Citat:
Ursprungligen postat av
AlanBStard
De 2 är samma sak för mig, alltså bekvämlighet = minimerad arbetsinsats.
Vad jag syftar på är ju att du kommer ju inte snabbare fram till jobbet (och dina potentiella inkomster) i bilköer för att du har automatlåda vs manuell, men däremot så är ju det förra så grymt mycket bekvämare. Det påverkar bekvämligheten, men inte dina inkomster.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlanBStard
Alla är vi olika, men det som gör stor skillnad för mig är AC, farthållare, automat och stolvärme.
Har inte haft någon bil sedan 80-talet som inte haft ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlanBStard
Övrigt, som t ex regnsensor, parkeringsradar, självnedbländande backspegel o dyl är trevligt så länge det fungerar men går att leva utan när det lägger av. Till skillnad från något som elektrisk p-broms, kan man helt enkelt strunta i att lägga pengar på de grejorna när de slutar fungera.
En automatlåda kan ju gå sönder precis som en broms. Då har du potentiellt lika allvarliga problem (om inte mer).
Citat:
Ursprungligen postat av
AlanBStard
Vad som är obegripligt för mig när det gäller utrustning, är att det är vanligare med t ex regnsensor än rattvärme. Det senare borde ha varit en självklarhet i 30 är men finns i stort sett aldrig i 10-15 år gamla begbilar.
Vi bilkunder uppskattar rätt olika saker. Det som är rätt för dig kan vara helt fel för andra, och vise versa. Det är ju just detta som är så svårt för biltillverkarna.
Själv fick jag rattvärme på min senaste bil, men tycker det verkligen har noll värde och är helt ointressant för mig personligen. Jag förvärmer hela bilen på vintern innan jag åker iväg, och därmed så faller hela nyttan med rattvärme för mig.
Det är väl här nyttan kommer in med biltidningar och andra media, som kan hjälpa till att redovisa funktioner och andra tillbehör i olika bilmodeller/paket, samt även att testa hur väl de fungerar i praktiken.