2021-10-09, 10:16
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Bra initiativ.

... men helt okänt band, så mer än PR för bandet själva är det ju inte

Tycker också det var ett bra initiativ. I bästa fall blir många av vaccinmotståndarna smittade och dör.
Hoppas på fler liknande evenemang!
Citera
2021-10-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror du ja! Beror iofs lite på vad du menar med genomgången infektion? Att alla i Sveriges kroppar förutom ett fåtal självförsörjande eremiter har varit i kontakt med "nya" coronaviruset är garanterat. Många dock utan att få några symtom alls och bara en bråkdel har blivit svårt sjuka

Vi har tjatat om det här tidigare och vare sig då eller nu kunde du komma med en källa till ditt påstående..
Citera
2021-10-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med dina siffror naturligtvis. Vill du säga att vaccinerna inte fungerar så utveckla gärna det.
Ja, jag hävdar att vaccinets effekt dör ut väldigt snabbt. Alldeles för snabbt för att vi ska bli kvitt viruset.
Det kommer att krävas boosterdos på boosterdos under lång tid framåt, och då kan vi börja spekulera i riktigt allvarliga biverkningar, och vaccindöd.
Inga boosterdoser betyder att vi snart är tillbaka på ruta ett, och i värsta fall med en ny obehaglig mutant som ligger ännu längre från det redan föråldrade vaccinet.
Citera
2021-10-09, 10:20
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Med dina siffror naturligtvis. Vill du säga att vaccinerna inte fungerar så utveckla gärna det.

Vi har inga begränsningar när det gäller inlägg i forumet så länge vi håller sig till topic. Jag kan dock inte bistå med att förstärka några konspirationer kring vaccin eller COVID19.

Kan du göra något för att förminska konspirationer kring vaccin eller COVID19.

Vare sig man är för eller emot, är det väl ganska tydligt för alla att vi inte vet än hur denna massvaccinering kommer att påverka mänskligheten ?
Citera
2021-10-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, jag hävdar att vaccinets effekt dör ut väldigt snabbt. Alldeles för snabbt för att vi ska bli kvitt viruset.
Det kommer att krävas boosterdos på boosterdos under lång tid framåt, och då kan vi börja spekulera i riktigt allvarliga biverkningar, och vaccindöd.
Inga boosterdoser betyder att vi snart är tillbaka på ruta ett, och i värsta fall med en ny obehaglig mutant som ligger ännu längre från det redan föråldrade vaccinet.

Har du ett förslag på vad som bör göras istället för vaccinering eftersom du uppenbarligen skyr vaccin som pesten? Lockdown eller låta covid bränna genom befolkningen?
Citera
2021-10-09, 10:30
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:

Vi har inga begränsningar när det gäller inlägg i forumet så länge vi håller sig till topic. Jag kan dock inte bistå med att förstärka några konspirationer kring vaccin eller COVID19.
Vi såg ju tidigare att andelen ovaccinerade på IVA var mycket högre. Det är en förändring som håller på att ske. Det är inte för att man vaccinerar fler unga utan de är de äldre åldersgrupperna som skillnaden sker i.

Fler och fler av de äldre (över 65) är vaccinerade på IVA.

I oktober, vilket är väldigt få dagar att se på ännu så är andelen 65+ på IVA 75% fullständigt vaccinerade.

I september var 49,2% fullständigt vaccinerade av de över 65 år.

Augusti var 25% fullständigt vaccinerade av de över 65 år.

Det kan hända att man vaccinerat några fler över 65 år men det är inte där svaret ligger.

De äldre håller på att tappa sitt skydd. Det är viktigt att man är tydlig med detta. De måste få veta att de knappt har ett skydd kvar.

Samtidigt måste man ju också bestämma vad man ska göra åt detta och se på vad det beror på.

Källa SIR
Citera
2021-10-09, 10:31
Medlem
Knugen är ute och vevar politiskt.
Klart han måste backa psykosen.
Citera
2021-10-09, 10:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Dessa skydd är inte 100 procent o Merck vill inte riskera mutantbebisar.

Oralsex borde vara safe, 2:an med.
Citera
2021-10-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Har du ett förslag på vad som bör göras istället för vaccinering eftersom du uppenbarligen skyr vaccin som pesten? Lockdown eller låta covid bränna genom befolkningen?
Nej jag gillar vaccin, är själv vaccinerad, men det ska vara ett vaccin som fungerar och där det finns ett realistiskt mål.
Vaccinera de svaga grupperna, stärk deras immunförsvar, och ha ingen övertro på att vaccinerade inte är smittspridare, för det är de.
Citera
2021-10-09, 10:49
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Nej, det har jag inte blivit.

Det är du som inte förstår vad som rapporteras och varför.

IVA
Ålder: 10-19 år / 20-29 år
Antal intensivvårdade: 53 / 212
Totalt: 265st vårdade på IVA. 60% har en eller fler sjukdomar.

Inrapporterade misstänka allvarliga biverkningar:
Pfizer: 38st / 224st
Moderna: 29st / 72st
Totalt: 363st allvarliga biverkningar rapporterade! 50% rapporterat från vården.

Vad är en allvarlig biverkning?
En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

265st allvarligt sjuka efter covidinfektion. 60% har minst en underliggande sjukdom, + möjlig fetma. Här ingår allvarliga fall av MIS-C.
363st allvarligt sjuka efter vaccinering. 50% av dessa är rapporterade från sjukvården, ej privatpersoner.

Hjälp mig att förstå vad som rapporteras och vad som är fel ovan?
Jag tycker att det visar tydligt att friska personer mellan 10-29 år ej behöver vaccineras. Dessa ungdomar utsätter sig snarare för större risk att bli sjuka av vaccinet.
Citera
2021-10-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
IVA
Antal intensivvårdade: 53 / 212
Totalt: 265st vårdade på IVA. 60% har en eller fler sjukdomar.

Inrapporterade misstänka allvarliga biverkningar:
Pfizer: 38st / 224st
Moderna: 29st / 72st
Totalt: 363st allvarliga biverkningar rapporterade! 50% rapporterat från vården.

Vad är en allvarlig biverkning?
En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

265st allvarligt sjuka efter covidinfektion. 60% har minst en underliggande sjukdom, + möjlig fetma. Här ingår allvarliga fall av MIS-C.
363st allvarligt sjuka efter vaccinering. 50% av dessa är rapporterade från sjukvården, ej privatpersoner.

Hjälp mig att förstå vad som rapporteras och vad som är fel ovan?
Jag tycker att det visar tydligt att friska personer mellan 10-29 år ej behöver vaccineras. Dessa ungdomar utsätter sig snarare för större risk att bli sjuka av vaccinet.

Vet du om att en inrapporterad biverkning inte är samma sak som en konstaterad sådan?
Citera
2021-10-09, 10:58
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vet du om att en inrapporterad biverkning inte är samma sak som en konstaterad sådan?

Vet du om att ett inrapporterat dödsfall av covid-19 inte är samma sak som en konstaterad sådan?
Någonstans får vi sätta gränserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in