2021-09-19, 03:27
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Förslag 2 är rätt osannolikt, för hade hon varit obekväm inför tanken att vara ensam med honom hade hon inte varit där överhuvudtaget. Tydligen bjöd hon själv in sig, och kom med whiskey i julklapp. Gör man så om man känner obehag inför tanken att vara ensam med någon?
Vet inte riktigt hur man ska bedöma sannolikheten på ett adekvat sätt, men för egen del tycker jag inte att scenario två är särskilt osannolikt. Baserat på erfarenhet från kvinnor jag pratat med genom åren så verkar det vara ganska vanligt förekommande att man exempelvis har telefonkontakt med vänner eller familj när man är på väg hem ensam från krogen sent på natten, av den anledningen att man känner sig otrygg. Ser inte varför samma sak inte skulle kunna gälla här. Man känner viss otrygghet men går dit ändå med anledning av de positiva elementen, sen gör man allt i sin makt för att känna sig så trygg som möjligt i situationen. Om man skulle följa ditt resonemang skulle många personer aldrig lämna sin bostad.

Sen kan man ju tänka sig ett modifierat scenario två också. Hon kanske kände sig trygg med att åka dit men blev väldigt obekväm när Lambertz blev aspackad och klängig. I detta skede kanske hon kontaktade några vänner (inklusive sitt ex) och berättade om situationen. Låter som ett fullt rimligt scenario i mina öron.
Citera
2021-09-19, 05:30
Medlem
Apropå "aspackad[e]":

Jag lyssnade på Tombola-intervjun och tyckte att GL sa att de druckit "3 glas vin och ett par snapsar."

Beskrev inte EA att de druckit 3 flaskor vin i sin TV-intervju? Hon hade tydligen en flaska whiskey med. Möjligen har de druckit en apertif. Ett par snapsar därtill. Det kan knappast ha varit fråga om "salongsberusning". Om EA har en plan och är ute på "jobb" så är det ett hårt drickande för henne också i mina ögon.

Det är stor skillnad på 3 glas och 3 flaskor vin. Och allt sidodrickande därtill (apertif, öl till sillen, snapsar därtill och sen likör/whiskey till kaffet ... ). GL kan inte ha blivit ensam "aspackad".

Han ger inget alkoholiserat intryck eller ens intryck av att befinna sig på missbrukarnivå.

Varför stannade hon om han blev "aspackad" och närgången? Trots allt verkar hon ha dåliga erfarenheter av fula gubbar och elaka män. Oerhört djärvt att ge sig hem till en ensam man och lämna whiskey som present, som för att försäkra sig om att han ska bli "aspackad". Borde hon inte bidragit till mat- och kaffebordet istället?
Citera
2021-10-11, 20:48
Medlem
Memnoks avatar
Är det någon som har hunnit läsa knullkungens bok än? Jag vägrar köpa den eftersom jag inte vill gynna idioten ekonomiskt.
Citera
2021-10-11, 20:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Apropå "aspackad[e]":

Jag lyssnade på Tombola-intervjun och tyckte att GL sa att de druckit "3 glas vin och ett par snapsar."

Beskrev inte EA att de druckit 3 flaskor vin i sin TV-intervju? Hon hade tydligen en flaska whiskey med. Möjligen har de druckit en apertif. Ett par snapsar därtill. Det kan knappast ha varit fråga om "salongsberusning". Om EA har en plan och är ute på "jobb" så är det ett hårt drickande för henne också i mina ögon.

Det är stor skillnad på 3 glas och 3 flaskor vin. Och allt sidodrickande därtill (apertif, öl till sillen, snapsar därtill och sen likör/whiskey till kaffet ... ). GL kan inte ha blivit ensam "aspackad".

Han ger inget alkoholiserat intryck eller ens intryck av att befinna sig på missbrukarnivå.

Varför stannade hon om han blev "aspackad" och närgången? Trots allt verkar hon ha dåliga erfarenheter av fula gubbar och elaka män. Oerhört djärvt att ge sig hem till en ensam man och lämna whiskey som present, som för att försäkra sig om att han ska bli "aspackad". Borde hon inte bidragit till mat- och kaffebordet istället?

Spekulation av mig: Hon kan ju ha drogat honom, typ lite daterapedrog i hans glas.

Hon kan ha tagit kokain, det nyktrar man till av. Bl.a. därför det är så "populärt".
Citera
2021-10-12, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Spekulation av mig: Hon kan ju ha drogat honom, typ lite daterapedrog i hans glas.

Hon kan ha tagit kokain, det nyktrar man till av. Bl.a. därför det är så "populärt".

Datum för rättegång GL mot åklagaren 1, 2 och 11 november. Till dess lär vi få fler detaljer även om vad som hände på julafton hemma hos GL. Det gick väl några mellandagar innan EA kom på att hon hade blivit våldtagen och chockad och tvingats söka hjälp. Om kokain gör en nykter så tvivlar jag på att hon tagit kokain.

Den julaftonen 2020 lär var oförglömlig för GL. Åklagaren lär aldrig glömma när det blev allmänt känt att hon suttit och tryckt på banden och inspelningarna EA i sin nyktra medvetslöshet lyckats orda med. Hon måste vara väldigt besviken. Länge.
Citera
2021-10-20, 00:43
Avslutad
Lever Emma? Lambertzkvinnan
Citera
2021-10-20, 18:03
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Lever Emma? Lambertzkvinnan

Det antar jag, varför skulle hon inte göra det?
Citera
2021-10-20, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Det antar jag, varför skulle hon inte göra det?
Hon har väl fått skyddad identitet eftersom hon inte finns på Mr.koll. Där kan man söka på sig själv och få reda på hur många som sökt efter ens namn
Citera
2021-10-21, 09:07
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Hon har väl fått skyddad identitet eftersom hon inte finns på Mr.koll. Där kan man söka på sig själv och få reda på hur många som sökt efter ens namn

Aha. Jag fattar. Troligen skyddade personuppgifter
Citera
2021-10-21, 09:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hon har bytt namn ett antal gånger tidigare, kan vara så nu igen.
Citera
2021-10-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon har bytt namn ett antal gånger tidigare, kan vara så nu igen.
Om det är hon som var på bilderna som någon länkat till tidigare så heter hon Alis 29 år och annonserar på 6 tjejer i Stockholm.
Citera
2021-10-21, 19:21
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanMinaTrosor
Om det är hon som var på bilderna som någon länkat till tidigare så heter hon Alis 29 år och annonserar på 6 tjejer i Stockholm.

Kan du länka ?

Hon sa i kalla fakta att hon levde under polisbeskydd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in