Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Nej nej SE är inte Grandmannen! Eller behöver inte vara det, jag har aldrig påstått det. Min poäng är ju att han av någon märklig anledning efterapar de uppgifter som gått ut om gärningsmannen.
Om han är GM så är förstår jag varför, om han inte är GM så är han jättesjuk.
Det jag menade var att du inte verkar veta att svd inte nämnt var vittnen ska ha sett glasögon. För har de sagt Grand så har han ju ingen anledning bry sig. Vi vet ju att inget annat vittne vid mordplatsen sagt glasögon, så det lär inte ha stått i tidningen heller.
Nej han behöver inte va sjuk. Det kan vara en ren slump att han la till väska i korrelation till att väska kom ut i media. Märk då att väskan varit ute i media i över 8 dygn. SE har till och med blivit förhörd en gång efter det kom ut i media utan att nämna den. Glasögonen har vi inte svart på vitt att det nämnts om mördaren på ett ställe som kan va mordplatsen. Och vi vet inte ens om gärningsmannen hade glasögon.
Är det inte rent naturligt att vara nämna rock och jacka först. Sen när polisen förhör djupare så berättar man om mindre detaljer som glasögon och väska? Att han lägger till väska 8,5 dagar efter att det framkom i media är inget tydligt tecken på att han lägger till allt han får veta från media som sagt.