2021-10-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Så kärleksfull att han har anmälningar om misshandel mm emot sig<3
Det har han inte. Inget som står i belastningsregistret i alla fall. Allt han har är att han underlåtit att ha bilbälte på sin minderårige son. 2500 kr i böter. Det är allt. Sen om något finns i Polen är det nog bara polisen som vet.

Edit. Missförstånd av mig. Anmälningar står inte i belastningsregistret - enbart domar.
Senast redigerad av Picasso2 2021-10-19 kl. 19:12.
Citera
2021-10-19, 19:10
Medlem
Citat:
Så kärleksfull att han har anmälningar om misshandel mm emot sig<3
Om jag anmäler dig 30 gg för misshandel blir du brottslig då ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Hittills har jag uppfattat att mannen varit en kärleksfull människa och tyckt mycket om sin fru. Det bekräftar både svärmor och sonen.
Ytterligare framgår att kvinnan har en tendens att sk*ta i sina män och dra iväg.
Därför risken är stor att brott har begåtts eftersom den kärleksfulla mannen känner sig ännu mer bedragen när han märker att han har gett allt och ändå blivit bedragen.
Man visar sällan sina våldsamma sidor utåt. Det brukar ske inom stängda dörrar, och utåt är man så rar och gullig mot sin maka.
Citera
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har han inte. Inget som står i belastningsregistret i alla fall. Allt han har är att han underlåtit att ha bilbälte på sin minderårige son. 2500 kr i böter. Det är allt. Sen om något finns i Polen är det nog bara polisen som vet.

Beata har ju dock polisanmält honom för misshandel och hot, men det betyder inte att en utredning har påbörjats. Vanligt att offer till våld i nära relationer tar tillbaka anmälningar
Citera
2021-10-19, 19:12
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Om jag anmäler dig 30 gg för misshandel blir du brottslig då ?

Att anmäla någon för misshandel är inte något man bara gör. Om något så hade du bara satt dig i en sits där du är skyldig för förtal.
Citera
2021-10-19, 19:12
Medlem
Citat:
Beata har ju dock polisanmält honom för misshandel och hot, men det betyder inte att en utredning har påbörjats. Vanligt att offer till våld i nära relationer tar tillbaka anmälningar
Sant - det har jag ingen aning om. Jag gjorde ett tillägg i mitt inlägg. Men hur vet folk här hur många anmälningar hon gjort?
Citera
2021-10-19, 19:20
Medlem
Citat:
Hittills har jag uppfattat att mannen varit en kärleksfull människa och tyckt mycket om sin fru. Det bekräftar både svärmor och sonen.
Ytterligare framgår att kvinnan har en tendens att sk*ta i sina män och dra iväg.
Därför risken är stor att brott har begåtts eftersom den kärleksfulla mannen känner sig ännu mer bedragen när han märker att han har gett allt och ändå blivit bedragen.

Att hans egen mamma och son beskriver honom som kärleksfull är mer eller mindre en naturlag. Ted Bundys mamma kunde omöjligt förstå att hennes son var en seriemördare fast hela världen såg motsatsen.

Vad tror du är vanligast, att kärleksfulla män som känner sig bedragna mördar sina fruar eller kontrollerande kvinnomisshandlare? Det är ju dom två sidorna som tillskrivits den häktade mannen.
Citera
2021-10-19, 19:30
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta

En fråga, har det kommit fram nån instagram? På nån av dom? Eller nån annan näthistorik?

Kollar inte instagram.
Har du kollat reportage som jag linkade till. TVP1 gjorde det. Vidrigt!
Citera
2021-10-19, 19:32
Medlem
Här är foton som Beata skickade till sin mamma några månader före försvinnandet https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/zaginiecie-polki-w-szwecji-gdzie-jest-beata-ratzman/80xmt6n
Citera
2021-10-19, 19:40
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Vad säger att hon har tendens att hon skiter i sina män? Vad betyder "dra iväg". Det var hon som levde med de. I första fallet vet vi inte varför hon lämnade mannen. Ingen som vittnade hur var han. De bodde även med hans mamma på landet. Hur var hon? Kan du tänka dig att en tjej på 23 år som födde redan 4 barn kan vara t ex utbränd?
Vet du hur det ser på landet i Polen? Bland de outbildade? Vet du hur kvinnor måste slita? Det är väldigt konservativ syn på kvinnor. Döm inte. om du vet inte orsaken.

Och nu...otroligt eller hur. Kvinna få allt, brylanty, bilar, palatser, kärlek men de sticker. Hur löjligt det låter?
Citera
2021-10-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag antar att dom har någon typ av bevis mot honom som dom inte gått ut med. Annars tror jag det hade varit svårt att få honom omhäktad. All datatrafik har dom garanterat gått igenom. Där finns säkert intressant saker som pekar åt något håll. Kanske hittat blod i bilen. Skador på mgm såsom rivsår, skärskador.
Men som sagt, utan kropp kommer det bli mer eller mindre omöjligt att få honom fälld.

Tycker det är ovanligt tyst om detta. Jämför man med Wilma och Lisa Holm är det en väsentlig skillnad i rapporteringen.

Antagligen för att skydda barnen från att läsa en massa teorier om sin mamma och att hon kanske är mördad…
Citera
2021-10-19, 19:52
Avslutad
Om man ska vara realistisk så försvann hon 25/9 , har denne man som är misstänkt några kopplingar till Borås ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in