2021-10-10, 21:05
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är väl som ägget och hönan. Butikerna säljer den för att folk köper den. Folk köper den för att den säljs i butikerna. Det skulle säkert kunna börja i augusti.

(FB) Julmust du sköna. Är du här? (Tråden om julmust)
Citera
2021-10-10, 21:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Ja, det är en konspiration ledd av illuminati som har som mål att just du ska tvingas fira jul tidigare varje år, ända tills du plötsligt har ett helt år fullt av jul.

Din enda chans är att även tidigarelägga påsken, eftersom jul (som bekant) varar ända dit. Tyvärr innebär det att du måste dricka ännu mer jul och påskmust, men sådan är din lott i livet nu.

Hoppas de säljer must året om snart
Citera
2021-10-10, 21:17
Medlem
Gamla traditioner ska urholkas och tappa sin unicitet. Traditioner skänker trygghet och gemenskap, så gör vi här. Det man firade med glädje med sina föräldrar vill man fira med egna sina barn eftersom det är varma, trygga minnen. Har vi ett handlingsmönster att följa slipper vi göra ny val, det är tryggt för de flesta.
Det är också allmänt känt att i de flesta krig så ger man sig på kulturen och traditioner, det splittrar gemenskapen och skapar obalans. I sverige och numer i många andra länder införs nya högtider (jag vet att det är svårt att förstå, men försök), tex schlagerfestivalen som många redan tittar på för att de alltid gjort det dvs en tradition. Media och butiker ökar på glädjen, publiken är organiserad att tjuta av glädje, symboler finns att hålla i och hänga upp. Butiker matar på med snabba kolhydrater och fett, det sätter sig i barnens ryggmärg. NU är schlagerfestivalen en fest, och det är schlagergeneralen christer som drivit igenom det, han har tjatat sig igenom alla korridorer (hans egna ord) och jäfört med det kristna gudsdravlet som pågår varenda dag i december (även dt hans ord).
Samma skeende med pride, symboler, skratt och glädje (är massor med våldtäkter, misshandel och bråk, media tystar) snabba kolhydrater och fett, sätter sig som sagt i barnens ryggmärg, generation för generation.
Nu har vi tillräckligt med muslimer för att genomföra samma med eid... muslimer trimmas snabbt upp i medias maktsystem och på de andra ställen som behövs för att skapa en ny svensk tradition och högtid.
Citera
2021-10-10, 21:26
Medlem
kyrkstockens avatar
Är nog över 3 veckor sedan jag såg första musten. vill minnas var rusta. nej, jag handlar aldrig i den skitbutiken men letade efter en tjock träningsmatta (nej, de hade ingen heller).
Citera
2021-10-10, 21:34
Medlem
RedForces avatar
Jag köpte en flaska julmust och en låda pepparkakor redan för två veckor sedan. Familjen blev rejält glad när jag kom hem med det i tygpåsen.

Så varför inte liksom?
Citera
2021-10-10, 21:38
Medlem
blomplantfans avatar
Köpte julmust igår, är ju gott. Redan hinkat i mig tre liter.
Citera
2021-10-10, 22:02
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Tycker man ska förbjuda julen. Det är bara frosseri och handla skit.

"Provinisiella kulturyttringar såsom julen, tenderar att reduceras till emotionell nullitet"
Citera
2021-10-15, 01:16
Medlem
Bertil85s avatar
Hur många liter blir det kring jul för er ?
Själv tippar man 2st 1,5L och fem 33cl lagrad julmust.
Citera
2021-10-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Jag köpte en flaska julmust och en låda pepparkakor redan för två veckor sedan. Familjen blev rejält glad när jag kom hem med det i tygpåsen.

Så varför inte liksom?
Tygpåse
Citera
2021-10-17, 20:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Tycker man ska förbjuda julen. Det är bara frosseri och handla skit.

Då skulle handeln hitta på någon ny företeelse, like Halloween och köra samma kampanjer i alla fall. Det är lika bra att behålla julen.
Citera
2021-10-17, 20:36
Medlem
Snaskalasets avatar
Julmusten började säljas i min närbutik för redan en månad sen, det är en dryck från gud så har redan hällt i mig flera liter. Även lussebullar har börjat säljas nu
Citera
2021-10-19, 06:43
Medlem
Winter-Goddesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
tror även jag sett en skymt av pepparkakor.

Pepparkakor säljs året runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in