2021-10-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langstrumpan
Om jag skulle kört ett lik i bilen till Ystad så hade jag aldrig valt e65an. Väg 101 mot Ystad går raka vägen, inte mkt trafik och väldigt många bra områden att göra sig av med ett lik. Jag har bott vid den sträckan och vid svedala/alstad och där är några små sjöar och dungar här och där om ni zoomar in nära på kartan.

Även mycket åkermark med grusvägar

Går det att köra via Toarp dit?
Citera
2021-10-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Vilken Preem mack är det? Den som ligger i Ystad ligger centralt och väskan hittades i någon skog väl?
Vart kommer kopplingen till Preem ifrån?

Preem macken ligger innan man svänger mot polen färjan.
Citera
2021-10-08, 07:43
Medlem
Åkl beskriver:
” Brottsrubriceringen har inte förändrats utan det är fortfarande misstänkt människorov och vi har en person som är misstänkt för detta på sannolika skäl. Den 12 oktober ska jag ställning till om jag fortsatt ska begära honom häktad och som det ser ut nu så kommer jag att gå in med en sådan begäran”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6Q9XX/desperata-sokandet-efter-beata--forsvunnen-i-12-dagar

Så att säga han blir häktad igen.
Det behövs inte mycket för att lämna in begäran. Åkl behöver komma in snart med en tidsgräns för åtal.
Hon kanske gör det när hon lämnar in begäran.
Citera
2021-10-08, 14:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Du får göra som du vill, men det verkar som att du svarar med samma monolog om och om igen som svar på andras inlägg och tar inte till dig vad andra skriver eller besvarar deras frågor. Detta är menat att vara ett diskussionsforum men du diskuterar inte riktgt med någon alls tycker jag utan upprepar din monolog. Det kan du göra om du vill, men det blir väldigt frustrerande och är rätt ointressant måste jag påpeka.

Tjänar inte vi på att diskutera det aktuella fallet? Du är mest intresserad av att prata om mig? Håll dig till topic tramspelle!

I nuläget så finns det väl ingenting som säger att den försvunna kvinnan inte kan vara på rymmen i Polen? Kanske bor hon hos bekanta eller någon ny kille? Man kan också spekulera i om hon kanske skäms över att träda fram nu med all uppståndelse i media eller så är hon faktiskt avliden?

Alla i den här tråden vet alldeles för lite om parets bråkiga relation för att säkert kunna fastslå att den försvunna kvinnan är mördad och att den häktade mannen är GM.

En alternativ hypotes som inte verkar tas upp i tråden är att hon var kanske benägen till suicid? Eller så har hon råkat ut för en olycka? Så fort en person försvinner så måste inte det ligga ett brott bakom försvinnandet.
Citera
2021-10-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tjänar inte vi på att diskutera det aktuella fallet? Du är mest intresserad av att prata om mig? Håll dig till topic tramspelle!

I nuläget så finns det väl ingenting som säger att den försvunna kvinnan inte kan vara på rymmen i Polen? Kanske bor hon hos bekanta eller någon ny kille? Man kan också spekulera i om hon kanske skäms över att träda fram nu med all uppståndelse i media eller så är hon faktiskt avliden?

Alla i den här tråden vet alldeles för lite om parets bråkiga relation för att säkert kunna fastslå att den försvunna kvinnan är mördad och att den häktade mannen är GM.

En alternativ hypotes som inte verkar tas upp i tråden är att hon var kanske benägen till suicid? Eller så har hon råkat ut för en olycka? Så fort en person försvinner så måste inte det ligga ett brott bakom försvinnandet.

Åter igen. Dom flesta i den här tråden är smarta nog att förstå att polisen inte frihetsberövar en person utan att ha på fötterna. Det är det enda säkra i det här försvinnandet. Det finns naturligtvis andra möjligheter, men det känns inte särskilt konstruktivt att spekulera i. Sen vet vi ju att du gärna vill ha till lite infekterat relationsdrama.
Citera
2021-10-08, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diaflex
Yes hon var ensam. Personen som liknade Beata stod och tankade när jag såg henne. Har för mig att det var en silverfärgad bil. Det som var märkligt var att den var norskreggad.

Var det likt en sån här https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/2004.suzuki.grand.vitara.2point0td.arp.jpg ?
Citera
2021-10-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diaflex
Yes hon var ensam. Personen som liknade Beata stod och tankade när jag såg henne. Har för mig att det var en silverfärgad bil. Det som var märkligt var att den var norskreggad.

