2021-10-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men vad finns det som motsäger teorin om att hon stuckit tillbaka till Polen?

Hon försvann ju från sin make och 4 barn utan att säga ett ord när hon stack till Sverige några år tidigare? Här gäller det omvända, dvs hon reste tillbaka.

Varför utesluter du att den "försvunna kvinnan" kan ha dumpat familjen i Malmö och gjort en ny "rymning" från vardagens vedermödor och tristess?

Märker att du med omsorg väljer vilka inlägg du vill svara på.
Jag utesluter inte att hon har dumpat familjen i Malmö. Men det finns inte mycket som talar för det.

Kan du klargöra för omständigheterna kring hennes försvinnande från Polen?
Skulle det finnas likheter så vore det ju högintressant för utredningen.

Blev hon misshandlad? Tömdes det några bankkonton? Hade hon ansökt om kontaktförbud? Hade hon träffat någon ny man? Försvann hon bara spårlöst efter sista mötet med maken? Anmäldes hon försvunnen? Letade polisen och allmänheten efter henne? Finns det några tidningsartiklar om försvinnandet? Hur länge var hon borta innan hon hittades?

Hade du nån källa för p pillren?
Citera
2021-10-21, 16:46
Medlem
Citat:
Tack men det finns inget sammanhang i ditt inlägg. Du känns smått hysterisk.

Vad är det för blod du pratar om? Vem tillhör detta? Vart har det hittats blod?

Kan den "försvunna kvinnan" ha haft två mobiltelefoner som många andra personer har? Batteriet kan dessutom ha lagt av på den ena, den måste alltså inte ha stängts av.

Om hon planerade att försvinna så är det ingen orimlig tanke att hon kan ha dumpat vissa saker på vägen. Hon var kanske i psykisk obalans? Du verkar utgå ifrån att det är stabila personer vi pratar om?

Menar du att hennes andra hemliga mobil inte går att spåra? Hur tog hon till Ystad då hon inte orkade bära sin väska längre?
Citera
2021-10-21, 16:59
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Kan den "försvunna kvinnan" ha haft två mobiltelefoner som många andra personer har? Batteriet kan dessutom ha lagt av på den ena, den måste alltså inte ha stängts av.

De flesta har familjeabonemang och då alla mobiler är registrerade på en person. Vanlig brödätare har ingen anledning att ha två eller fler telefoner.
Citera
2021-10-21, 17:00
Medlem
MadZero99s avatar
Det som utesluter frivilligt försvinnande är väl ändå det faktum att hon helt plötsligt var borta efter att hon och mannen lämnat bilen. Han kom tillbaka själv.

Sen också väskan, om hon planerat att sticka varför kasta väskan rakt ut? Varför lämna bankkort? Sen är p-piller oftast rätt så dyrt och det är ingenting man vill riskera att missa.

Hade dessa två punkter inte existerat så förstår jag ändå lite hur man kan vilka spekulera om frivilligt. Men det finns inget som talar för det, och det finns mycket som talar emot. Att hon lämnade barn och man som 22 åring går inte att jämföra med nu, människor mognar.
Citera
2021-10-21, 17:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Yes, den skulle peka dit men den som placerade väskan tänkte inte att det var ologiskt. Varför skulle hon dumpa väskan? Vilken kvinna gör av sig med väskan frivilligt? Skulle hon vilja blir av med nåt då skulle hon dumpa grejer inte väskan.
Ha,ha! Nej det förstås! Den som slängde den hade lite otur när han tänkte.
Citera
2021-10-21, 17:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det planerat av maken vilket jag tror det är kan han ha grävt ner henne djupt eller lagt henne i betong som du säger. Har hänt förr.
Tror iof hon ligger i skogen ca 1 timma körväg från Malmö.

Du kan inte stirra dig blind på helt andra fall där försvunna personer blivit ingjutna i betong bara för att det har hänt "förr". Men den utgångspunkten så kan hon ju lika gärna ha begått suicid?

Och varför tror du att hon ligger i skogen ca 1 timme från Malmö?

Vad grundar du den gissningen på?

Du tror att maken har planerat allt men varför utesluter du att den "försvunna kvinnan" kan själv ha planerat sitt försvinnande?

Hon har ju faktiskt redan försvunnit en gång tidigare i Polen 😎
Citera
2021-10-21, 17:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tänker du att kvinnor gärna släpper ifrån sig sin mobil och kontokort medan dom håller hårt i sina p piller?

Jag har fört fram en hypotes om att hon hade två mobiler, flera kontokort är dessutom väldigt vanligt och i Polen är väl kontanter otroligt vanliga? Om hon nu rest dit?

Citat:
Den häktade mannen har en byggfirma. Troligen tillgång till grävmaskin.

Tror du att han har använt grävmaskin när han grävt ner henne? Låter inte en sån där maskin väldigt mycket? Risken att bli upptäckt är överhängande. Och hur hann han med detta?

