Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Min fråga till dig är varför dessa "okända ev långtidseffekter" förväntas följa med vaccinet, men inte med viruset. Varför utgår du från att detta som då, ev, kanske ska visa sig långt efter, kanske möjligen bla bla bla ska komma med vaccinet, men absolut aldrig kan ske med viruset? Tänk om det blir tvärtom? Att farliga långtidseffekter kommer med viruset som visar sig långt efter en infektion. Hade vi vaccinerat för fullt hade vi undvikit att barnen hade drabbats av detta. För så kan det ju faktiskt vara. Det är inte mer osannolikt än att vaccinet skulle göra barnen långtidssjuka. Appropå svininfluensen förresten. Vet du hur många som drabbades av narkolepsi? Det var 400-500 stycken av 5 miljoner vaccinerade. Apropå att ställa saker i sitt perspektiv.
Därför att när det gäller mina barn så tar jag hellre den mikroskopiskt NATURLIGA risken.
Min åsikt är helt enkelt att covid är ofarligt för
friska barn, allt annat är skitsnack.
Du vet vad antikroppsmätningarna visade redan i somras.
Uppskattningsvis minst 1 miljon infektioner 0-19 bara i Sverige har lätt till vadå?
Till och med vanliga influensa och RS är farligare för barnen, 1 miljon infektioner av dessa skulle resultera i betydligt svårare konsekvenser.
Kan du inte bara erkänna att det enda riktiga skälet att vaccinera 0-18 är för att få ner smittspridningen och sjukdom/död bland äldre och det är inte ok.