Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-08-28, 18:52
Medlem
Vad finns det för svenska biltidningar som faktiskt är bra? auto motor och sport (ja, med små bokstäver) är ju ren skit. Köpte deras tidning i affären, man fick med en extra tidning som visade sig vara ren reklam, även fast det inte stod någonstans. Oärligt, hatar sådant. Sen har vi ju Vi Bilägare som är helt okej men rätt tråkig och lite sena på provkörningar osv. Den enda tidning jag gillar är Teknikens Värld som, enligt mig, är klockren. Väldigt informativ men samtidigt rolig. Den är enligt mig den bästa svenska biltidningen.

Vad tycker ni?
Citera
2015-08-28, 19:34
Medlem
Wheels och Power Magazine är väl de enda osm inte bara pysslar med nyheter och flashiga bilder.
Citera
2015-08-28, 21:09
Medlem
simeonlundgrens avatar
Klassiker är överlägset bäst enligt mig själv. Efter det kommer Motor.
Citera
2015-08-28, 21:36
Medlem
Oddballs avatar
Läste Teknikens Värld på 80- och 90-talet, men sen hoppade alla bra journalister av och tidningen blev tråkig. AMS tycker jag är rätt trevlig, den ger mig en trevlig läsestund.

Vi Bilägare är så tråkig att klockorna stannar. Ibland läser jag även Bilsport, den är kul om man läser den lite nu och då tycker jag - det kan lätt bli för mycket med alla mystiska byggen...
Citera
2015-08-29, 14:10
Medlem
gniff754s avatar
Känns som var tidning har sin målgrupp. Lite egna fördomar om dem: AMS är för dennsom vill läsa om bilar de ändå aldrig kommer köpa. Teknikens värld är för pappor i familjer med bra ekonomi som drömmer om en dyr kombi med fyrhjulsdrift. Vi Bilägare är för äldre män som bryr sig mest om totalekonomi och rostskydd.

Till min förskräckelse märker jag att jag börjar bli gammal nog att uppskatta Vi Bilägare.
Citera
2015-08-29, 14:49
Medlem
Teknikens Värld tycker jag är den tidning som bäst kombinerar alla delar. En bra blandning av AMS och ViBilägare utan att bli varken lätt överdriven (som AMS) eller för tråkig (ViB). Det tråkiga med AMS är dessutom att flera artiklar per nr är översatta från den tyska motsvarigheten.
Citera
2015-08-29, 15:22
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Det tråkiga med AMS är dessutom att flera artiklar per nr är översatta från den tyska motsvarigheten.

Eftersom jag inte läser den tyska motsvarigheten så spelar det ingen som helst roll att de har några översatta artiklar. Tror du många läser den på tyska f.ö?
Citera
2015-08-29, 15:31
Medlem
Iloveludas avatar
Jag gillar faktiskt tidningen Motor som ges ut av motormännen. Den är lite folklig och har inte bara en massa svindyra bilar som ingen ändå har råd att köpa.
Citera
2015-08-29, 18:55
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniff754
Känns som var tidning har sin målgrupp. Lite egna fördomar om dem: AMS är för dennsom vill läsa om bilar de ändå aldrig kommer köpa. Teknikens värld är för pappor i familjer med bra ekonomi som drömmer om en dyr kombi med fyrhjulsdrift. Vi Bilägare är för äldre män som bryr sig mest om totalekonomi och rostskydd.

Till min förskräckelse märker jag att jag börjar bli gammal nog att uppskatta Vi Bilägare.
Klockren analys! Jobbigt att jag känner likadant. ....:-)
Citera
2021-10-08, 03:46
Bannlyst
Vi Bilägare tyckte jag var en bra biltidning med bra innehåll i och jag gillar också biltidningar med gamla bilar i som klassisk motor. Teknikens Värld är också kul att läsa igenom.
Citera
2021-10-09, 18:57
Medlem
Faukess avatar
Rally och Racing läser jag nog mest av biltidningar.
Förr var det Bilsport som gällde men den känns ganska urvattnad nu för tiden.
Citera
2021-10-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvangstanke123
Vad finns det för svenska biltidningar som faktiskt är bra? auto motor och sport (ja, med små bokstäver) är ju ren skit. Köpte deras tidning i affären, man fick med en extra tidning som visade sig vara ren reklam, även fast det inte stod någonstans. Oärligt, hatar sådant. Sen har vi ju Vi Bilägare som är helt okej men rätt tråkig och lite sena på provkörningar osv. Den enda tidning jag gillar är Teknikens Värld som, enligt mig, är klockren. Väldigt informativ men samtidigt rolig. Den är enligt mig den bästa svenska biltidningen.

Vad tycker ni?

Köper inga fysiska tidningar. Var länge sedan, men tycker AMS är väldigt bra på nätet. Bättre än TV och VB.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in