Transporten av en tung maskin är inget man klarar av i en handvändning eller tror att han grävde ner henne vid byggfirman? 😎

Är det inte dags att du begraver såna där fantastiska teorier? Det är rätt svårt att se att dom har någon bäring?
Citera
2021-10-21, 18:14
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Jag har fört fram en hypotes om att hon hade två mobiler, flera kontokort är dessutom väldigt vanligt och i Polen är väl kontanter otroligt vanliga? Om hon nu rest dit?

Visst. Kontanter använder man i Polen mer än i Sverige. Men tror du att man plockar kontanter i skogen som svamp? Tror du att hon hade fullt med kontanter i väskan när hon satte sig med mannen i bilen? Dumpat väskan och kontanter stoppade i bh?
Citera
2021-10-21, 18:48
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Det som utesluter frivilligt försvinnande är väl ändå det faktum att hon helt plötsligt var borta efter att hon och mannen lämnat bilen. Han kom tillbaka själv.

Sen också väskan, om hon planerat att sticka varför kasta väskan rakt ut? Varför lämna bankkort? Sen är p-piller oftast rätt så dyrt och det är ingenting man vill riskera att missa.

Hade dessa två punkter inte existerat så förstår jag ändå lite hur man kan vilka spekulera om frivilligt. Men det finns inget som talar för det, och det finns mycket som talar emot. Att hon lämnade barn och man som 22 åring går inte att jämföra med nu, människor mognar.
Det kanske är intressantare vad som saknades i handväskan än vad den innehöll. (avstängd mobil P-piller, kreditkort). Inga kontanter/plånbok, nycklar (?) Id-kort, etc (vilket kanske är dom pinaler som är nödvändiga för att resa vidare)

En tanke som slår en är att Beata kanske är en "Möllersk" förslagen kvinna vilken (tillsammans med araben?) arrangerat försvinnandescenariot i avsikt att hämnas den uttjänta och kasserade C.R.

Det går heller inte bortse från att handväskan hittats tidigare och plundrats av en brottsbenägen person och sen dumpats på platsen där barnen med hjälp av deras föräldrar pekade ut att dom fann den.

Att handväskan med tanke på dess innehåll är slängd på fyndplatsen för att vilseleda kan bero på att den plundrats tidigare med ev, annan ursprunglig fyndplats.

Den sista meningen om att vara så grym att man smiter från ansvaret om sina barn som en katt om natten mognar man inte ifrån. Det tossiga påståendet avser att tvätta B renare än vad lämnandet av barnen visar att hon är.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-21 kl. 19:06.
Citera
2021-10-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Visst. Kontanter använder man i Polen mer än i Sverige. Men tror du att man plockar kontanter i skogen som svamp? Tror du att hon hade fullt med kontanter i väskan när hon satte sig med mannen i bilen? Dumpat väskan och kontanter stoppade i bh?

Haha. Scenariot är så osannolikt att det blir komiskt.
Citera
2021-10-21, 18:57
Medlem
Citat:
Du kan inte stirra dig blind på helt andra fall där försvunna personer blivit ingjutna i betong bara för att det har hänt "förr". Men den utgångspunkten så kan hon ju lika gärna ha begått suicid?

Och varför tror du att hon ligger i skogen ca 1 timme från Malmö?

Vad grundar du den gissningen på?

Du tror att maken har planerat allt men varför utesluter du att den "försvunna kvinnan" kan själv ha planerat sitt försvinnande?

Hon har ju faktiskt redan försvunnit en gång tidigare i Polen 😎

Om du läser innantill tror jag INTE hon ligger ingjuten i betong. Så att påstå att jag stirrar mig blind på det känns ju som en felanklagelse. Tror inte heller att hon ligger djupt nergrävd. Jag tog upp detta då han har byggfirma och förmodligen bekant med både betong och användning av grävmaskin.

Jag har pendlat mellan oplanerat och planerat. Är det planerat kan han ha tagit en minigrävare på ett släp och kört en bra bit för att gräva en djup grav långt före gärningen. Är det oplanerat tror jag hon ligger relativt öppet i skogen.

Som sagts tidigare har jag inte uteslutit att hon håller sig undan frivilligt. Men det finns inte mycket som talar för det tyvärr.
Citera
2021-10-21, 19:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det kanske är intressantare vad som saknades i handväskan än vad den innehöll. (avstängd mobil P-piller, kreditkort). Inga kontanter/plånbok, nycklar (?) Id-kort, etc (vilket kanske är dom pinaler som är nödvändiga för att resa vidare)
...
Det går heller inte bortse från att handväskan hittats tidigare och plundrats av en brottsbenägen person och sen dumpats på platsen där barnen med hjälp av deras föräldrar pekade ut att dom fann den.

Att handväskan med tanke på dess innehåll är slängd på fyndplatsen för att vilseleda kan bero på att den plundrats tidigare med ev, annan ursprunglig fyndplats.
Helt klart är det som saknas intressant och förbryllande.
Visst kan det vara någon som plundrat den, men att den skulle hittats långt ifrån fyndplatsen är föga troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in