2021-10-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker att en mobil och kontokort är något som kan spåras elektroniskt när de används och då är det prylar man kanske kastar bort om man har för avsikt att gå upp i rök trots att man kan ha användning för dem. P-piller lämnar inga spår om man inte tar risken att kontakta en läkare för nytt recept samt apotek för att hämta ut pillren.

Jag tror starkt på att kvinnan har bragts om livet.

Platsen där väskan hittades ligger nära vatten, inte osannolikt att hon är dumpad i havet. Byggfirma är ju intressant, vana av att arbeta med betong kanske.

Ok, då är jag med dig😀.
Är det planerat av maken vilket jag tror det är kan han ha grävt ner henne djupt eller lagt henne i betong som du säger. Har hänt förr.
Tror iof hon ligger i skogen ca 1 timma körväg från Malmö.
Citera
2021-10-10, 19:39
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Är väl inte bekräftat av åklagare eller polisen att det är Beatas väska?

Polisen varken bekräftar eller förnekar. Men de uttalade sig i alla fall att det inte bra när sån information läcker ut för det kan försvara utredning. Tror att info om väskan kom från barnens föräldrar.
Citera
2021-10-10, 20:00
Medlem
ursalund, du kan väl polska?
Kan du gå in på Cezary s facebook och översätta hans inlägg från den 18 sept?
Det är ett inlägg med tre bilder. Ett av dom är på Beata där han lag till ett hjärta. Detta är ju efter hon ansökt om skilsmässa och kontaktförbud. Det är jäkligt märkligt beteende! Inlägget har massor av arga likes.
Citera
2021-10-10, 20:02
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok, då är jag med dig😀.
Är det planerat av maken vilket jag tror det är kan han ha grävt ner henne djupt eller lagt henne i betong som du säger. Har hänt förr.

Jag tror inte att han planerat mord. Snarare kidnappning av henne och barnet. Han älskar henne och har svårt att släppa henne. Om man tittar på hans FB sidan så lägger han ut sånger, bilder på de tillsammans, filmer med deras son efter det att hon begärde skilsmässa. I polsk kultur finns inte hedersmord. Det är inte så att männen dödar för att frun vill skilsmässa. Om de dödar så är det i vrede. För att det slog slint. För de har ägande rätt. Katoliker tar inte skilsmässa. En gång gift alltid gift. Och frun ska ha straff om hon är inte snäll. Om han slår inte så älskar han inte...det är ett gammal ordspråk.
Det är samma med misshandel. Det finns uttryck i Polen som säger varför mannen slår: "det är för soppan var för salt".
Sånt lever fortfarande bland de obildade i samhälle, särskilt på landsbygden.
Citera
2021-10-10, 20:04
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ok, då är jag med dig😀.

