2021-10-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
du verkars vara det.. jävla pucko!
Av ditt svar att dömma så vet du inte heller.. så håll käften idiot

Jag dubblar ner på frågan - är du efterbliven?
Citera
2021-10-21, 14:10
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
du verkars vara det.. jävla pucko!
Av ditt svar att dömma så vet du inte heller.. så håll käften idiot

Du undrade ”hur” man smittade dom? Typiskt jävla trollsnack.
Du fattar precis hur det gick till, men du vill smutsa ner tråden med ditt svagbegåvade skit..
Citera
2021-10-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I andra länder har man vaccinerat barn i yngre åldrar i stor omfattning och vad har det lett till menar du?
Min slutsats är att viruset är tämligen ofarligt för yngre, men inte helt ofarligt. Min slutsats är också att vaccinet är ofarligt, tom ofarligare än infektionen för barn. Dessutom har du ju som sagt bieffekten att det får ned smittspridningen rent allmänt i samhället vilket är till gagn för alla. Vad gäller vad som är naturligt pekar väl det mesta på att det inte finns något som är naturligt med detta virus. Finns ju en tämligen spridd uppfattning att covid19 är ett resultat av en lab-läcka, något som även CIA har varit inne på.

Var är studier på små barn som har fått vaccin 2-3 gånger om året i flera år?
Hur ser deras immunitet ut jämfört med naturlig infektion?
Skiljer effekter något på barn som redan haft infektion och får vaccin med övriga?
Länka gärna.
Citera
2021-10-21, 14:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Viruset i sig har ju inte förändrats genom att det ”muterat runt” vaccinskyddet, utan snarare ”bara” blivit ännu mer smittsamt. Troligtvis är en boosterdos det som hjälper. Förstår inte hur ett uppdaterat vaccin skulle bita bättre.
Ett tydligt tecken på detta är ju att modernas är mer effektivt mot deltan än Pfizer. Anledningen verkar helt enkelt vara att moderna har en högre koncentration. Inte annorlunda
Rent immunologiskt handlar det om att olika typer av antikroppsmedierade immunresponser har olika svårt att identifiera antigenen. Den isotyp-representativa antikroppen (lgG) som borde aktiveras inte är 100%-ig. Därmed övergår immunresponsen till att bekämpa intracellulära patogener (du är smittad och viruset replikerar). Här ser immunresponsen bättre ut (sett ur ett vaccin-realterat perspektiv) och cytotoxiska T-celler har av anledning som vi ännu inte förstår till 100% enklare att identifera antigenen.

Ett uppdaterat vaccin skulle göra att neutraliserande antikroppar skulla ha betydligt enklare att identifiera antigenen och förhindra infektion innan intracellulär replikering. Kort beskrivet.
Citera
2021-10-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Smittspridningen är som störst i Europa nu. Främst i Östeuropa och orsaken är tydlig. Den låga vaccintäckningen. Man har hög smittspridning i UK också trots hög vaccinationstäckning troligtvis p.g.a. delta+. De som skiljer UK åt från Östeuropa är att man har låga dödstal vilket tyvärr inte är situationen i Rumänien, Bulgarien, Polen, Lettland och i Ryssland

Nja, det förändrar sig hela tiden. Om man bortser från de trasigaste länderna Bulgarien och Rumänien och tar datumet den 10/8 låg Ryssland i topp och UK på en god andraplats. I dagsläget har UK högre dödlighet än åtminstone Polen, som är ett av de länder du jämförde med.
Det går i vågor, och det skiljer sig inte så våldsamt när det gäller vaccinationsgrad mellan UK och Litauen för att ta ett belysande exempel.
Dödligheten har nog snarare med kvaliteten på sjukvården och den allmänna folkhälsan att göra, mer än vaccinationstäckningen.
Citera
2021-10-21, 14:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Var är studier på små barn som har fått vaccin 2-3 gånger om året i flera år?
Hur ser deras immunitet ut jämfört med naturlig infektion?
Skiljer effekter något på barn som redan haft infektion och får vaccin med övriga?
Länka gärna.

