[QUOTE=AlanBStard|77609043]De 2 är samma sak för mig, alltså bekvämlighet = minimerad arbetsinsats. För mig är det mindre arbetsinsats att dra i en spak när jag parkerar än att jobba ihop flera tusen för att betala en reservdel + jobbet med monteringen (alt ännu fler timmar för att jobba ihop pengar att betala en verkstad för jobbet).
Alla är vi olika, men det som gör stor skillnad för mig är AC, farthållare, automat och stolvärme.
Övrigt, som t ex regnsensor, parkeringsradar, självnedbländande backspegel o dyl är trevligt så länge det fungerar men går att leva utan när det lägger av. Till skillnad från något som elektrisk p-broms, kan man helt enkelt strunta i att lägga pengar på de grejorna när de slutar fungera.
Vad som är obegripligt för mig när det gäller utrustning, är att det är vanligare med t ex regnsensor än rattvärme. Det senare borde ha varit en självklarhet i 30 är men finns i stort sett aldrig i 10-15 år gamla begbilar.[/quote]
Vad ska man med rattvärme till? Har alla mina bilar i varmgarage!
Men stora backspeglar och sidorutor samt voltmeter saknar jag på de flesta nyare bilar.