Citat:
Men det handlar ändå om till exempel erkännande när man faktiskt har rätt - som nu om Lockerudvittnet. Reimer och jag blev skrattade åt för "allt svaj" i Lockerudvittnets utsaga, till exempel det där om OS. Men vips kom Sviskonboll och verifierade Lockerudvittnets utsaga om helikoptrarna och till och med hur långt ljuden från en bilkrasch kan höras. Och när det är precis det som man hela tiden har hävdat men fått ta emot en massa idiotförklaringar för ... ja, då känns det onekligen lite skönt när ens beskrivningar får medhåll!
Sedan är det så att om man har lagt ner så mycket tid på det här fallet, har läst allt och tittat på allt samt pratat med folk som jag och några med mig har gjort, då gör det ont när man ser hur vissa saker (medvetet?) trasas sönder. När jag till och med blir ifrågasatt för att inte ha koll på var "Hanna" stod, till exempel, då lackar jag ur! Eller när jag blir ifrågasatt för att inte veta var asfaltbiten togs upp ur den smala gångvägen som skär genom lekplatsområdet. Eller når någon skriver att "Killarna" kunde se lekplatsen från där de satt, fastän jag vet att de inte kunde det. Hur kul tycker du själv att det skulle vara?
Sedan är det så att om man har lagt ner så mycket tid på det här fallet, har läst allt och tittat på allt samt pratat med folk som jag och några med mig har gjort, då gör det ont när man ser hur vissa saker (medvetet?) trasas sönder. När jag till och med blir ifrågasatt för att inte ha koll på var "Hanna" stod, till exempel, då lackar jag ur! Eller när jag blir ifrågasatt för att inte veta var asfaltbiten togs upp ur den smala gångvägen som skär genom lekplatsområdet. Eller når någon skriver att "Killarna" kunde se lekplatsen från där de satt, fastän jag vet att de inte kunde det. Hur kul tycker du själv att det skulle vara?
Du jobbar med dina sockpuppets just som en mördare skulle ha gjort. För tråden än hit o än dit. År ut o år in. Samma samma samma. Älta än det ena och det andra. Just för att vi inte ska komma sanningen på spåren. Vad motiverar dig? Du beter dig som en sann journalist. Media idag är inget annat än vetenskapskamouflerad snaskjournalistik. Vilseleder och för ett narrativ i opinionsbildningssyfte. Det som avslöjar dig är det som du INTE säger och endel annat. Om du vill ha sanningen i detta fall får du inte ignorera sådant som är emot ditt "spår"/narrativ.
Moderator borde ta tag i detta.
Fetad text: "Medhåll" är inte samma sak som FAKTA! Att Sviskonboll tror att hen sett en helikopter i Mariestad nu nästan 30!!!! år senare, på en måndag, är inget BEVIS!!!! Först måste det väl slås fast (på riktigt) att det verkligen var helikoptrar i Mariestad redan på måndag?
Då har vi alltså en skrothandlare som minns 30 år senare att han skrotat den aktuella bilen? Hur många bilar har han skrotat? Men han minns just denna bilen. VAD kan det vara som gör att han minns just detta? Blod i bagaget? Hår? Blodigt verktyg? Helenas byxor?
Senast redigerad av Pepparkakemannen 2021-10-05 kl. 02:58.
Senast redigerad av Pepparkakemannen 2021-10-05 kl. 02:58.