Varför är det märkligt med en norskregistrerad bil?
Citera
2021-10-08, 20:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Åter igen. Dom flesta i den här tråden är smarta nog att förstå att polisen inte frihetsberövar en person utan att ha på fötterna. Det är det enda säkra i det här försvinnandet. Det finns naturligtvis andra möjligheter, men det känns inte särskilt konstruktivt att spekulera i. Sen vet vi ju att du gärna vill ha till lite infekterat relationsdrama.

Paret i Malmö verkar trots allt ha haft ett infekterat relationsdrama och bevis för detta är väl att kvinnan begärt enskild vårdnad som är väldigt vanligt vid relationsbråk. Bara för att två vuxna bråkar och träter så ska inte deras barn få lida för detta.

Jag tror dessutom att skulden för allt detta bråk inte bara ligger på mannen utan även på kvinnan. Delad skuldbörda alltså.

Det finns förövrigt massvis med kriminalfall där polisen frihetsberövat helt fel person så du bör nog inte ta det som ett vattentätt bevis för att mannen mördat kvinnan i det aktuella fallet.
Citera
2021-10-08, 20:54
Medlem
Citat:

Det är sant att om någon försvinner behöver inte vara ett brott bakom det. De som försvinner oftast dyker upp själva efter ett kort varsel.
Å andra sidan statistik när en kvinna mördas oftast är det den som har sett henne sist och oftast är det hennes man eller pojkvän som har gjort det.
Egentligen om det inte finns bevis som tyder på att hon har blivit utsatt för brott då ska mannen gå fri.
Men vi vet inte vilka bevis åkl har. Hon kanske har tillräcklig.
Om det inte finns tillräckligt med bevis då är det sant som du säger. Hon kan ha försvunnit av många olika anledningar och det inte behöver ligga ett brott bakom det.
Citera
2021-10-09, 11:03
Medlem
Citat:
Paret i Malmö verkar trots allt ha haft ett infekterat relationsdrama och bevis för detta är väl att kvinnan begärt enskild vårdnad som är väldigt vanligt vid relationsbråk. Bara för att två vuxna bråkar och träter så ska inte deras barn få lida för detta.

Jag tror dessutom att skulden för allt detta bråk inte bara ligger på mannen utan även på kvinnan. Delad skuldbörda alltså.

Det finns förövrigt massvis med kriminalfall där polisen frihetsberövat helt fel person så du bör nog inte ta det som ett vattentätt bevis för att mannen mördat kvinnan i det aktuella fallet.
I den här tråden har framkommit att han hade våldstendenser, drack mängder med alkohol mm av folk som känner till honom och henne. Ingen har vittnat om motsatsen, vilket är märkligt om detta vore en lögn. Det kan så klart vara en trådsanning, men vid det här laget borde någon dementerat. En alkoholiserad pappa med våldskapital är inte en lämplig vårdnadshavare.
Citera
2021-10-09, 11:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
I den här tråden har framkommit att han hade våldstendenser, drack mängder med alkohol mm av folk som känner till honom och henne. Ingen har vittnat om motsatsen, vilket är märkligt om detta vore en lögn. Det kan så klart vara en trådsanning, men vid det här laget borde någon dementerat. En alkoholiserad pappa med våldskapital är inte en lämplig vårdnadshavare.

Båda föräldrarna kan söka enskild vårdnad. Utredningen får visa om det blir enskild vårdnad eller om båda anses lika. Om det slår slint hos en av föräldrarna säger det väl ganska mycket om den föräldern?
Citera
2021-10-09, 11:48
Medlem
Citat:

Du resonerar fel dock i och med när du säger att i brist på motsatsen av ett par personer (som mamman och kvinnan) att han skulle vara våldsam att så är fallet. Vem som helst kan anklaga en annan för vad som helst. Finns det bildbevis på våldet eller finns det anmälningar gjorda innan, och är mannen dömd? Polisen kan ta in en man i förvar om en kvinna ringer och säger sig rädd efter ett hot exempelvis, på det enbart. Kvinnan kan ljuga också och försöka måla upp en bild av en situation prima facie för att försöka få ett bättre utfall i en process till exempel om vårdnad om barn i en skilsmässa. Det här är generellt bara och har nödvändigtvis inget med det här att göra.
Senast redigerad av TveksamArvtagare 2021-10-09 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in