2021-10-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Ja se, varför skulle Ebba behöva begära tillstånd av Esbjörn för å såga på sin egen tomt, eller hur!!! Mäkta komprometterande och något jag hoppas det frågas om under HF. Det förklarar ju också varför Esbjörn polisanmälde Ebba då han ansåg hon brutit mot överenskommelsen och tillståndet Esbjörn givit henne om omfattningen av röjningsarbetet
Vi kan kalla det HYFS - något du och några till här helt saknar och borde ta till er…

PS: Esbjörn anmälde aldrig Ebba. Han visste inte ens om att det gjordes anmälan förrän polisen ringede honom.
Senast redigerad av martinator 2021-10-08 kl. 18:50.
2021-10-08, 18:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Okey, tack för detta. Ja jag misstog mig verkligen. Jag hade skrivit det fyra gånger alltså men det var ändå bara ett enda misstag av mig. Jag dryftade detta sen med JB och fick den rätta versionen.....ja då....efter att det efterfrågades logg med Binninge. Synd att det blev så där. Kan tänka mig att det gick till så här - som följande. Binninge sa så här i telefon till mig:" Jag skulle vara uppkopplad i en timme på Teams" och det fick jag tyvärr till: "Jag var uppkopplad en timme på Teams".

Ber så mycket om ursäkt för den fadäsen och då förstår jag att ni efterfrågade en logg, men jag hade också massor av gånger dementerat o korrigerat så därav mina senaste ganska uppbragta inlägg om denna sak då det fortfarande frågades efter logg. Dock undrar jag nu om det inte går att få ut något bevis från Teams om bokningen han gjorde. Den måste väl finnas eller? Ja om det nu skulle hjälpa er som vill ha det dokumenterat huruvida mötet var tänkt hållas via Teams eller ej.

Till sist: Ett misstag av mig och/men alltså ingen medveten lögn....såklart så....eftersom den ju heller inte skulle tjäna något till....skillnaden var ju marginell....eller hur?

Det är hur lätt som helst at skapa ett möte bakåt i tiden, så det skulle inte bevisa ett dugg tyvärr. Det enda som hade kunnat vara något bevis, var att Binninge och Ebba/Katrin kopplat upp sig och haft samma logg från samtalet.
2021-10-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ebba har inte förnekat att Esbjörn känner sig manipulerad och pressad. Sådan förmätenhet har har hon trots allt avhållit sig ifrån, trots att hon i övrigt visat sig vara ganska skamlös.
Enligt handlingar till rätten tänker hon i alla fall avge en vittnesed och sedan berätta att hon inte agerat påtryckande eller på annat olämpligt sätt gentemot Esbjörn Bolin i samband med förhandlingarna och/eller köpekontraktets undertecknande, utan tvärtom sett till att Esbjörn Bolin getts gott om tid att såväl överväga sitt beslut som att rådgöra med anhöriga i förväg.

Bolin tänker vittna om att Ebba Busch agerat påtryckande i samband med kontakterna med honom inför köpekontraktets undertecknande och i samband med undertecknandet av köpekontraktet.

Det kommer att bli intressant att ta del av dessa vittnesmål och sedan ta del av domarnas resonemang kring trovärdigheten och vad dessa påståenden har för relevans för avtalets giltighet. Jag gissar att slutsatsen blir i linje med bedömningen om rättsförmågan, finns den så bör man både kunna säga ja eller nej varje gång, oavsett hur många gånger man får frågan.

Om man är rättsförmögen så finns det inget utrymme för ånger i lagstiftningen. Då förutsätts man faktiskt stå för sina ord och gärningar.

Majkgård ska vittna om Ebba Busch och hennes vänners besök hos Esbjörn Bolin under vilka Ebba Busch och hennes vänner försökt övertala Esbjörn Bolin att sälja fastigheterna, det flertalet intressenter som har förklarat sitt intresse av att köpa fastigheterna men att Esbjörn Bolin har avböjt sådana förklaringar samt Ebba Buschs besök hos Esbjörn Bolin där Margareta Majkgård förklarat för Ebba Busch att Esbjörn Bolin inte haft för avsikt att sälja fastigheterna.

