2021-09-22, 18:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-SvampBob
Jag har idag inköpt säsongens första julmust på Coop. Köpte fyra liter Hammars.
Finns det redan i butikerna? Det var tidigt.
Citera
2021-09-22, 18:38
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jodå, etiketten.
Jag håller på etiketten! Påsk är påsk och jul är jul! Då skall drycken som hör till högtiden inmundigas
Citera
2021-09-22, 18:43
Avslutad
tidigast i november är det okej att dricka julmust för böveln.
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-22 kl. 18:52.
Citera
2021-09-24, 01:31
Medlem
Doktor-SvampBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Finns det redan i butikerna? Det var tidigt.

Ja. Finns på mitt lokala Coop i alla fall så gissningsvis har fler butiker i kedjan också börjat sälja.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
tidigast i november är det okej att dricka julmust för böveln.

Det är faktiskt okej att dricka julmust så fort det börjar säljas för säsongen!
Citera
2021-09-24, 06:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ja. Finns på mitt lokala Coop i alla fall så gissningsvis har fler butiker i kedjan också börjat sälja.
Förmodligen. Då ska jag spana efter det nästa gång jag handlar där.
Citera
2021-09-24, 09:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Det är faktiskt okej att dricka julmust så fort det börjar säljas för säsongen!

Men Julmust intages till JUL. JUL är inte i nu som i sept... Därav namnet JULmust... Och Påskmust... och Midsommarmust..
Citera
2021-09-26, 00:22
Medlem
Doktor-SvampBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men Julmust intages till JUL. JUL är inte i nu som i sept... Därav namnet JULmust... Och Påskmust... och Midsommarmust..

Vi som älskar julmust har fått klara oss utan det i flera månader nu så jag tycker nog att vi kan få smygstarta lite. Förra året drack jag faktiskt julmust till halloween.
Citera
2021-09-26, 07:08
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vi som älskar julmust har fått klara oss utan det i flera månader nu så jag tycker nog att vi kan få smygstarta lite. Förra året drack jag faktiskt julmust till halloween.

Håller med dig delviss, jag älskar musten. Därför jag håller hårt bara dricka när det är dags. Som julmusten håller jag mig till julskyltningen söndagen innan den första åker ner! Får jag tag på Zeunerts så blir det den.
Citera
2021-09-30, 21:05
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:

Jag håller med. Älskar julen och alla dess smaker. Att se glögg och julmust i butikerna gör mig alltid glad.
Citera
2021-10-01, 07:42
Medlem
DeValeras avatar
Jag gillar Zeunerts julmust, men självklart går även Apotekarnes och andra mustmärken ned lätt.
Citera
2021-10-01, 07:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Jag vet inte om jag minns rätt, men har för mig att det tidigare gjorts försök att introducera must som midsommardryck, men ej gått så bra.

Jag tror nog att man ska hålla sig till jul och påsk, annars kanske musten riskerar att bli en läsk bland andra läskedrycker och den förlorar litet av sin position som jul och påskdryck.
Citera
2021-10-01, 07:51
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Kommer inte glömma dagen påskmust etiketten satt kvar på flaskan under julmustettiketen. Bryr mig inte men det var lattsjo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in