2021-10-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Förra året hade vi inte deltamutationen.

Vet man det helt säkert? Med tanke på att Corona sannolikt verkar funnits långt innan det uppdagats i Sverige.
Har man kollat majoriteten exakt vilken variant dom haft?
Citera
2021-10-08, 12:11
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Jag gör inte det. Men barn kan snora länge, vissa mer eller mindre hela tiden, föräldrar skickar då barnen till förskola och skola. Om det är propaganda för dig är du knappast insatt. Eller oförmögen att ta till dig saker.
Många barn har knappt haft nåt symtom, ska dom stanna hemma då menar du?
Känner många både äldre och yngre barn som bara haft trötthet som enda syntom på Corona. Då hela familjer testat sig.

Snacka om att dra på växlar... så du menar att skolbarn "snorar" länge... vi pratar inte om dagis här

Är det ett samhällsproblem att snora, eller vara lite hängig?
Skall detta motivera påtvingade masker, social distansering och massvaccination inkl barn bara för det?

Ditt jobb som förälder och ansvarsfull vuxen är att hålla kolla på dina ungar. ÄR de snoriga eller förkylda skickar du dem inte till skolan... både innan C19 och efter... så enkelt är det.
Citera
2021-10-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Snacka om att dra på växlar... så du menar att skolbarn "snorar" länge... vi pratar inte om dagis här

Är det ett samhällsproblem att snora, eller vara lite hängig?
Skall detta motivera påtvingade masker, social distansering och massvaccination inkl barn bara för det?

Ditt jobb som förälder och ansvarsfull vuxen är att hålla kolla på dina ungar. ÄR de snoriga eller förkylda skickar du dem inte till skolan... både innan C19 och efter... så enkelt är det.

Var i helvete läser du in att jag är för massvaccination?
Det jag ville ha sagt och har sagt är att många barn redan haft Corona och många även utan att veta om det då föräldrar inte testade sina barn förra våren.
Att barn snorar var ett svar på varför folk skickar sjuka barn till förskola och skola. Dom snorar mest förjämnan. Varpå jag skrev att JAG inte gör det. Och många äldre barn får milda symtom på Corona.

Alltså har sannolikt många immunitet efter genomgången infektion. Och oavsett så tycks dom inte bli så sjuka att dom ska behöva ta ett värdelöst vaccin som enbart innebär risker.
Senast redigerad av granskottet80 2021-10-08 kl. 12:19.
Citera
2021-10-08, 12:18
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Var i helvete läser du in att jag är för massvaccination?
Det jag ville ha sagt och har sagt är att många barn redan haft Corona och många även utan att veta om det då föräldrar inte testade sina barn förra våren.
Att barn snorar var ett svar på varför folk skickar sjuka barn till förskola och skola. Varpå jag skrev att JAG inte gör det. Jävligt tröttsamt att behöva upprepa sig hela tiden. Dom snorar mest förjämnan. Och många äldre barn får milda symtom på Corona.

Alltså har sannolikt många immunitet efter genomgången infektion. Och oavsett så tycks dom inte bli så sjuka att dom ska behöva ta ett värdelöst vaccin som enbart innebär risker.

OK.. tack för klargörandet.

Instämmer
Citera
2021-10-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
OK.. tack för klargörandet.

Instämmer

☺️👍
Citera
2021-10-08, 12:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är givetvis rimligt att av samma anledning som vaccin orsakar inflammation orsakar virus inflammation.
Nej, det är det inte.

Vaccination är att fejka nedsmittning minus infektion. Går alltså inte alls att jämföra med COVID19 som är en mycket dålig väg att skaffa sig immunitet.
Citera
2021-10-08, 12:27
Medlem
Citat:
Trenden är ganska tydlig;
Vaccination ger ett mycket gott skydd under kort tid. Effekten avtar med sjunkande antikroppsnivåer, ungefär från och med 2-3 månader efter vaccination. Efter 5-6 månader är skyddet lågt.