Där finns en liten motsättning, när flertalet andra intressenter frågat så har Esbjörn Bolin avböjt deras inviter, men när det gäller Ebba Busch så är det Majkgård som har förklarat att Esbjörn Bolin inte vill sälja. Så i alla andra fall har han sagt nej, men i detta specifika fall så fixar han det inte utan då är det Margareta Majkgård som måste tala om vad han vill.

Det kommer att bli en intressant rättegång där alla vittnesmål kommer att citeras i realtid. Det blir en tid av popcorn och läsk.
2021-10-08, 19:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det är tråkigt för Esbjörn att de undersökningar de gjort, inte har påvisat att han hade en allvarlig kognitiv funktionsnedsättning förra sommaren. Men enligt de juridiskt kunniga här i tråden, krävs det fler rekvisit även om så hade varit fallet. Priset måste ha varit oskäligt också.
Det är väl vid det här laget ganska länge sedan den senaste undersökningen gjordes, eller hur? Vad med om Esbjörns lindriga kognitiva störning nu under hela denna långdragna process förvärrats så pass så han inte anses kunna fullfölja den rättsliga prövningen i tingsrätten?

Just under en extrem stressituation som väl denna husaffär ändå måste räknas som så kan väl besvär som Esbjörns ta en väldans fart kan jag tänka mig, eller vad säger du Krmkr som verkar vara kunnig på området? Å vad säger den juridiska expertisen i tråden om detta blir fallet? Han kan väl ändå inte skriva på något köpebrev i ett sådant skick så att ingen rättegång kan hållas?

EDIT: ser nu att fnirp skriver det var förra sommaren han undersöktes. Okey en avsevärd tid....sånt där kan gå fort
Senast redigerad av kubun 2021-10-08 kl. 19:08.
2021-10-08, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ingen här är felfri - men du är den enda som inte vågar erkänna att du är lika jävla usel som oss andra.

att det finns ett "grupptänkande" är inte svårare än att vi är rätt många som förstår lite av det här med lag och moral - medan andra inte begriper ett kungens skit av det samma. Du tillhör för övrigt de sistnämnda - även ni ett lag, om än mindre.

Du vill få det att framstå ungefär som att alla som kör högertrafik är medlemmar i en sekt och att vänstertrafik egentligen är det rätt - men i den riktiga världen är det vänstertrafikanterna som utgör den dåraktiga sekten. Försök inse det.
Så är det säkert. Jag är inte det minsta bättre än andra. Skillnaden är möjligen att de inte rör mig i ryggen hur ni ser på mig, eftersom jag är tämligen trygg i min moraliska uppfattning, såväl utanför som i detta ärende. Därför blir jag inte hela tiden så kränkt och arg. Beror sannolikt på att jag anser att starkare ska ta större ansvar än svagare och inte tvärtom. Sug gärna på den en stund och fundera på hur man kan applicera den tanken på denna affär.
2021-10-08, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Det kommer att bli en intressant rättegång där alla vittnesmål kommer att citeras i realtid. Det blir en tid av popcorn och läsk.
Den där är väldigt signifikativ för konspirationsteoretikern, framtiden ska visa att jag har rätt, när nutiden och dåtiden nu endast lett till att den jag stödjer och håller för helig rätteligen råkat illa ut
2021-10-08, 19:10
Medlem
Citat:
Det är väl vid det här laget ganska länge sedan den senaste undersökningen gjordes, eller hur? Vad med om Esbjörns lindriga kognitiva störning nu under hela denna långdragna process förvärrats så pass så han inte anses kunna fullfölja den rättsliga prövningen i tingsrätten?

