2021-10-10, 15:32
Medlem
Jag har kunnat köpa krypto på binance (även en god vän till mig) fram tills i förra veckan då Swedbank verkar ha bestämt sig för att "låsa" våra konton för binance köp.
Jag har inte tagit kontakt med dem om det men det är ganska klart att även vi blivit utsatt för denna överförmyndarhet nu.

Så från vad jag förstår så har alltså Danske bank fortfarande öppna dörrar för Krypto handel mer eller mindre?
Då det heller inte verka funka med typen Rocker kort på kort så lämnar det inga andra alternativ för stunden utan får blir att kliva över till Danske bank?! :S

I slutändan är säkerligen alla banker en bank och dem kommer nog alla stänga ned krytpo handel, dem vill ju inte bli utan business helt enkelt så detta är deras sätt att rädda våra kärt förvärvade pengar i deras händer....
Äckliga värld vi lever i.
Citera
2021-10-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Swedbank och Icabanken är sämst, sedan är det en gråskala.

Danske bank är dom enda som hittills sagt att dom inte blockar köp av krypto, även om dom ännu är neutrala till huruvida dom rekommenderar sina kunde att köpa.
https://danskebank.se/privat/bli-kund/bli-kund/bli-kund

Lätt att bli kund, och flytta dina värden dit.

Nu hittade jag denna länk, vilket stämmer här?
Använder du Danske bank och funkar det?
Citera
2021-10-10, 15:48
Medlem
fettchills avatar
Varför inte köpa certifikat som följer den underliggande valutan?
Citera
2021-10-10, 16:59
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettchill

Därför att man vill äga den underliggande valutan.
Citera
2021-10-10, 17:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettchill
Du får betala en årlig avgift på ett par procent för att bara äga något...
Citera
2021-10-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du får betala en årlig avgift på ett par procent för att bara äga något...

Inte nödvändigtvis
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1164452/bitcoin-zero-sek
Citera
2021-10-10, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Inte nödvändigtvis
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1164452/bitcoin-zero-sek
Isk konto kostar dig rätt mycket årligen....
Citera
2021-10-10, 22:43
Medlem
Citat:
Isk konto kostar dig rätt mycket årligen....

Inte jämfört med dom 30% det kommer kosta sen då han säljer av om han gör vinst.
Citera
2021-10-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Inte jämfört med dom 30% det kommer kosta sen då han säljer av om han gör vinst.

Exakt. Planerar man att sälja så är isk fördelaktigt. Jag har både och. Mitt 10+ hodl är riktiga btc däremot.
Citera
2021-10-11, 13:55
Avslutad
Citat:
I en värld där Bitcoin är legal tender i alla länder, så är detta inte ett problem. Sedan är det en filosofisk fråga NÄR vi är där.
Citera
2021-10-11, 14:50
Medlem
Citat:
I en värld där Bitcoin är legal tender i alla länder, så är detta inte ett problem. Sedan är det en filosofisk fråga NÄR vi är där.

När nu det än blir så lär Sverige vara sist av dom länderna. Och lär vara minst 15-20 år bort.
Citera
2021-10-12, 09:40
Avslutad
Citat:
När nu det än blir så lär Sverige vara sist av dom länderna. Och lär vara minst 15-20 år bort.
Det är ju ett påstående utan grund.
Sverige var tidigt in i IT boomen och har skördat framgångar på det, så jag tror dom förstår värdet att inte vara motsträviga kring krypto.

Vi har haft ministrar i panelen på flera Bitcoin seminarium, där dom talat positivt om krypto som en framtida realitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in