Skyddet mot allvarlig sjukdom sitter förmodligen kvar längre i de studier jag sett som visar på sjunkande antikroppsnivåer.
Citera
2021-10-08, 12:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Här har du siffror på hur många personer 0-17 år som diagnostiserats med post-covid i Sverige.

https://www.covid19dataportal.se/sv/data_types/health_data/post_covid/

650 st av som sagt 700 000 kanske uppåt en miljon fall så någon knapp promille (0,9-1,2) riskerar luktbortfall, hjärndimma osv.

Jag är helt säker på att hade vi haft en miljon influensafall bland barnen inom samma tidsrymd så hade vi sett precis samma saker. Du kan få samma långtidssymptom, MIC-S, och även dö av den också.

Jag tror det var virvellbagg som hade någon länk att det dog 7 st barn av influensan 2018 eller 2019.
Hur många smittade gick det på dom 7 dödsfallen, en tiondel kanske mot hur många som haft Covid.
FYI: 1 + 1 =2

Helt irrelevant att ställa sjukdom mot sjukdom.

COVID19 är inte influensa. Det är en betydligt bredare sjukdom som vi inte riktigt känner till konsekvenserna av men som vi ser helt klart oroande tecken över.

Influensa vs. COVID19:
About 3.1 million people around the world have died of COVID-19 since the first case was reported in December 2019.

The flu kills an estimated 290,000 to 650,000 people every year worldwide. The average number of U.S. flu deaths has been about 36,000 a year over the past decade.

In the United States, about 572,549 people have so far died of COVID-19.
https://www.politifact.com/factchecks/2021/apr/27/facebook-posts/no-covid-19-hasnt-killed-fewer-people-flu/
Senast redigerad av arbetet 2021-10-08 kl. 12:45.
Citera
2021-10-08, 12:34
Medlem
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/10/fler-vaccinerade-sig-mot-covid-19-nar-de-fick-200-kronor/

"Fler vaccinerade sig mot covid-19 när de fick 200 kronor
Fler svenskar skulle kunna komma att vaccinera sig om de fick betalt, menar forskarna bakom en ny studie från Lunds universitet."

Människan å pengar. Märklig studie
Citera
2021-10-08, 12:40
Medlem
Citat:
COVID19 är inte influensa. Det är en betydligt bredare sjukdom som vi inte riktigt känner till konsekvenserna av men som vi ser helt klart oroande tecken över.
Bred? c19 är ju lunginflammation. Det du kallar bred är annat som svampar bakterier och parasiter .m.m. Även frlbehandling och felmedicinering är ju också orsaker till det många tror beror på ett"magiskt" vaccin.
I Norge är förövrigt corona klassat som influensa nu!
Citera
2021-10-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/10/fler-vaccinerade-sig-mot-covid-19-nar-de-fick-200-kronor/

"Fler vaccinerade sig mot covid-19 när de fick 200 kronor
Fler svenskar skulle kunna komma att vaccinera sig om de fick betalt, menar forskarna bakom en ny studie från Lunds universitet."

Människan å pengar. Märklig studie
Man kanske skulle locka barnen med en klubba.
Citera
2021-10-08, 13:08
Medlem
Citat:
Undrar också hur dom flesta kan tycka att det är ett bra skydd.
Jo dom hänvisar till iva, majoriteten är ovaxxad. Som att det är det enda viktiga. Jag vet då många som blivit svårt sjuka utan att hamna på iva.

Philip hammars syster blev svårt sjuk dom dubbelvaxxad. Bara ett exempel. Men det räknas inte så länge man inte hamnar på iva.

https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/filip-hammars-covidoro-haller-jag-pa-att-ta-livet-av-min-syrra
Det ändrar sig fort nu även när det gäller iva.
V 39 var 50% ovaccinerade.
Trenden går åt det hållet att majoriteten snart är fullvaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in