Citat:
Ursprungligen postat av
testingxrat3d
Jo jag har effekter men inte extremt, inga bieffekter heller. Började slå in igår, sjuk pump på gymmet. Folk kollar redan misstänksamt på en

Har byggt muskler nu under 11 dagar redan, har gått upp 3.5 KG så jag svarar bra. Givetvis är inte allt muskler men ändå, ser större och fylligare ut i spegeln och mer definition. Pecsen har vuxit. Men känner inte den här sjuka prestationshöjande känslan på gymmet ännu riktigt, orkar väl som max få in någon extra övning och extra sets.
är riktigt sugen på att dra upp dosen till 10 MG då jag inte har några bieffekter. Inga värkande bollar, hår eller annat. Har du fått något sådant? Inga gyno känningar?
Om det är så att man har lätt att få gyno, när uppkommer dessa symptomen? Är man safe nu när det gått 11 dagar eller kan det komma sen flera veckor senare i kuren? Är nojig som fan för det men har ju nolva.
Kul att du känner av effekt! Jag kände inget första veckorna, blev dock märkbart tydlig effekt efter ca 20 dagar för mig. Hade bara bieffekter som t.ex. sömnlöshet, huvudvärk osv. Skrev en lång post om det i denna tråd några sidor bak.
Tycker du ska hålla dig till den dosen du kör nu. Uppenbarligen så fungerar din nuvarande dos, finns ingen anledning att "jaga bieffekter". Du har ju inga bieffekter idag, så varför öka dosen och chansa?
3.5KG på 11 dagar är mycket! Fortsätt med din nuvarande dos, kost och träning är mitt råd. Jag kör 6mg tycker det räcket gott och väl.
Tänk på att LGD gains är mycket "fluff" dvs vattenvikt. Mitt tips är att om du har möjlighet att basta på gymmet så gör det. Jag kör ca 20-30min bastu efter träning minst 3 dagar i veckan. Svettas som ett gris ett par timmar efter bastun också. Morgonen efter gym + bastu ser jag riktigt lean ut. Vattnigheten kommer dock tillbaka inom 24 timmar.
Har inga som helst gyno-känningar, ingen suppression känner jag av heller. Bollarna mår bra. Faktiskt så har jag fått ökad sexlust, mer energi och välmående i överlag. Vaknar även med morgonbonge typ varje dag vilket inte hänt sedan jag var runt 20. Samtliga är symptom på ökade testonivåer.
Läst delvis på reddit and andra källor att vissa användare av LGD fått ökad testo mitt under kuren för att sedan krascha eller hamna på normalnivå mot de sista dagarna av kuren. Kan nog vara det som pågår med mig just nu.
Har dock börjat få en del acne på axlar och rygg, även några enstaka finnar på ansiktet. Acne är inte någon vanlig bieffekt av LGD men läst på diverse källor att det kan framkomma acne av sarms om man haft problem med det tidigare vilket jag haft.
Har ungefär 2 veckor kvar på min kur, som läget är idag kommer jag nog inte köra någon Nolva/Clomid PCT efter. Forskning visar på att man reboundar sina naturliga testonivåer inom 1-2 månader efter sin LGD kur utan Nolva/Clomid. Viktigt bara att man fortsätter träna precis som under kuren och gör sitt bästa att fortsätta lyfta lika tungt och ofta så att man inte tappar sina sarms gains.
Min åsikt är att SERMS som Nolva och Clomid är absolut inte nödvändigt att hoppa på som PCT efter en SARMS kur om man kör "mildare" sarms i lagom dosering av LGD och Ostarine, kanske t.om. RAD140. Visst om man kör en hög dos tänk ca 15mg+ av LGD då skulle jag nog vara försiktig och överväga SERMS för PCT.
Samt om man kör starka SARMS som YK11 och S23 då finns definitivt Nolva/Clomid som PCT på tapeten också. Nolva och Clomid är cancermedicin och inget man vill knapra på i onödan. Bägge har många bieffekter som är betydligt värre än låga testonivåer under någon månad efter sarmskuren.
Jag kommer oavsett köra en testo och östro blodkontroll om några dagar och se om mina värden är tillräckligt låga för att hoppa på Nolva efteråt. Personligen om mina nivåer är låga men inga gynokänningar så tänker jag inte ta Nolva.