Citat:
Ursprungligen postat av
chillikungen
Visst kan man få fysisk at av kratom om man använder det var dag under långa perioder hur stora doser som krävs är säkerligen olika. Hur pass svår att man får är klart olika från person till person. Personligen har jag inte fått någon nämnvärd at av det trots doser på 10-20g dag i början innan jag insåg att kratom inte är speciellt snällt mot kroppen och organen i lite högre doser. Själv verkade jag ha en naturligt hög tolerans mot kratom redan för första dosen behövde nog 6-8 g för att få någon effekt första gången. Men säkerligen dos beroende hur mycket det påfrestar organen. Själv är jag väldigt sparsam med mitt användande numera efter antal kg och dragit dessa slutsatser. Och är inte ensammen om att dessa slutsatser.
Jag tror också att kratom kan gå ganska hårt åt organen och vill härmed lägga ut en liten varning kring vad som hände mig. Jag har tagit kratom lite periodvis och har många gånger tänkt att jag ska ta det två dagar var tredje vecka eller liknande men det slutar oftast med att jag använder upp det jag köpt vilket nog många kan känna igen sig i. Nu senaste gången hade det inte gått så långt men jag hade väl varit på det i ca två veckor och tog doser på cirka 13 gram per dag och de två sista dagarna använde jag 20 gram per dag. Under de här dagarna började jag känna att hjärtrytmen började ändras. Ni vet när hjärtat slår ett slag extra snabbt och det sen blir en paus till nästa som blir extra hårt och det känns nästan som att hjärtat hoppar till lite.
Detta brukar jag vanligtvis inte ha men det har ju inträffat någon gång förut, det har förmodligen de flesta varit med om och när jag sökte på det så såg jag att upp mot 100 extraslag per dygn kan en person ha utan att det behöver vara något konstigt. Jag hade definitivt mer än så.
Sen hade jag uppehåll dagen efter och tog inget på förmiddagen och kände att det blev mindre extraslag och då började jag starkt misstänka kratomet. Men hade en viktig sak jag skulle göra dagen efter så bestämde mig för att köra på kvällen och sen en sista dos dagen efter. Men efter jag tog kvällsdosen så hade jag minst ett extraslag i minuten, vågade inte räkna och troligen var det cirka två per minut och det ger ju mellan 1440-2880 extraslag per dygn. Det var knappt jag vågade eller kunde somna och jag bestämde mig snabbt för att inte ta något dagen efter. Nästa dag var det fortfarande ganska ihållande men inte riktigt lika illa och frekvensen var lite lugnare periodvis.
Sen dag 2 utan så var det mycket lugnare men var fortfarande inte helt säker på om det skulle gå över helt men blev bättre mot kvällen och på dag 3 som är idag har jag i princip inte haft några extraslag alls så ganska lättad just nu. Så om ni börjar känna av något liknande sluta använda direkt och se om det blir bättre. I övrigt så äter jag helt ok och motionerar och har ingen övervikt men är i medelåldern.
Så istället för var tredje vecka så kanske det får bli typ två ggr per år eller nåt sånt framöver om alls, vågar definitivt inte använda det i några ihållande perioder någonsin igen. Kan kännas lite surt så klart men samtidigt är jag rätt trött på skiten då jag får en del bieffekter och blir smådeppig en period när jag kliver av och nu har jag fått tillbaka mina äkta känslor ganska snabbt den här gången och det är en sån skillnad mot dimman som kratom ger som visserligen kan vara skönt någon gång ibland men inte jämt och ständigt.