2021-10-06, 12:31
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag har 4 TBE doser.
Drygt 25 influensa doser (1 årligen, ej riskgrupp)
Väldigt sällan sjuk och lever helt vanligt liv. 1 sjukdag på 20 år = magsjuk (kräksjuka)

Så vad är ditt problem?
Att man skulle behöva fylla på covid vaccinen 1 gång om året?

November är dags för nästa influensavaccin
Jag var som du stöddig fram till hösten 1993 när jag åkte på en jäkla influensa vilket omvärderade min syn på vad det var som jag trott bara skulle vara en sketen förkylning.
Finns även de som äter Losec dagligen för deras magproblem i stället för att ändra sina kostvanor.
Jag har aldrig tagit ett vaccin i vuxen ålder men stoppar heller inte i mig saker som jag anser göra mig mer mottaglig för en infektion. Har inte varit sjuk på trettio år.
Så det finns två sidor av ett mynt.
Citera
2021-10-06, 12:36
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Finns även de som äter Losec dagligen för deras magproblem i stället för att ändra sina kostvanor.
Jag har aldrig tagit ett vaccin i vuxen ålder men stoppar heller inte i mig saker som jag anser göra mig mer mottaglig för en infektion. Har inte varit sjuk på trettio år.
Så det finns två sidor av ett mynt.

Jag äter vitaminer dagligen.
Fullt frisk och avser att fortsätta med det så länge som möjligt.
Du ogillar vaccinet så vad stör det dig att vi andra har valt det.
Om vi skulle behöv fylla på så är det väl vår ensak och inte din.
Skit i det och sköt dig själv.
Citera
2021-10-06, 12:39
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Jag äter vitaminer dagligen.
Fullt frisk och avser att fortsätta med det så länge som möjligt.
Du ogillar vaccinet så vad stör det dig att vi andra har valt det.
Om vi skulle behöv fylla på så är det väl vår ensak och inte din.
Skit i det och sköt dig själv.
Jag stör mig inte alls på vad vuxna människor gör. Stör mig på att vuxna människor nu ska injicera barn.
Sedan ska bara din hälsoprofil vara en acceptabel formel för ett bra liv, men inte min?
Citera
2021-10-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
För er vaccinerade så är väl 3 doser bättre än 2 och 4 förmodligen bättre än 3. Så varför boostar ni inte allihop så ni når samma nivå av skydd som naturlig immunitet? Eller så nära ni kan komma iaf. Varför vill ni slösa doser på de som redan har ett mycket bättre skydd än er, istället för att boosta?

Förmodligen för att det råder någon sorts sjukt sektmentalitet i PK-stormen där det viktigaste är att alla lyder och konformeras.

Varför är det relevant för dig att spekulera kring antal doser när det tydligt framgår av ditt alarmistiska inlägg att du och dina gelikar inte tänker ta någon dos över huvud taget?
Citera
2021-10-06, 12:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag stör mig inte alls på vad vuxna människor gör. Stör mig på att vuxna människor nu ska injicera barn.
Sedan ska bara din hälsoprofil vara en acceptabel formel för ett bra liv, men inte min?
Du tillskriver mig saker jag aldrig diskuterat.
Du är ett troll.
Du är troligen barnlös själv och skiter i om barn behöver vaccin eller inte. Incell?
Citera
2021-10-06, 12:53
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Du tillskriver mig saker jag aldrig diskuterat.
Du är ett troll.
Du är troligen barnlös själv och skiter i om barn behöver vaccin eller inte. Incell?
Du frågade om jag störde mig på sådana som dig och skrev NEJ. Sedan skrev jag vad jag störde mig på och tillskrev inte dig något om den åsikt jag hade. Lär dig läsa.

Det andra påståendet får jag väl förmoda att du höll med om. Om du inte klarar av att få mothugg så gå in på familjeliv eller ring en kompis.
Citera
2021-10-06, 12:56
Medlem
Citat:
Du är troligen barnlös själv och skiter i om barn behöver vaccin eller inte.
Barn i västvärlden behöver generellt inte vaccin mot någonting.
Citera
2021-10-06, 12:58
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Du frågade om jag störde mig på sådana som dig och skrev NEJ. Sedan skrev jag vad jag störde mig på och tillskrev inte dig något om den åsikt jag hade. Lär dig läsa.