Just under en extrem stressituation som väl denna husaffär ändå måste räknas som så kan väl besvär som Esbjörns ta en väldans fart kan jag tänka mig, eller vad säger du Krmkr som verkar vara kunnig på området? Å vad säger den juridiska expertisen i tråden om detta blir fallet? Han kan väl ändå inte skriva på något köpebrev i ett sådant skick så att ingen rättegång kan hållas?
Det vore sorgligt om hans så kallade vänner har drivit honom in i sjukdom och elände med sin vanvård. Men rätten kommer att bedöma avtalets giltighet när det skrevs. Med en dom till Ebba Busch favör så kan hon söka lagfart på fastigheten. Så det vore olyckligt om Esbjörns vänner inte har tagit bättre hand om honom. De borde ha hjälpt till att få en förlikning till stånd.
2021-10-08, 19:11
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

EDIT: ser nu att fnirp skriver det var förra sommaren han undersöktes. Okey en avsevärd tid....sånt där kan gå fort

Du menar kanske att om Esbjörn skulle ha blivit koko på riktigt under året, så gäller inte affärer som han gjort tidigare ?
2021-10-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Var ska vi börja?
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81 citat:
JB gick med på att ställa upp digitalt och var med på Teams i ca en timme.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Han var förövrigt uppkopplad under en hel timme.
Lyssna! JB var uppkopplad på Teams i ca en timme och antagligen i sin mobil - en hel timme!
JB sa en timme till mig och jag kan ju inte dra av en halvtimme för att det ska låta bättre - nej jag återger korrekt.

Sen när det bads om bevis så backade du,
Sådär ja, nu har jag precis pratat med Johann i telefon. Jag har missförstått eller om han sa fel. Det var planerat för en timme detta Teamsmöte. Det blev faktiskt aldrig uppkopplat.

Därefter har du skrivit om händelseförloppet hundra gånger. Så ja, din trovärdighet är väldigt låg.

Du INSER att förklaringen du ger i detta inlägg, är HELT skiljt från det du skriver i sista inlägget jag länkar till va? Du borde kanske hålla koll på dina lögner.

Tack! Nu slapp jag leta reda på detta som jag mindes mycket väl att jag läst, eftersom det var så tokgalet, som det mesta kubun skriver.

Men kubuns kommentar

Citat:
jag återger korrekt

är ändå mycket intressant. Kubun hävdar bestämt ena stunden att det hen påstår är korrekt, för att nästa stund påstå att det var helt fel.

Det kommer bli likadant med var Esbjörns så kallade ombud befann sig på dagen för det överenskomna mötet. Först hette det han han var på annan ort, sedan att han hade huvudförhandling på hemmaplan. Snart kommer det att heta något annat.
2021-10-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Den där är väldigt signifikativ för konspirationsteoretikern, framtiden ska visa att jag har rätt, när nutiden och dåtiden nu endast lett till att den jag stödjer och håller för helig rätteligen råkat illa ut

Det fanns ingen som helst förväntan på någon utgång av tvisten i mitt inlägg, det fanns ett antal rena citat från inblandade med mina noteringar. Jag har noterat att du inte är särskilt intresserad av att ta del av de inlämnade handlingarna och motparternas olika inlagor och svaromål. Det är förmodligen för att dessa inte handlar om dig och din unikt extraordinära moral som du helst uppehåller dig vid i dina inlägg.
2021-10-08, 19:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om Esbjörn fått för sig att han hyrt ut stället för 3,9 miljoner och dessutom skulle få det "uppiffat", så är det självklart att hans humör kraschlandade när han insåg att han sålt det. Från att ha lurat Ebba på miljoner och massa arbete, till att bara ha miljonerna...
Förstod han inte att han hade sålt så förstod han säkerligen heller ej att det rörde sig om 3,9 mille utan han kanske trodde det var just handpenningen det rörde sig om som Ebba sa skulle gå in på hans konto med klicket hon visade på sin telefon. Vem vet....så där ja nu signerade jag och så skriver du bara på där. Esbjörn...jaha ja...å så skrev han på för han såg ju att Ebba sände iväg 390k till hans konto. Vilken press på Esbjörn som inte förstod att kl 15 så går inte överföringen iväg förrän nästa bankdag. Så ingen risk för ful-Ebba som om inte tricket gått hem ju hade massor av tid o deleta betalningen.
2021-10-08, 19:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vi kan kalla det HYFS - något du och några till här helt saknar och borde ta till er…

PS: Esbjörn anmälde aldrig Ebba. Han visste inte ens om att det gjordes anmälan förrän polisen ringede honom.
Okey, får vara försiktig nu men jag vill minnas att JB sa att han kallades till Esbjörn för att de tillsammans skulle göra polisanmälan. Det var väl JB som tog alla de där fotografierna av trädfällningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in