2021-10-02, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Jag förstår inte heller hur du inte lyckas. Har du rent mjöl i påsen?

Om så är fallet, och coinbase bara är sega på att verifiera. Har du testat registrera dig på en annan börs som tar euro? Kraken, FTX, Gemini, Bitstamp är några exempel

Du vet hur man gör en limit order väl? Jag hoppas innerligt att du inte suttit i vanliga coinbase och klickat "köp" i deras n00b interface. Där får man avgifter så det heter duga. Utan ska man använda coinbase så är det coinbase pro, där man lägger en limit order när man ska köpa/sälja.

Ja ganska rent mjöl. Från mitt Nordea till coinbase och sedan till stake en spelsida. Och från spelsidan tillbaka till coinbase.

Jag kommer på riktigt snart börja betala någon lön för att göra detta åt mig då jag spelar för så stora summor och det blir bara fel. Har köpt 200.000 på safello och betalat 14.000 i avgift
Citera
2021-10-04, 11:30
Bannlyst
Köpt krypto på binance. Smuts nordea har spärrat både kort och bank id. Så dom kan dra åt helvete.

Ni dom köper och säljer btc vilka banker använder ni? Utan att få problem.

Har endast köpt. Och har inte fört över till någon olaglig sida. Utan haft dom inne på binance
Citera
2021-10-04, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Köpt krypto på binance. Smuts nordea har spärrat både kort och bank id. Så dom kan dra åt helvete.

Ni dom köper och säljer btc vilka banker använder ni? Utan att få problem.

Har endast köpt. Och har inte fört över till någon olaglig sida. Utan haft dom inne på binance

Swedbank och Icabanken är sämst, sedan är det en gråskala.

Danske bank är dom enda som hittills sagt att dom inte blockar köp av krypto, även om dom ännu är neutrala till huruvida dom rekommenderar sina kunde att köpa.
https://danskebank.se/privat/bli-kund/bli-kund/bli-kund

Lätt att bli kund, och flytta dina värden dit.
Citera
2021-10-04, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Swedbank och Icabanken är sämst, sedan är det en gråskala.

Danske bank är dom enda som hittills sagt att dom inte blockar köp av krypto, även om dom ännu är neutrala till huruvida dom rekommenderar sina kunde att köpa.
https://danskebank.se/privat/bli-kund/bli-kund/bli-kund

Lätt att bli kund, och flytta dina värden dit.

Tack för tipset. Kontaktar dom direkt.
Citera
2021-10-04, 12:01
Bannlyst
Blir man spärrad av svenska banker även om man får sålt sina btc med P2P på binance?
Citera
2021-10-07, 16:02
Medlem
Kan man köpa Bitcoin med Handelsbanken eller inte? I sådana fall, vilken exchange bör jag använda?

Funkar Binance? Electrum på dator?
Senast redigerad av Estoc 2021-10-07 kl. 16:49.
Citera
2021-10-07, 17:34
Medlem
fittslems avatar
Fattar inte att folk fortfarande går och köper BTC på dom värdelösa Svenska sidorna som tar helt hutlösa 7% i avgift. Det helt vansinne.
Citera
2021-10-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Fattar inte att folk fortfarande går och köper BTC på dom värdelösa Svenska sidorna som tar helt hutlösa 7% i avgift. Det helt vansinne.

Har BTCx 7% också? Lite svårt att förstå om de tar ut en avgift eller inte om man väljer alternativet:
"Jag vill att BTCX ska betala nätverksavgiften. (Dina bitcoin skickas inom inom 1 - 2 timmar)"
Tar de ut en avgift utöver detta?

Vad är ett bättre alternativ?

Vill bara HODL. Så länge jag gör det, behöver jag tänka på skatter etc? Kommer de in i bilden först när man vill konvertera till fiat?

Gjorde mitt första testköp med BTCx nu och det var enkelt, antar att det är därför svenska sidor används.
Senast redigerad av Estoc 2021-10-07 kl. 18:33.
Citera
2021-10-07, 19:01
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estoc
Har BTCx 7% också? Lite svårt att förstå om de tar ut en avgift eller inte om man väljer alternativet:
"Jag vill att BTCX ska betala nätverksavgiften. (Dina bitcoin skickas inom inom 1 - 2 timmar)"
Tar de ut en avgift utöver detta?

Vad är ett bättre alternativ?

Vill bara HODL. Så länge jag gör det, behöver jag tänka på skatter etc? Kommer de in i bilden först när man vill konvertera till fiat?

Gjorde mitt första testköp med BTCx nu och det var enkelt, antar att det är därför svenska sidor används.

Köpa på nån av dom större internationella Exchanges som Binance är mycket billigare.
Citera
2021-10-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Köpa på nån av dom större internationella Exchanges som Binance är mycket billigare.

Väntar på verifikation därifrån, återstår att se om Handelsbanken accepterar dem. Handelsbanken vet tydligen inte själva.

Om man använder Binance, håller de i mina coins eller kan jag föra över dem till Electrum utan avgift?
Citera
2021-10-07, 19:19
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Väntar på verifikation därifrån, återstår att se om Handelsbanken accepterar dem. Handelsbanken vet tydligen inte själva.

Om man använder Binance, håller de i mina coins eller kan jag föra över dem till Electrum utan avgift?

Du kan när som helst ta ut dina coins från Binance och flytta dem till din egna wallet.
Citera
2021-10-07, 21:04
Medlem
Citat:

Svenska sidor har generellt sett högre avgifter (än internationella).

Vill man komma ner under 1% är det dem internationella sidorna som tar emot SEPA överföring som gäller (utlandsbetalning i internetbanken). Handelsbanken bör funka bra.

Binance dock tar inte emot SEPA överföringar sedan ett par månader tillbaka. Däremot funkar det finfint hos någon av de andra internationella storbörserna såsom:

kraken.com
gemini.com
ftx.com
crypto.com (app)
mm

Regga konto på typ 2st, gör KYC och bli verifierad. Sen tar du den du känner dig bäst bekväm med. Avgiften mellan dessa internationella är försumbar. Ska du köpa och HODLa behöver du inte göra något med skatten. Det är sen när man säljer som man behöver deklarera.

P.s värt o nämna att BTC certifikat finns på Avanza/Nordnet om du vill köpa där med ett ISK-konto.
Swisha in pengar på det, sen köp under börserns öppettider. Tex: https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1164452/bitcoin-zero-sek
Då blir det utgivaren av certen som äger dina bitcoins, och du kan inte själv flytta dem. Men du får exponering på prisutvecklingen av bitcoin.
Senast redigerad av Smajgfice 2021-10-07 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in