2021-10-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Sannolikheten att hon själv skulle slängt den där är 0.

Haha jepp.
Citera
2021-10-31, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Det är möjligt. Fast det är nog lättare att gömma en kropp i en last tänker jag.
Behöver ju inte synas om man bara öppnar lastutrymmet o tittar in.
Edit: Enda anledningen till denna teorin är med tanke på väskan. Det känns ändå FÖR korkat att slänga hennes väska I buskarna för att det skulle se ut som ett villospår. Ingen är väl så dum så den tänker. "Aha där ligger ju Beatas väska så då har hon säkert bara slängt den där innan hon åkte på semester i Polen"

Vi ska nog inte överskatta hans förmåga. Försöker att inte vara fördomsfull, men hans fb är full med länkar med dålig humor och likes av nakenmodeller.
T.o.m hans egen mor skrev att han hade halm i huvudet under ett av hans inlägg.
Citera
2021-10-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi ska nog inte överskatta hans förmåga. Försöker att inte vara fördomsfull, men hans fb är full med länkar med dålig humor och likes av nakenmodeller.
T.o.m hans egen mor skrev att han hade halm i huvudet under ett av hans inlägg.

Aha.. då är nog nivån en bit under medel ja..
Citera
2021-10-31, 11:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Vet du om någon av vägarna har kontrollplats där polisen vinkar in bilar? Mgm är förmodligen bekant med sträckan och väljer då annan väg.

Iaf så finns tidsutrymme att både lämna väska i Ystad och dumpa kropp långt borta. Tror han dumpade kroppen först.

Jag har inte bra koll då jag befinner mig i Ystad sådär 1 gång/år, men någon annan vet säkert.

Jag har också funderat på om jag hade åkt med en kropp i bilen hade jag nog valt väg 101 istället instinktivt då den känns mindre övervakad, men vet inte exakt hur mycket längre tid den sträckan tar. Och jag vet inte hur C är som person, om han kanske inte alls tänkte, eller om det var överlagt mord om det var mord.
Senast redigerad av f30malmo 2021-10-31 kl. 11:47.
Citera
2021-10-31, 11:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har inte bra koll då jag befinner mig i Ystad sådär 1 gång/år, men någon annan vet säkert.

Jag har också funderat på om jag hade åkt med en kropp i bilen hade jag nog valt väg 101 istället instinktivt då den känns mindre övervakad, men vet inte exakt hur mycket längre tid den sträckan tar. Och jag vet inte hur C är som person, om han kanske inte alls tänkte, eller om det var överlagt mord om det var mord.
Det är väl just det som gärningsmannagruppen klurar på.
Jag tror att allt bara blev som det blev, ingen planering och inga tankar, mest panikåtgärder.
Senast redigerad av sybel 2021-10-31 kl. 11:56. Anledning: tillägg
Citera
2021-10-31, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo

101 är ju mestadels en 80 väg så det tar väl 1h kanske
Citera
2021-10-31, 13:38
Medlem
Inkognitoariels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jodå, se mitt senaste inlägg.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman försvunnen, man gripen

Teorin om att den försvunna kvinnan blivit psykiskt uttröttad/utsliten av allt bråk med den nuvarande maken har hittills inte diskuterats i tråden, man kan dessutom fråga sig om den finns någon underliggande diagnos som ej har uppmärksammats?

Den försvunna kvinnan var väl dessutom runt 22 år gammal eller strax över när hon övergav sin polska familj, har du möjligtvis någon information om hon haft kontakt med den psykiatriska vården i Malmö?

Nänä nu skrev DU själv att det är möjligt att MGM haft ihjäl henne så vänd inte på det. Nu är det en trådsanning av dig.

Och det du skriver ovan, skämtar du, vart fan får du allt ifrån, du är ju full av konstiga konspirationsteorier, du behöver lugna dig, snart skriver du väl att Beata mördade Palme eller att hon är hemlig spion åt polska staten 🤣
Citera
2021-10-31, 13:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Tänk om mgm romansoffensiv gick hem hos Beata? Han la ju ner en hel del tid på att göra kärleksmontage och delade romantiska låtar på sin FB profil under några veckor. Hon kanske glömde slagen och hoten som hade delade ut under 4 års tid.

Finns det någon utomstående som sett honom dela ut slag och hot? Är inte det hennes påståenden, kanske ville hon utmåla honom som genomelak och en usel pappa i en kommande vårdnadstvist? Då är det bra att ha på fötterna 😎

Citat:
Han kanske lämnade henne där i Oxie hos vännen (älskaren) så hon kunde avsluta sin nya romans med honom.
Men då blir hennes nya älskare, araben eller den yngre svenska killen så upprörd att han mördar henne?

Du verkar tänka i nya banor, grattis!

I såna här kärleksdramer så går det egentligen inte att utesluta något.

En fråga, har du äntligen accepterat teorin om en ny pojkvän och älskare nu som kan vara inblandad i hennes försvinnande?
Citera
2021-10-31, 13:49
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Sannolikheten att hon själv skulle slängt den där är 0.

Vad är sannoliken att önskemördaren CR lurat skiten av både polisen och MP med att få bort kroppen men kom på att "fan jag glömde" Beatas väska. Finns en motsägelse i det som gör den ologisk.

Ett möjligt scenario är att Beata varit på väg att mot sin vilja föras ut ur landet och vid tankning på Preem sagt att hon måste pinka och slängt väskan i avsikt att lämna spår efter sig.

Att sannolikheten är 0 att Beata slängt väskan är ett ointelligent påstående.

Att den fortsatta och senkomna utredningen fortgår i Polen är kanske ingen högoddsare.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-31 kl. 14:15.
Citera
2021-10-31, 14:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vad är sannoliken att önskemördaren CR lurat skiten av både polisen och MP med att få bort kroppen men kom på att "fan jag glömde" Beatas väska. Finns en motsägelse i det som gör den ologisk.

Ett möjligt scenario är att Beata varit på väg att mot sin vilja föras ut ur landet och vid tankning på Preem sagt att hon måste pinka och slängt väskan i avsikt att lämna spår efter sig.

Att sannolikheten är 0 att Beata slängt väskan är ett ointelligent påstående.

Att den fortsatta och senkomna utredningen fortgår i Polen är kanske ingen högoddsare.
Vill du uppfattas som smart för att jag är korkad? Eller vad var poängen med den passusen?
Citera
2021-10-31, 15:05
Medlem
monken1s avatar
Undrar om det varit en konspiration från början? När C blir släppt får han skadestånd? Delar med sig med B..
Citera
2021-10-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Undrar om det varit en konspiration från början? När C blir släppt får han skadestånd? Delar med sig med B..
Är det värt ett skadestånd på max 30k i månaden tycker du? Det är det schablonbelopp som gäller om man suttit oskyldigt häktad. Och kanske förlorad arbetsinkomst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in