2021-10-03, 22:42
Medlem
På tal om olycka eller medveten handling av föraren av bilen. Är inte dessa poliser väldigt "testade" så varken religion eller politik eller psykiskt mående m.m ska påverka dem ? Specialutbildade för sin uppgift så att säga.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Det här låter märkligt:

Citat:
Enligt vittnen till Expressen liknar det inte någon vanlig trafikolycka alls.
På platsen har de har hört flertalet vittnen.

Tror det är alldeles för tidigt att utesluta attentat. Hur fan lyckades bilen ens ta sig igenom räcket??

https://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-pa-e4-fordon-fattade-eld/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
2010 fick Vilks personskydd och har kostat tiotals miljoner. Gubben verkar dessutom stolt och gör det här idiotiska uttalandet i media.

"Lars Vilks: Mitt polisskydd kostar miljoner – jag är värd den kostnaden"

Helt jävla idiotiskt
Det kallas yttrandefrihet . Lars Vilks var Sveriges absolut starkaste yttrandefrihetskämpe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Idiot är du själv. Prova tänk ett steg till.

Vad fan ger det dig att en anonym användare skriver ett namn i en sån här tråd? Är du ny på Flashback? Ny på internet till och med?

Jag skriver:

Föraren var en troende muslim.

Nu vet du det. Eller hur?

Du verkar vara ny.
Hur ofta anges interna källor med namn på FB. Never.
Det kommer massor med info. Sen får man värdera dem själv.

Håller givetvis med dig att det ofta kommer fel info. Men att ständigt gapas efter källor ger inget.
Ge istället cred till den som droppade. Otroligt snabbt i tråden.

F ö tror jag inte ens SÄPO sätter en troende muslim i bilen med Vilks
Citera
Medlem
Attentatet kommer nu beskrivas som olycka, precis som med Estonia.

Frågan är om föraren gjorde det avsiktligt, eller om muslimerna lyckats komma åt bilen med någon spränganordning eller liknande.
Citera
Avslutad
"Enligt vittnen till Expressen liknar det inte någon vanlig trafikolycka alls. De berättar att bilen där Vilks satt i körde i hög fart före olyckan och att skyddsbilen hade en efterföljande polisbil.

På platsen har polisen också hört flertalet vittnen."

"Polisfordonet har enligt Expressens uppgifter kommit över i det mötande körfältet och hamnat under en lastbil. Där har den kilats fast och fattat eld. Bilen förstördes i den våldsamma krocken, enligt uppgifter från platsen."

https://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-pa-e4-fordon-fattade-eld/

Måste haft skaplig fart för att lyckats komma över i fel fil. Rätt uppenbart att det bara en korkad olycka tack vare någon som hade övertro på deras egen körförmåga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Nu tänker jag långt utanför boxen

Kan det vara så att chauffören va självmordsbenägen samt kanske hatade den dom skyddade och passa på att ta med sig personen i döden.

Precis min tanke nu när vi vet att det är Lars Vilks…
Citera
Medlem
ChiCoLas avatar
Vem ska nu bli statssekreterare i Landonien?
Citera
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Bara en tidsfråga innan någon "kultur" journalitråtta skriver att "Lars "konst" orsakade polisernad död..."
...och glädjs åt det.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Skulle det vara ett attentat så lär ju de som ligger bakom gå ut med ett tillkännagivande.

Det ligger ju i detas intresse att ta på sig dåden. Det ligger även i deras intresse att skapa en konflikt i samhället mellan rättrogna o otrogna. Det är ju val om ett år.
Citera
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
"olycka"..
Citera
2021-10-03, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
2010 fick Vilks personskydd och har kostat tiotals miljoner. Gubben verkar dessutom stolt och gör det här idiotiska uttalandet i media.

"Lars Vilks: Mitt polisskydd kostar miljoner – jag är värd den kostnaden"

Helt jävla idiotiskt

Några miljoner är ingenting jämfört med de huntratals miljarder som gått till allt annan möjligt poänglöst skit genom åren i sosse Svärje. Men så klart. Prioteringar. Prioriteringar var ordet.

Låt karln åtminstone få bli begravd först innan ni börjar spy er galla. Skamlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in