2021-10-03, 22:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Du verkar vara ny.
Hur ofta anges interna källor med namn på FB. Never.
Det kommer massor med info. Sen får man värdera dem själv.

Håller givetvis med dig att det ofta kommer fel info. Men att ständigt gapas efter källor ger inget.
Ge istället cred till den som droppade. Otroligt snabbt i tråden.

F ö tror jag inte ens SÄPO sätter en troende muslim i bilen med Vilks

Vapen blev ju stulna på Rosenbad.
Varför inte mångfald hos livvakterna på Säpo.

Sverige är ju de naiva dumstrutarnas land…
Citera
2021-10-03, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Svenska Dagbladet toppar webben med nyheten.
Det gör även SVT.
Citera
2021-10-03, 22:47
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaealy
"Enligt vittnen till Expressen liknar det inte någon vanlig trafikolycka alls. De berättar att bilen där Vilks satt i körde i hög fart före olyckan och att skyddsbilen hade en efterföljande polisbil.

På platsen har polisen också hört flertalet vittnen."

"Polisfordonet har enligt Expressens uppgifter kommit över i det mötande körfältet och hamnat under en lastbil. Där har den kilats fast och fattat eld. Bilen förstördes i den våldsamma krocken, enligt uppgifter från platsen."

https://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-pa-e4-fordon-fattade-eld/

Måste haft skaplig fart för att lyckats komma över i fel fil. Rätt uppenbart att det bara en korkad olycka tack vare någon som hade övertro på deras egen körförmåga.

det finns ju onekligen frågetecken, det ser du väl själv i texten du citerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Enligt uppgifter på plats så var det torrt väglag, kan någon bekräfta som rört sig i krokarna? "Olyckan" skall ha skett efter 16.30 vad jag förstår.

Torrt väglag. Fint väder. Fortfarande ljust ute. Mittvajer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Flera personer här gissar att muslimer är inblandade men det stör inte dig. Trevligt med hyckleri en söndagskväll, eller hur?

Det är garanterat en muslim, troligen under en ganska bra "nej jag är inte muslim längre..
Tiden får utvisa
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Det första som slog mig när jag hörde lastbil och Vilks var attentat. Någon som vet om lastbilen kört upp jämsides och mejat eller kört över mittenräckena? Extrem otur om man får sladd och åker över sådär. Nog lite svårt att komma över sådär, men nog möjligt med lastbil?
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Kommer bli en hård nöt bortförklara för statspropagandan och övrig pk-media. Vem körde polisbilen?
Citera
Avslutad
Låt mig gissa hur det här har gått till.

Vilks hämtas upp av två personer ur livvaktsskyddet. Yngre poliser, en ung utländsk man med arabisk härkomst och en blond svensk kvinna. Man sätter sig i bilen och far ut på motorvägen. I höjd med Markaryd går det undan, långt över 110 km i timmen. Det är tyst i bilen och den unge mannen kör. Helt plötsligt skriker föraren ”Allahu Abkbar” och styr bilen mot vänster, genom vägvajrarna och rakt emot en mötande lastbil.

Polismyndigheten kommer att undersöka detta och inse att den unge polismannen sannolikt utförde ett självmordsuppdrag och att det var därför han sökt in till polisen från första början. Han antogs och hans arabiska härkomst och tvåspråkighet ansågs av myndigheten vara en styrka. Detta är oerhörd information som inte får komma ut, så beslut tas om att tysta ner hela saken. ”För rikets säkerhet”. Så att inte medborgarna tappar förtroendet för polismakten. Alltihop kommer att beskrivas som”en tragisk olycka” och skulden kommer att läggas på bilens styrsystem. Om några veckor är allt glömt och business as usual på intagningen på Polishögskolan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är det vanliga poliser eller livvakter från Säpo?

Kan man utesluta att någon prejat bilen till fel sida av vägen?

Eller är det bara en lastbilschaufför som kört nonstop igenom europa o somnat bakom ratten?

Vi får anta att bilen har haft kameror. Så då lär vi få besked.

Var väl SÄPOS skyddsbil som kom på fel sida av vägen, inte lastbilen.
Citera
2021-10-03, 22:48
Medlem
tazzos avatar
Något så oerhört sorgligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Jag jobbar på Arlanda så ser ganska ofta dessa bilar till och från jobbet. De kör alltid extremt fort. När de kan så ofta 150km/h+.
Kan tänka mig att det är taktiskt också eftersom det blir uppenbart om någon följer efter.

Så du menar att man kör som "idioter" av taktiska skäl året, med t.ex. Lars, runt sedan 2010 när Vilks fick personskydd?

Nja.

Det hade ju varit en aning intressant att veta hur stor bedömningen av hot mot Vilks varit den senaste tiden.

Jag blir lite skeptisk till detta, utredningen riskerar att bli en långkörare i konspirationsdelen i många år frammåt...och möjligen med all rätt, såvida det inte framkommer något som de facto ger en 100% förklaring till denna händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Det är garanterat en muslim, troligen under en ganska bra "nej jag är inte muslim längre..
Tiden får utvisa

Nej, tiden kommer inte utvisa.

Detta attentat kommer att tystas på samma sätt som Estonia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in