissa att sluta med kratom jämfört med t.ex. oxy!

Så klart att det är individuellt, alla reagerar olika. Det enda som jag märker när klipper kratomet är något nedstämd, men det tillhör mitt normalmående.
Citera
2021-10-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Visst kan man få fysisk at av kratom om man använder det var dag under långa perioder hur stora doser som krävs är säkerligen olika. Hur pass svår att man får är klart olika från person till person. Personligen har jag inte fått någon nämnvärd at av det trots doser på 10-20g dag i början innan jag insåg att kratom inte är speciellt snällt mot kroppen och organen i lite högre doser. Själv verkade jag ha en naturligt hög tolerans mot kratom redan för första dosen behövde nog 6-8 g för att få någon effekt första gången. Men säkerligen dos beroende hur mycket det påfrestar organen. Själv är jag väldigt sparsam med mitt användande numera efter antal kg och dragit dessa slutsatser. Och är inte ensammen om att dessa slutsatser.

Jag tror också att kratom kan gå ganska hårt åt organen och vill härmed lägga ut en liten varning kring vad som hände mig. Jag har tagit kratom lite periodvis och har många gånger tänkt att jag ska ta det två dagar var tredje vecka eller liknande men det slutar oftast med att jag använder upp det jag köpt vilket nog många kan känna igen sig i. Nu senaste gången hade det inte gått så långt men jag hade väl varit på det i ca två veckor och tog doser på cirka 13 gram per dag och de två sista dagarna använde jag 20 gram per dag. Under de här dagarna började jag känna att hjärtrytmen började ändras. Ni vet när hjärtat slår ett slag extra snabbt och det sen blir en paus till nästa som blir extra hårt och det känns nästan som att hjärtat hoppar till lite.

Detta brukar jag vanligtvis inte ha men det har ju inträffat någon gång förut, det har förmodligen de flesta varit med om och när jag sökte på det så såg jag att upp mot 100 extraslag per dygn kan en person ha utan att det behöver vara något konstigt. Jag hade definitivt mer än så.

Sen hade jag uppehåll dagen efter och tog inget på förmiddagen och kände att det blev mindre extraslag och då började jag starkt misstänka kratomet. Men hade en viktig sak jag skulle göra dagen efter så bestämde mig för att köra på kvällen och sen en sista dos dagen efter. Men efter jag tog kvällsdosen så hade jag minst ett extraslag i minuten, vågade inte räkna och troligen var det cirka två per minut och det ger ju mellan 1440-2880 extraslag per dygn. Det var knappt jag vågade eller kunde somna och jag bestämde mig snabbt för att inte ta något dagen efter. Nästa dag var det fortfarande ganska ihållande men inte riktigt lika illa och frekvensen var lite lugnare periodvis.

Sen dag 2 utan så var det mycket lugnare men var fortfarande inte helt säker på om det skulle gå över helt men blev bättre mot kvällen och på dag 3 som är idag har jag i princip inte haft några extraslag alls så ganska lättad just nu. Så om ni börjar känna av något liknande sluta använda direkt och se om det blir bättre. I övrigt så äter jag helt ok och motionerar och har ingen övervikt men är i medelåldern.

Så istället för var tredje vecka så kanske det får bli typ två ggr per år eller nåt sånt framöver om alls, vågar definitivt inte använda det i några ihållande perioder någonsin igen. Kan kännas lite surt så klart men samtidigt är jag rätt trött på skiten då jag får en del bieffekter och blir smådeppig en period när jag kliver av och nu har jag fått tillbaka mina äkta känslor ganska snabbt den här gången och det är en sån skillnad mot dimman som kratom ger som visserligen kan vara skönt någon gång ibland men inte jämt och ständigt.
Senast redigerad av Menlonson 2021-10-24 kl. 01:24.
Citera
2021-10-24, 01:37
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag123
Pratar du från ss? Vad tyckte du om den vita då ? Jag personligen vill bli lite sederad och mysig.

Ja precis, White horn från SS. Man blir ju lite mysig och sederad även av de vita men krävs kanske lite högre dos. De har även betydligt längre sannolikhet att bara ge den här lite sänkta huvudvärkseffekten utan välbefinnande som t.ex. röda tenderar att kunna ge ibland.
Citera
2021-10-24, 01:42
Medlem
Bluepants avatar
[quote=Evve82|77679571]
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Men snälla, det finns bara 2 strains = Grön och Vit. Röd strain gör man utav grön eller vit genom en fermentationsprocess.

Utöver detta är det olika bönder, olika batcher och olika åldrar på träden. Sen finns det VILD och ODLAD kratom. PUNKT. Vissa bönder är bättre än andra på att bibehålla mitragynin-nivåerna och vissa bönder är sämre på detta. Detta är avgörande för kvalitet. Än så länge tycker jag SK och KE har trovärdigast PR.

Nej? Med röda strains menas ju inte såna vara pulver ser lite rödaktigt ut utan de släkten av kratom vars blad har "veins" (alltså de där ådrorna blad har) som är röda.
Citera
2021-10-24, 11:30
[quote=Bluepant|77689134]
Citat:
Ursprungligen postat av Evve82

Nej? Med röda strains menas ju inte såna vara pulver ser lite rödaktigt ut utan de släkten av kratom vars blad har "veins" (alltså de där ådrorna blad har) som är röda.
Jo? Snälla sluta vara så godtrogna - i teorin är det så att "red vein" betyder röda vener i bladen, JA. Men tro inte att om du köper "red" så får du sånna blad. Marknadsföringen har lyckats vilseleda många.

https://www.reddit.com/r/kratom/comm...on_personally/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in