Jag tror inte att han planerat mord. Snarare kidnappning av henne och barnet. Han älskar henne och har svårt att släppa henne. Om man tittar på hans FB sidan så lägger han ut sånger, bilder på de tillsammans, filmer med deras son efter det att hon begärde skilsmässa. I polsk kultur finns inte hedersmord. Det är inte så att männen dödar för att frun vill skilsmässa. Om de dödar så är det i vrede. För att det slog slint. För de har ägande rätt. Katoliker tar inte skilsmässa. En gång gift alltid gift. Och frun ska ha straff om hon är inte snäll. Om han slår inte så älskar han inte...det är ett gammal ordspråk.
Det är samma med misshandel. Det fanns kampanj i Polen mot våld i familjen där använde man uttryck varför man slår kvinna "för soppan var för salt"
Sånt lever fortfarande bland de obildade i samhälle, särskilt på landsbygden.
Citera
2021-10-10, 20:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
ursalund, du kan väl polska?
Kan du gå in på Cezary s facebook och översätta hans inlägg från den 18 sept?
Det är ett inlägg med tre bilder. Ett av dom är på Beata där han lag till ett hjärta. Detta är ju efter hon ansökt om skilsmässa och kontaktförbud. Det är jäkligt märkligt beteende! Inlägget har massor av arga likes.
Yes, efter att hon begärde skilsmässa så beklagar han sig med sånger över relationen, kärleken till henne. Innan dess fanns det inga personliga, publika inlägg.
Han lägger bilder på deras gemensam barn, de tillsammans på karusell, bilden på henne med ord "kocham cie" som betyder "jag älskar dig".
Verkar att han spelar speciellt med bilderna på gemensamma sonen.
Orden i hjärta från 18 september betyder "Vi behöver inget, viktigt att vi har alltid varann ".
Manipulationer. Hon har väl slängt ut honom från vänner på FB så han lägger publikt för att påverka henne.
Under en av hans poster som man kan inte se innehållet skriver hans mor "Du är inte normal och har hö i stället för hjärna". Så skriver mamma till en 49-årig son
Citera
2021-10-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Yes, efter att hon begärde skilsmässa så beklagar han sig med sånger över relationen, kärleken till henne. Innan dess fanns det inga personliga, publika inlägg.
Han lägger bilder på deras gemensam barn, de tillsammans på karusell, bilden på henne med ord "kocham cie" som betyder "jag älskar dig".
Orden i hjärta från 18 september betyder "Vi behöver inget, viktigt att vi har alltid varann ".
Manipulationer. Hon har väl slängt ut honom från vänner på FB så han lägger publikt för att påverka henne.
Under en av hans poster som man kan inte se innehållet skriver hans mor "Du är inte normal och har hö i stället för hjärna". Så skriver mamma till en 49-årig son

Tack för infon. Intressant!
Verkar som att han gått all in för att få tillbaks henne. Jag är beredd att hålla med dig.
Planen med mötet den där fredagskvällen när barnet väntade i bilen var nog att få tillbaks henne. Hon gjorde klart för honom att det inte fanns på kartan och det slog slint för honom.
Citera
2021-10-10, 20:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund

Alternativt spelar han dubbelt. Samtidigt som han planerar ta henne av daga lägger han publikt ut kärleksförklaringar för att inte bli misstänkt.
Citera
2021-10-10, 20:43
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Tack för infon. Intressant!
Verkar som att han gått all in för att få tillbaks henne. Jag är beredd att hålla med dig.
Planen med mötet den där fredagskvällen när barnet väntade i bilen var nog att få tillbaks henne. Hon gjorde klart för honom att det inte fanns på kartan och det slog slint för honom.

Så tror jag med. Jag tror att han har inte förväntad sig att hon kommer begära skilsmässa. Men hon fick till slut hjälp från en arbetskamrat att kontakta kvinnojouren. De hjälpte henne med handlingar och då blev det chock för honom. Han trodde aldrig att hon kommer så långt.
Jag kan tänka mig vad som rörde sig i hans huvud...kaos. Och till slut tragedi.
Citera
2021-10-10, 20:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Försvinner folk som skrivit i tråden eller läser vi bara tyst vad som skrivs? Yrat förvirrat skriver Du när vi berättat sanningen. Du verkar i varje fall inte veta något i sak vad gäller detta fallet. Det går hur bra som helst att avvakta polisens utredning och de olika sökgruppernas resultat. Du verkar bära ett stort kvinnohat.

Du verkar bära på ett stort förakt för andra människor och skribenter som inte håller med dig.

Den häktade mannen i Malmö är fortfarande inte dömd för brott i nära relationer, alltså kan vi avfärda flera tvärsäkra påståenden att han är kvinnomisshandlare.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-10 kl. 21:38.
Citera
2021-10-10, 20:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ok, då är jag med dig😀.

Jag tror att hon är på rymmen i Polen hos bekanta eller någon ny pojkvän, kan inte du motivera varför du tror att hon är nedgrävd?
Citera
2021-10-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tror att hon är på rymmen i Polen hos bekanta eller någon ny pojkvän, kan inte du motivera varför du tror att hon är nedgrävd?

Jag tror inte hon ligger nergrävd. Jag tror hon ligger någorlunda öppet i skogen. Möjligheten till nedgrävning finns dock då han förmodligen har tillgång till grävmaskin.

Varför tror du hon har rymt? Vad tyder på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in