Citat:
Ursprungligen postat av
DisappointedTuna
Har vi? Att sviskonboll påstår sig minnas helikoptrar 29 år efter och placera det till en specifik dag? Kan stämma, men kan också röra sig om en annan dag, tisdag, onsdag.
Du bevisar verkligen saker fö dig själv med minsta halmstrå, och spelar översittare mot andra som gör minsta lilla misstag.
"Svälja kameler och sila mygg"
Det kan definitivt vara en annan dag. Jag har alltid kommit ihåg dagen som en måndag och jag har ett minne av helikoptrar, men vi vet ju att hjärnan är lurig. Därför försökte jag just nu relatera mitt minne av denna händelse med en händelse jag var säker på inträffade några dagar senare den veckan, men till min stora förvåning visade det sig att den händelsen inträffade redan veckan innan! Så tills ytterligare någon kan bekräfta helikoptern bör vi nog inte dra alltför stora växlar av mitt vittnesmål tyvärr.
Nu kan jag väl tycka att det inte spelar så stor roll. Jag tänker att LoVis observation angående bilens färd är intressant att följa upp oavsett om det finns en osäkerhet kring om dagen är den rätta (eller ens månaden!). Vi har ju inte allt för många andra spår att gå på.
Sen vad det gäller kolarestigen så fanns det området 82-83 i alla fall (bodde på Ekudden då). Jag gick förbi lekparken senast i somras och det kändes ganska oförändrat mellan den och Lockerud bortsett från infarten från Marieforsleden. Lekplatsen är ju inte sig lik från hur den såg ut 83 å skogen är inte lika tät som jag minns den. Det var ju ingen hage då, så den har väl glesats ur.