2021-10-19, 22:29
Medlem
Jag tänkte prova att göra en beställning från SS, har ni någon särskild strain ni skulle rekommendera för tillfället?
Hur vet man vilken 'färg' man vill ha på strainen?
Jag undrar också om någon kan uttala sig om hur snabbt man utvecklar tolerans på detta. Handlar det om dagar eller veckor?

Tack på förhand!
Citera
2021-10-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Runt 5 gram, två teskedar. Red Borneo från SS är bra.

SS?
Citera
2021-10-20, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nermalenhund
Jag tänkte prova att göra en beställning från SS, har ni någon särskild strain ni skulle rekommendera för tillfället?
Jag undrar också om någon kan uttala sig om hur snabbt man utvecklar tolerans på detta. Handlar det om dagar eller veckor?

Tack på förhand!
https://kingdomkratom.com/the-kratom-bible/
Citera
2021-10-20, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
SS?

Googla kratom Sverige leta efter en sida med SS som initialer
Citera
2021-10-20, 08:32
Avslutad
Citat:

Tack på förhand!
Man bygger tyvärr upp tolerans väldigt snabbt enligt min erfarenhet, tar man det dagligen så märker man klart av att man utvecklat en tolerans efter ett par dagar bara.

Däremot så försvinner toleransen ganska snabbt också.
Senast redigerad av Ppal 2021-10-20 kl. 08:34.
Citera
2021-10-20, 13:52
Medlem
kattingSSs avatar
Citat:

Tack på förhand!

Jag rekomenderar grönt eller rött. Själv har jag på senare tid beställt från cbdb de skickar snabbt och tycker deras guld ultra har varit väldigt potent.

Jag började med ca 2 teskedar, fick av detta en mysig känsla. Nu för att få samma effekt måste jag upp i 11 gram. Detta fast jag haft stora mellanrum mellan intag. Det tog för mig kanske 2-3 månader för en ökad tolerans.
Citera
2021-10-20, 16:53
Avslutad
Citat:

Tack på förhand!

Nu håller inte alla med, men rent generellt...

Vit gör dig pigg/energisk
Röd gör dig trött/lugn
Grön är mittemellan

Jag skulle dock inte säga att färgen är det absolut viktigaste.
Det viktigaste är att du får en påse med pulver som faktiskt fungerar, med andra ord en bra batch.

Ibland händer det att man köper en påse pulver och så testar man, bara för att senare upptäcka att man inte får någon effekt, med andra ord, en dålig batch.
Citera
2021-10-20, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Har frågat tidigare, men inte fått något svar.
Vad är doseringen för en nybörjare? Samt vilken strain är den bästa? Även vilken sida som är pålitliga. Några kronor hit och dit har ingen betydelse.
Vill bara bli nöjd och köpa det bästa!

Skicka pm om det är bättre!
Tack på förhand!

Det beror lite på från person till person. Men 2 g för en nybörjare och sedan trappa upp vid behov till 4 g är nog lämpligt. Strains är BS och tro inte på allt sånt, det är mycket för PR. Det finns i grund och botten 2 strains. Jag rekommenderar Kr*tomexperten punkt se, deras vilda kratom.

Hoppas att det är svar på din fråga .
Citera
2021-10-20, 18:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
När jag tar kratom blir det som när Karl-Alfred äter spenat. Oj vilken energi jag fick idag, då jag hjälpte min far med snöskottning. Annars i vanliga fall är jag trött och slut och orkar inte göra så mycket efter jobbet, men idag gick det utav bara farten med snöskottning som annars känns bara tråkigt och tungt.
Citera
2021-10-20, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Nu håller inte alla med, men rent generellt...

Vit gör dig pigg/energisk
Röd gör dig trött/lugn
Grön är mittemellan

Jag skulle dock inte säga att färgen är det absolut viktigaste.
Det viktigaste är att du får en påse med pulver som faktiskt fungerar, med andra ord en bra batch.

Ibland händer det att man köper en påse pulver och så testar man, bara för att senare upptäcka att man inte får någon effekt, med andra ord, en dålig batch.

Skulle nog hålla med apelsinen om denna kategorisering. Vit fungerar för mig inför träningen, som PWO.

Citat:
Ursprungligen postat av Chiringi88
Det beror lite på från person till person. Men 2 g för en nybörjare och sedan trappa upp vid behov till 4 g är nog lämpligt. Strains är BS och tro inte på allt sånt, det är mycket för PR. Det finns i grund och botten 2 strains. Jag rekommenderar Kr*tomexperten punkt se, deras vilda kratom.

Hoppas att det är svar på din fråga .

Läst lite om vild kratom. dock aldrig testat det...
Citera
2021-10-21, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
När jag tar kratom blir det som när Karl-Alfred äter spenat. Oj vilken energi jag fick idag, då jag hjälpte min far med snöskottning. Annars i vanliga fall är jag trött och slut och orkar inte göra så mycket efter jobbet, men idag gick det utav bara farten med snöskottning som annars känns bara tråkigt och tungt.

Låter bekant haha. Första gången jag testade så hade jag samma tanke. Va det spenat eller kratom i den burken Karl-Alfred slukade.
Citera
2021-10-21, 10:38
Bannlyst
Fler som får lite huvudvärk av denna? Tar nog lite för mkt; 7.5 g/dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in