Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Förslag 2 är rätt osannolikt, för hade hon varit obekväm inför tanken att vara ensam med honom hade hon inte varit där överhuvudtaget. Tydligen bjöd hon själv in sig, och kom med whiskey i julklapp. Gör man så om man känner obehag inför tanken att vara ensam med någon?
Vet inte riktigt hur man ska bedöma sannolikheten på ett adekvat sätt, men för egen del tycker jag inte att scenario två är särskilt osannolikt. Baserat på erfarenhet från kvinnor jag pratat med genom åren så verkar det vara ganska vanligt förekommande att man exempelvis har telefonkontakt med vänner eller familj när man är på väg hem ensam från krogen sent på natten, av den anledningen att man känner sig otrygg. Ser inte varför samma sak inte skulle kunna gälla här. Man känner viss otrygghet men går dit ändå med anledning av de positiva elementen, sen gör man allt i sin makt för att känna sig så trygg som möjligt i situationen. Om man skulle följa ditt resonemang skulle många personer aldrig lämna sin bostad.
Sen kan man ju tänka sig ett modifierat scenario två också. Hon kanske kände sig trygg med att åka dit men blev väldigt obekväm när Lambertz blev aspackad och klängig. I detta skede kanske hon kontaktade några vänner (inklusive sitt ex) och berättade om situationen. Låter som ett fullt rimligt scenario i mina öron.