2011-01-02, 23:32
Medlem
rullstol39s avatar
Första odlingen / första flushen på ingång

Cambodian Cubensis growkit från elefanten. 18 dagar sedan jag startade den genom att hälla vatten i lådan. Jag återkommer med vikter osv.

Är det dags att plocka dem? Och då tar jag väl alla på en gång? Alternativt låter jag dem va över natten. Tacksam för svar!

http://img842.imageshack.us/img842/7976/img0589v.jpg

EDIT: Ursäkta mig för den usla bildkvaliteten. Jag kan tillägga att ingen hatt har släppt helt men de är på gång
Citera
2011-01-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullstol39
Första odlingen / första flushen på ingång

Cambodian Cubensis growkit från elefanten. 18 dagar sedan jag startade den genom att hälla vatten i lådan. Jag återkommer med vikter osv.

Är det dags att plocka dem? Och då tar jag väl alla på en gång? Alternativt låter jag dem va över natten. Tacksam för svar!

http://img842.imageshack.us/img842/7976/img0589v.jpg

EDIT: Ursäkta mig för den usla bildkvaliteten. Jag kan tillägga att ingen hatt har släppt helt men de är på gång

jag hade plockat dom, och ja plocka allihopa. Det går jäkligt fort från precis nästan klar tills hatten är uppe helt och släpper sporer. plocka...
Citera
2011-01-03, 02:35
Medlem
rullstol39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
jag hade plockat dom, och ja plocka allihopa. Det går jäkligt fort från precis nästan klar tills hatten är uppe helt och släpper sporer. plocka...

Tack för svaret! Jag plockade alla och det blev 108,3 g för flush 1.

En av svamparna som växer i sidan av boxen, som jag inte för upp, har blivit blå. Hoppas den inte möglar
Citera
2011-01-03, 14:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Tack för svaret! Jag plockade alla och det blev 108,3 g för flush 1.

En av svamparna som växer i sidan av boxen, som jag inte för upp, har blivit blå. Hoppas den inte möglar

Bra första flush, den andra blir ofta större.

Gör inget alls med en kvarlämnad blåing, det är mycket vanligt.

Avnjöt en av mina gamla growbox-produkter på nyårsafton med utmärkt resultat... inget tapp alls i potens efter 2 år i frysen. En growbox Cubensis ger svamp som räcker i ett årtionde.

- F.G
Citera
2011-01-03, 16:46
Medlem
rullstol39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Bra första flush, den andra blir ofta större.

Gör inget alls med en kvarlämnad blåing, det är mycket vanligt.

Avnjöt en av mina gamla growbox-produkter på nyårsafton med utmärkt resultat... inget tapp alls i potens efter 2 år i frysen. En growbox Cubensis ger svamp som räcker i ett årtionde.

- F.G

Ok, tack. Skönt att höra! Ja, det är ju fantastiskt egentligen att det kan vara så lätt att billigt få fram världens bästa drog.
Citera
2011-01-03, 17:13
Medlem
Pissmadames avatar
Citat:
Ok, tack. Skönt att höra! Ja, det är ju fantastiskt egentligen att det kan vara så lätt att billigt få fram världens bästa drog.

Haha.. Ja det är lite ironiskt nästan och lite komiskt.. Det är som att sitta på ett tak och äta strawberry sundays i solen(om du nu definiera om sundayen till att vara en spirande growbox full av giftiga frukter).. Finns inget slut, det är bara en kort urladdning typ...
Citera
2011-01-03, 18:10
Medlem
Bockstensmannens avatar
Någon som vet hur lång tid elefantmännen brukar ta på sig att bekräfta att de fått in pengar på sitt konto? Jag använde internationell överföring på Swedbank (via internet alltså). Var lite krångligt så jag hoppas att jag fyllde i allt rätt.
Citera
2011-01-03, 20:46
Medlem
Pissmadames avatar
Nu är det längesän jag beställde grejjer, men jag har för mig att det gick fort dåra.. Ca 2veckor tills paketet anländer
Citera
2011-01-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Någon som vet hur lång tid elefantmännen brukar ta på sig att bekräfta att de fått in pengar på sitt konto? Jag använde internationell överföring på Swedbank (via internet alltså). Var lite krångligt så jag hoppas att jag fyllde i allt rätt.

varför inte köra med kreditkort? swedbanks nya system där du krypterar fram tillfälliga kort nummer är ju klockrent!
Citera
2011-01-03, 22:54
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
varför inte köra med kreditkort? swedbanks nya system där du krypterar fram tillfälliga kort nummer är ju klockrent!
Har jag ingen erfarenhet eller öht kännedom om! Var kommer man åt den funktionen?
Citera
2011-01-04, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Har jag ingen erfarenhet eller öht kännedom om! Var kommer man åt den funktionen?

Logga in på internetbanken, sedan väljer du tjänster och navigerar dig till e-kort.
Där slumpas det fram tillfällig kort och cv nummer. DU bestämmer hur länge just kortet är aktivt och hur mycket pengar som ska finnas tillgänglig. Mycket bra system för att förhindra eventuella scam försök
Citera
2011-01-04, 13:44
Medlem
Pissmadames avatar
Citat:

Aha, så man sliper använda sitt riktiga nummer? Eller slipper använda ett kort iht??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in