Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 19:08
  #2833
Medlem
Swe1227s avatar
Tänker inte testa en enda då alla verkar innehålla e330. Men traditionellt tillverkad svagdricka och en ärsdricka är riktigt riktigt fint.
Citera
2018-12-09, 22:13
  #2834
Medlem
RZLAs avatar
Nu har jag utöver ICA:s egna och Nygårda även druckit Apotekarnes. Apotakarnes var godast.
Citera
2018-12-09, 22:16
  #2835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
jag provade nygårda julmust som har varit lagrad i rom fat i 6 månader. Inte min smak alls, för mycket smak av rom. Lite skum också. Zeunerts är fortfarande favoriten.
Håller med, däremot är den ekfatslagrade väldigt god, smakar som vanligt fast lite mindre söt och starkare julkryddor.
Citera
2018-12-10, 00:36
  #2836
Medlem
Cineastens avatar
Testade Zeunerts julmust efter ett tips men den var inte god. Antingen är det knas på mina smaklökar eller så var det fel på innehållet i just den flaskan men jag kände äckliga toner av kaffe vilket jag uppenbarligen inte alls tyckte om.

Porter och stout med kaffetoner är en sak men i must smakade det bara skit. Behöver jag tillägga att jag inte dricker kaffe?
Citera
2018-12-10, 00:39
  #2837
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Testade Zeunerts julmust efter ett tips men den var inte god. Antingen är det knas på mina smaklökar eller så var det fel på innehållet i just den flaskan men jag kände äckliga toner av kaffe vilket jag uppenbarligen inte alls tyckte om.

Porter och stout med kaffetoner är en sak men i must smakade det bara skit. Behöver jag tillägga att jag inte dricker kaffe?

Jag dricker kaffe och uppskattar det men har aldrig tyckt om Zeunerts julmust. Herrljunga är den godaste jag druckit i år, uppskattar också Nygårda ekfat och Apotekarnes.
Citera
2018-12-11, 10:57
  #2838
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porygon
Håller med, däremot är den ekfatslagrade väldigt god, smakar som vanligt fast lite mindre söt och starkare julkryddor.
Ska ta testa den, se vad man tycker om den.
Citera
2018-12-11, 11:00
  #2839
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Testade Zeunerts julmust efter ett tips men den var inte god. Antingen är det knas på mina smaklökar eller så var det fel på innehållet i just den flaskan men jag kände äckliga toner av kaffe vilket jag uppenbarligen inte alls tyckte om.

Porter och stout med kaffetoner är en sak men i must smakade det bara skit. Behöver jag tillägga att jag inte dricker kaffe?

Jag dricker kaffe, därför jag gillar Zeunerts julmust!? Tro mer på den har svag smak av enbär som jag fastnade för den. Jag älskar enbärs läsken, när det gick få tag på den.
Citera
2018-12-11, 11:00
  #2840
Medlem
Carl Serungs avatar
Lidls Julmust får även i år bäst i test


https://via.tt.se/pressmeddelande/va...easeId=3244966

Omdöme Expressen Mitt Kök
Bra skum! Tydlig smak som är precis lagom söt. Känns som en julmust man druckit förut och verkligen gillar. Svårt att sätta ord på exakt vad som gör just denna must unik, men den spelar helt klart i en annan liga än majoriteten av konkurrenterna.
Wow! Bäst i test.

Betyg: MMMMM = Världsklass
Citera
2018-12-13, 22:06
  #2841
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Testade Zeunerts julmust efter ett tips men den var inte god. Antingen är det knas på mina smaklökar eller så var det fel på innehållet i just den flaskan men jag kände äckliga toner av kaffe vilket jag uppenbarligen inte alls tyckte om.

Porter och stout med kaffetoner är en sak men i must smakade det bara skit. Behöver jag tillägga att jag inte dricker kaffe?
Närå det är inget fel på dina smaklökar jag känner också den där kaffesmaken, men jag uppskattar det så folk är olika.

Minns förra året hur många som skrev att Zeunerts var den bästa så var jäkligt hypad detta året på att testa den. Jag tycker den smakar riktigt bra och förmodligen min favorit om man bara går efter smaken. Men om det är krångligt att hitta den eller om du håller hårt i slantarna så är den inte värt det.

Har väl köpt 4st såna pack av Zeunerts nu, lär nog köra Apotekarnes sockerfri emellan och efter det då jag brukar få en sån dryg huvudvärk av allt socker.
__________________
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2018-12-13 kl. 22:57.
Citera
2018-12-14, 01:40
  #2842
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Närå det är inget fel på dina smaklökar jag känner också den där kaffesmaken, men jag uppskattar det så folk är olika.

Minns förra året hur många som skrev att Zeunerts var den bästa så var jäkligt hypad detta året på att testa den. Jag tycker den smakar riktigt bra och förmodligen min favorit om man bara går efter smaken. Men om det är krångligt att hitta den eller om du håller hårt i slantarna så är den inte värt det.

Har väl köpt 4st såna pack av Zeunerts nu, lär nog köra Apotekarnes sockerfri emellan och efter det då jag brukar få en sån dryg huvudvärk av allt socker.

Ja, Zeunerts var lika god det här året som förra. Jag gillar också kaffesmaken, det ger den en lite vuxnare smak än de andra vanliga julmussorterna som är lite sötare. Synd att en glasflaska på 50cl kostar lika mycket som 1,5 liter av de andra vanliga sorterna, men det kan det helt klart vara värt ibland.
Citera
2018-12-16, 15:17
  #2843
Medlem
jack.danielss avatar
Nu till jul vill de flesta ha julmust på julbordet och även nån alkohol! Varför har ingen ännu producerat julmust med alkohol?
Citera
2018-12-16, 15:21
  #2844
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Nu till jul vill de flesta ha julmust på julbordet och även nån alkohol! Varför har ingen ännu producerat julmust med alkohol?

För att julmust är ett alkoholfritt alternativ till öl. Julmust görs med malt och humle.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback