2021-01-04, 08:16
Medlem
Greenwhites avatar
någon som har koll på ifall spore-vials alternativt grow-kits är att föredra framför spor-sprutor om man beställer från utlandet? tänker att en spruta kan dra till sig mer uppmärksamhet än en liten vial typ.
Senast redigerad av Greenwhite 2021-01-04 kl. 08:24.
Citera
2021-01-04, 18:50
Medlem
CarnageXxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popademos
Det kom ingenting, fick kasta skiten. Prova att göra om det 2ggr.... Vart beställer man nu? Hade ju så sett fram emot att ha lite hemma.

Varifrån hade du beställt?
Citera
2021-05-23, 16:50
Medlem
Behöver få lite tips av er, om hur jag ska fortgå med två olika growbox.

Growbox 1: Cubensis B+
Dykt upp några svampar på ena sidan, och några små i mitten. De på sidan ser ganska fullvuxna ut, den största av dem. Har börjat vecka ut hatten lite, men inte helt. Det är kanske 4-5 stycken bara, men frågan är om man ska plocka dem innan de öppnar upp sig och låta de andra små växa? Eller ska man vänta några dagar till och plocka allt?

Growbox 2: Golden Teacher
Det har nu gått 14 dagar, sen första processen med att ha vatten i 12 timmar. Lika länge som för growbox 1,men inget har dykt upp, det har blivit väldigt vitt under ytan, och lite på toppen.
Men inga svampar har dykt upp. Ska man vänta lite till eller göra om första processen igen? Är det kört så att säga?

Vi har en ordinarie lampa på sidan och har boxarna på ett bord 2 meter ifrån fönstret. Men det är ingen direkt solljus, bara ljus från lampan på sidan om. Sprejat med vatten och luftat varje dag, tills första svampen dök upp i ena påsen.

Tar tacksam emot tips.
Citera
2021-06-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysbyxor80
Behöver få lite tips av er, om hur jag ska fortgå med två olika growbox.

Growbox 1: Cubensis B+
Dykt upp några svampar på ena sidan, och några små i mitten. De på sidan ser ganska fullvuxna ut, den största av dem. Har börjat vecka ut hatten lite, men inte helt. Det är kanske 4-5 stycken bara, men frågan är om man ska plocka dem innan de öppnar upp sig och låta de andra små växa? Eller ska man vänta några dagar till och plocka allt?

Growbox 2: Golden Teacher
Det har nu gått 14 dagar, sen första processen med att ha vatten i 12 timmar. Lika länge som för growbox 1,men inget har dykt upp, det har blivit väldigt vitt under ytan, och lite på toppen.
Men inga svampar har dykt upp. Ska man vänta lite till eller göra om första processen igen? Är det kört så att säga?

Vi har en ordinarie lampa på sidan och har boxarna på ett bord 2 meter ifrån fönstret. Men det är ingen direkt solljus, bara ljus från lampan på sidan om. Sprejat med vatten och luftat varje dag, tills första svampen dök upp i ena påsen.

Tar tacksam emot tips.

Om det inte är några kontamineringar med typ grått eller brunt mycel är det nog bara att vänta. gissar bara, vet ej vad jag snackar om egentligen.
Citera
2021-06-30, 14:56
Medlem
Vad tar tullen för saker? har förstått att det endast är mycel som är olagligt inte bara sporer. Fast de kanske norpar dem också för förberedelse till narkotikabrott eller liknande.
Citera
2021-08-28, 18:20
Medlem
Om tullen tar ett growkit, blir man automatiskt åtalad då också eller beslagtas det bara och de låter en vara ifred?
Citera
2021-08-28, 20:53
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsaga
Vad tar tullen för saker? har förstått att det endast är mycel som är olagligt inte bara sporer. Fast de kanske norpar dem också för förberedelse till narkotikabrott eller liknande.

Nej.
Läs denna tråd.

(FB) Grow kits, lagliga?

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
Om tullen tar ett growkit, blir man automatiskt åtalad då också eller beslagtas det bara och de låter en vara ifred?

Sannolikheten att tullen tar ett growkit är närmast obefintlig, och om det skulle ske (vilket det sällan aldrig gör), så får du ett brev hem, där de fått en försändelse och ber dem ta kontakt med dem.

Ignorera brevet och inget händer.
Citera
2021-08-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren

Har själv tidigare fått hem 2 kit från zamnesia av två beställda det senaste kom utan problem (intakt paket utan tecken på att det undersökts), det andra beställningen var det öppnat, locket hade de tagit bort förseglingen, antagligen tullen därför vågade jag inte odla det, fick heller aldrig något dörrknack.
Citera
2021-10-08, 01:26
Medlem
Storfastlitens avatar
Finns de nå pålitliga sidor och nå bra kit för odlingsvirgin
Citera
2021-10-08, 12:24
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfastliten
Finns de nå pålitliga sidor och nå bra kit för odlingsvirgin

Läs inlägget ovanför ditt. Köp vilket cubensis-growkit som helst där.
Citera
2021-10-14, 18:34
Medlem
Hur gör ni för att få era ”cracker dry?”
Jag själv glömde mina uppe på ett element i 3 dagar
Citera
2021-10-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monneymange
Hur gör ni för att få era ”cracker dry?”
Jag själv glömde mina uppe på ett element i 3 dagar

Hmm, för att torka sin svamp... Kan det vara så att det är just så svamptorken är ägnad att användas? Jag använder den så iaf.
Blir just cracker dry. Ner i glasburk med några paket fuktslukare för lagring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in