Du vet ju lika bra som jag att viruset inte har funnits i flera år. Däremot finns det ju vaccin som tas vid upprepade tillfällen kontinuerligt utan att för den sakens skull anses farliga. TBE-vaccin exempelvis.

Du vill inte experimentera med vaccin på barn, men du har inget emot att experimentera med virus på barn. Har ärligt talat lite svårt att förstå den logiken. Inget talar ju idag för att vaccinet skulle vara farligare än infektionen.
Citera
2021-10-21, 14:25
Medlem
Uppmärksammat att alla på pressträffen har mörka svarta kläder idag det måste vara nån som gått bort anar jag.
Citera
2021-10-21, 14:28
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Rent immunologiskt handlar det om att olika typer av antikroppsmedierade immunresponser har olika svårt att identifiera antigenen. Den isotyp-representativa antikroppen (lgG) som borde aktiveras inte är 100%-ig. Därmed övergår immunresponsen till att bekämpa intracellulära patogener (du är smittad och viruset replikerar). Här ser immunresponsen bättre ut (sett ur ett vaccin-realterat perspektiv) och cytotoxiska T-celler har av anledning som vi ännu inte förstår till 100% enklare att identifera antigenen.

Ett uppdaterat vaccin skulle göra att neutraliserande antikroppar skulla ha betydligt enklare att identifiera antigenen och förhindra infektion innan intracellulär replikering. Kort beskrivet.

Tack för detta!
Citera
2021-10-21, 14:33
Medlem
Citat:
Du vet ju lika bra som jag att viruset inte har funnits i flera år. Däremot finns det ju vaccin som tas vid upprepade tillfällen kontinuerligt utan att för den sakens skull anses farliga. TBE-vaccin exempelvis.

Du vill inte experimentera med vaccin på barn, men du har inget emot att experimentera med virus på barn. Har ärligt talat lite svårt att förstå den logiken. Inget talar ju idag för att vaccinet skulle vara farligare än infektionen.

Nej jag vill inte experimentera med mina barn.
Det finns inga vetenskapliga belägg för nytta av att vaccinera barn.
Risken med infektion är lättare att bedöma än risk med återkommande medicinering flera gånger om året.
Men vill man vaccinera sina egna barn, ok, men försök inte tvinga på andras barn.
Citera
2021-10-21, 14:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej jag vill inte experimentera med mina barn.
Det finns inga vetenskapliga belägg för nytta av att vaccinera barn.
Risken med infektion är lättare att bedöma än risk med återkommande medicinering flera gånger om året.
Men vill man vaccinera sina egna barn, ok, men försök inte tvinga på andras barn.

Om du inte vill experimentera med dina barn (vilket jag kan ha viss förståelse för), förutsätter jag att du inte utsätter dem för viruset, genom att exempelvis låta dem vistas i förskola/skola om dagarna med risk för nedsmittning. Om du gör det framstår du bara som en hycklare i mina öron.
Citera
2021-10-21, 14:47
Medlem
Citat:
Om du inte vill experimentera med dina barn (vilket jag kan ha viss förståelse för), förutsätter jag att du inte utsätter dem för viruset, genom att exempelvis låta dem vistas i förskola/skola om dagarna med risk för nedsmittning. Om du gör det framstår du bara som en hycklare i mina öron.

Självklart skickar jag dom till skola/förskola.
Du håller dina barn hemma och vill stänga lågstadiet och förskolan?
Barn i den åldern får ej vaccin.

Mina har fö redan haft konstaterad covid.
En fick snuva i någon dag.
Citera
2021-10-21, 14:54
Medlem
Citat:
Självklart skickar jag dom till skola/förskola.
Du håller dina barn hemma och vill stänga lågstadiet och förskolan?
Barn i den åldern får ej vaccin.

Mina har fö redan haft konstaterad covid.
En fick snuva i någon dag.

Du ville ju för en liten stund sedan ha studier under flera år på Covid-19-vaccinets långsiktiga effekter på barn?

Men Covid-19 rycker du på axlarna åt trots att det är en sjukdom som mänskligheten inte utsatts för innan.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vaccinationsprogram/barnvaccinationsprogram/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in