Det andra påståendet får jag väl förmoda att du höll med om. Om du inte klarar av att få mothugg så gå in på familjeliv eller ring en kompis.
Jag har aldrig tidigare diskuterat om vi ska vaccinera barnen mot covid.
Varken för eller mot.
Så ta inte upp sådant i ett svar till mig.
Då tillskriver du mig saker.
Otrevlig är vad du är.
Skaffa dig ett jobb.
Citera
2021-10-06, 13:02
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Barn i västvärlden behöver generellt inte vaccin mot någonting.
TBE, stelkramp om de skadat sig, mm ?
Men du skiter väl i om de blir sjuka.

Men nu diskuterar vi covid och antivaxxers som du har andra trådar att kacka i.
Citera
2021-10-06, 13:03
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Absurditeterna i Bulgarien fortsätter. Jag hade tidigare skrivit att korruption finns överallt i Bulgarien, även bland husläkare. Under de senaste månaderna har det blivit klart att husläkare häller vacciner i diskbänken och utfärdar falska intyg till sina patienter. Det finns också många konspiratörer bland läkare som tror att vacciner är farliga. Patienter vill få ett vaccinationsintyg utan att bli vaccinerade. "Tjänsten" kostar mellan 100-200 euro, beroende på plats. Ingen vet hur många falska certifikat som utfärdades och hur många doser som gick i diskbänken.

Igår Dr Lyudmil Varlyakov från intensivvårdsavdelningen på Sofiamed universitetssjukhus sa i en intervju följande:

"Vi har redan ett fall av en avliden patient som visat sig ha ett falskt intyg. Hans dotter erkände det", förklarade Dr Lyudmil Varlyakov från intensivvårdskliniken på Sofiamed universitetssjukhus.

https://nova.bg/news/view/2021/10/05/341833/178-%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%B8-%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%BE-3000-%D0% BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B7 %D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D1%81-covid-19/

Vaccinlobbyisterna har svårt att hantera ifrågasättande och kritik.. då ska det antigen censureras eller raljeras och idiotförklaras.
Inte ens läkares åsikter duger länge eftersom det säkert måste vara något fel på dem.. ja just det... de är Bulgarer (du vet, inte lika högt stående som vi i Sverige).

För info.. Pendeln har inte svängt.. den har har gått varvet runt och är på väg mot er nacke i en rasande fart.. och ni ser det inte.

Ert fall.. girigheten (barnvaccinering och alla dessa tredje/och nu även fjärde shots som diskuteras)
Citera
2021-10-06, 13:05
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Jag har aldrig tidigare diskuterat om vi ska vaccinera barnen mot covid.
Varken för eller mot.
Så ta inte upp sådant i ett svar till mig.
Då tillskriver du mig saker.
Otrevlig är vad du är.
Skaffa dig ett jobb.
Så om jag svarar någon i ett forum då får jag inte ta upp en åsikt jag har?

Exempel:
Som stör du dig på detta? Nej det gör jag inte men kan tyvärr inte ta upp vad jag stör mig på för personen har inte kunskap nog att förstå att det är min åsikt utan tror att det är personens motsatta åsikt.
Jag gillar inte McDonalds.
Citera
2021-10-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför är det relevant för dig att spekulera kring antal doser när det tydligt framgår av ditt alarmistiska inlägg att du och dina gelikar inte tänker ta någon dos över huvud taget?

Tror du missförstod diskussionen. Det finns inget alarmerande i mitt inlägg, jag ställer en enkel fråga. Varför skulle en person med naturlig immunitet ta vaccinet innan de vaccinerade nått samma nivå av skydd? Så länge alla vaccinerade har sämre skydd än mig förstår jag inte varför de försöker övertyga mig att vaccinera mig. Ja kanske en spruta ger ännu bättre immunförsvar, men då borde de börja med sig själva och ta en boost. Eller var finns logiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in