2021-10-01, 16:42
Medlem
Doktor-SvampBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Älskar julen och alla dess smaker. Att se glögg och julmust i butikerna gör mig alltid glad.

Samma här! Jag börjar längta efter julen redan i augusti.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag vet inte om jag minns rätt, men har för mig att det tidigare gjorts försök att introducera must som midsommardryck, men ej gått så bra.

Jag tror nog att man ska hålla sig till jul och påsk, annars kanske musten riskerar att bli en läsk bland andra läskedrycker och den förlorar litet av sin position som jul och påskdryck.

Det var inte så många år sen Lidl lanserade drycken "Sommarmust". Den var väl okej men långtifrån lika god som jul/påskmust.
Citera
2021-10-01, 18:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag vet inte om jag minns rätt, men har för mig att det tidigare gjorts försök att introducera must som midsommardryck, men ej gått så bra.

Jag tror nog att man ska hålla sig till jul och påsk, annars kanske musten riskerar att bli en läsk bland andra läskedrycker och den förlorar litet av sin position som jul och påskdryck.

Ja det är inte omöjligt, eftersom jag bara hittat det i en speciell affär.

Japp håller med dig, då försvinner tjusningen med ta den första som man njuter av. Då blir det som man dricker annan läsk som typ cola.

Om man nu vill ha en liknande julmusten, så finns det enbärsläsken. Men den är också sällsynt och svår få tag på. Man kan beställa den via nätet har jag sett. För så köpte jag enbärsläsken i stället, när jag var sugen på must.
Citera
2021-10-01, 20:50
Medlem
Rebali179s avatar
Det skall börjas i tid
Nu finns det på Hemköp här i Linköping,
Bara att handla
Citera
2021-10-02, 16:37
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-SvampBob
Samma här! Jag börjar längta efter julen redan i augusti.

Det var inte så många år sen Lidl lanserade drycken "Sommarmust". Den var väl okej men långtifrån lika god som jul/påskmust.

Grebbestad har en sommarmust som är riktigt god.
Citera
2021-10-05, 08:20
Medlem
Winter-Goddesss avatar
Enbärsdryck är ett bra alternativ till must som fungerar året runt.
Citera
2021-10-10, 20:52
Medlem
jesussugers avatar
Julmust redan ute i butikerna

Sett att dom redan börjat sälja julmust redan i okt, är inte det lite väl tidigt? tror även jag sett en skymt av pepparkakor. Vill dom trycka i oss julen tidigare?
Citera
2021-10-10, 20:56
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Sett att dom redan börjat sälja julmust redan i okt, är inte det lite väl tidigt? tror även jag sett en skymt av pepparkakor. Vill dom trycka i oss julen tidigare?
Tyvärr, men problemet är inte att det redan finns i butikerna utan att folk köper det redan nu. Därför finns det.
Just på detta sätt som traditioner urholkas p.g.a. korkade människor köper julmust i Oktober
Citera
2021-10-10, 20:57
Medlem
dampskalles avatar
Tycker man ska förbjuda julen. Det är bara frosseri och handla skit.
Citera
2021-10-10, 20:57
Medlem
Gingers avatar
Den som börjar sälja först tjänar mest
Citera
2021-10-10, 20:58
Medlem
Äh, nu är det jul igen.
Citera
2021-10-10, 20:58
Medlem
Glostrups avatar
Ja, det är en konspiration ledd av illuminati som har som mål att just du ska tvingas fira jul tidigare varje år, ända tills du plötsligt har ett helt år fullt av jul.

Din enda chans är att även tidigarelägga påsken, eftersom jul (som bekant) varar ända dit. Tyvärr innebär det att du måste dricka ännu mer jul och påskmust, men sådan är din lott i livet nu.
Citera
2021-10-10, 20:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ja julhetsen har redan börjat. Såg någon som köpte julmust redan förra veckan och reagerade lite på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in