2011-11-20, 22:19
Medlem
Killerolavs avatar
Testade nygårda's bourbonfatlagrade julmust ikväll, blev lite missnöjd faktiskt. Inte så att den var äcklig eller nåt men tyckte inte den var någon smaksensation heller, lite skum i smaken.

Har en back Zeunerts påskmusk som står och gottar till sig, blir och prova för första gången till jul.
Citera
2011-11-20, 23:01
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloMyNameIs
Har du kollat bland folkölen på ditt lokala maxi/coop?
Hos mig stod den vid julmusten och glöggen, ganska tydligt i affären. Men det är ju inte säkert att just din affär saluför Zeunerts, det enklaste torde vara att fråga personalen.
Citera
2011-11-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Drack precis en lagom kall Nygårda ekfatslagrad. Vet inte om det är för att det är den första för säsongen som den smakar så gott eller om det faktiskt är någon skillnad från vanlig must. Undrar också hur länge den är lagrad, vet inte om det finns några bestämmelser, annars kan den ju "lagrat" i tunnan några timmar och sedan kan de kalla den "ekfatslagrad" med gott samvete. Must smakar den i alla fall och som sådan var den riktigt god.

Kommer någon ihåg att Spendrups lanserade några varianter för typ tre år sedan? Var det pepparkaka och hasselnöt det var?

Exakt var fick du tag på den?

jag måste säga att jag är besviken på den ekfatslagrade, jag tyckte den var "tunn" i smaken på något vis, inte alls så mustig som en must kan förväntas vara.
Citera
2011-11-21, 00:42
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlodHora
jag måste säga att jag är besviken på den ekfatslagrade, jag tyckte den var "tunn" i smaken på något vis, inte alls så mustig som en must kan förväntas vara.

Denna sex månader lagrade julmust är ju en gåva från ovan. Skulle inte förvåna mig om den kommer att göra supersuccé. Hoppas att andra bryggerier följer efter och gör liknande varianter.
Citera
2011-11-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Denna sex månader lagrade julmust är ju en gåva från ovan. Skulle inte förvåna mig om den kommer att göra supersuccé. Hoppas att andra bryggerier följer efter och gör liknande varianter.

tyckte vissterligen dagens flaska smakade bättre, vilken är den mest fördelaktiga temperatur för denna dryck? kan oxå vara så att jag räknat med en ännu bättre upplevelse men aldrig riktigt kände mig munknullad av drycken pga de höga förväntningarna.
Citera
2011-11-21, 15:11
Medlem
gifbryarss avatar
Nygårdas must lagrad på ekfat är briljant. Första julmusten jag dricker i år. Blir till att gemföra med Zeunertz när jag hittar den nästa gång som innan alltid har varit en favorit.
Citera
2011-11-21, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gifbryars
Nygårdas must lagrad på ekfat är briljant. Första julmusten jag dricker i år. Blir till att gemföra med Zeunertz när jag hittar den nästa gång som innan alltid har varit en favorit.

Den är så sjukt god! Någon som vet om den just nu säljs någonstans i södermanland?
Citera
2011-11-21, 21:07
Medlem
frallan1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhododendron
Den är så sjukt god! Någon som vet om den just nu säljs någonstans i södermanland?

Var nyss på Ica Maxi i Eskilstuna och de hade några kvar iaf Var och letade efter Zeunerts julmust på både coop och Ica Maxi inga hade den Tror ni den finns på lidl / netto?
Citera
2011-11-21, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frallan1234
Var nyss på Ica Maxi i Eskilstuna och de hade några kvar iaf Var och letade efter Zeunerts julmust på både coop och Ica Maxi inga hade den Tror ni den finns på lidl / netto?

Okej tack! Fan var där igår och tänkte inte på att leta efter den!
Citera
2011-11-21, 21:44
Medlem
Mystiqes avatar
Jag kommer missa julmusten i år
Citera
2011-11-22, 06:36
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frallan1234
Jag hittade inte på LIDL iaf
Citera
2011-11-22, 18:51
Medlem
swedarmys avatar
Någon mer än mig som tycker att julmust smakar bäst i glasflaska? vet inte varför jag tycker detta men antar att det är för att jag är mer van vid det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in