2021-10-03, 22:40
Medlem
tigerrakets avatar
Frågan är ju fortfarande hur fan bilen kom över på fel sida av vajerräcket. Blev dem förföljda så att dem kände sig tvingade att gå om i fel körbana (hur lyckas man med det ens, ofta finns där ju bara vändplatser för plogbil och de är ju ofta spegelvända av just denna anledningen). Eller har man bara försökt köra taktiskt och inte sett lastbilen?

För en ren olycka tror jag inte på, en rutinerad förare kan inte köra fel på motorvägen bara sådär. Personskyddet hos Polisen i Skåne har jobbat med Vilks i så många år så man låter inte en nybörjare framföra fordonet med Vilks i. Man är också ganska selektiv med vilka som får jobba med honom, folk som tycker illa om honom gör sig inget besvär att söka placeringen då det självklart då innebär ett nytt riskmoment.
Citera
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
För att E4:an går fortare att åka en sketnaer 22 som går via Karlskrona Kalmar och Norrköping
Ja E4 är snabbare, om man ansluter vid Värnamo, norr om Markaryd.
Citera
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
2010 fick Vilks personskydd och har kostat tiotals miljoner. Gubben verkar dessutom stolt och gör det här idiotiska uttalandet i media.

"Lars Vilks: Mitt polisskydd kostar miljoner – jag är värd den kostnaden"

Helt jävla idiotiskt
Yttrandefriheten är värd mer än så
Citera
Medlem
Vanlig olycka visst kan det vara möjligt...
Men mest troligt är att det är ett terrordåd, med tanke på att muslimer i Sverige sitter på mycket kundskap om tidsinställda bomber...
Enkelt att placera när poliserna & Vilks är in & exempelvis äter lunch... Samtliga bensinmackar & övervakningskameror på vägen sitter nog Säpo & går igenom just nu...
Troligtvis så kommer allt bara att tystas ner, om det skulle vara ett terrordåd... Beordrat av storebror staten....
Kommer bli intressant att följa...
Citera
2021-10-03, 22:41
Medlem
Nissedruvas avatar
Jag är ingen konspirations-snubbe men det här luktar planerat lång väg. Om så inte är fallet så måste Allah själv straffat den otrogne hädaren.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Däck explosion kanske? Men då kanske bilen skulle voltat? Och kanske inte skulle kunna komma över på fel sida

Har inga erfarenheter av det själv men en kompis blev påkörd av en som fick det. Den bilen tvär styrde rakt in i hans bil
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Attentat, garanterat. Muslimernas hatobjekt nummer ett.
Manipulerad bil? Eller hur menar du?
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitch
Eftersom han var hatad av radikala muslimer tror jag faktiskt inte polismyndigheten var så jävla dumma att man satte en sådan vid ratten.....

RIP poliser och Lars

Säg inte det dom lyckades att kapa flygplan och flyga in i WTC så varför skulle dom inte kunna få in en sådan i poliskåren . Ska bli intressant att få reda på sedan på polisernas namn.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
En mussepolis som vrålade "allahu akbar" och tog en för laget?
Citera
Medlem
PC-Dators avatar
VA?! Är det bekräftat att Lars Vilks har dött i kraschen?
Citera
2021-10-03, 22:42
Medlem
Kexet65s avatar
Jag har svårt att få detta till en ”olycka” med tanke på hur hatad Lars Vilks var av så oerhört många (därav var han just en skyddsperson”…
Jag är 100 % övertygad om att detta INTE var en ”olycka”…..
Citera
2021-10-03, 22:42
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Haha, tre personer har just detta i en olycka och du säger ”sådant händer”. Det ska jag säga när du omkommer i en olycka. ”Sådant händer”.
Du kanske bör läsa mitt inlägg i kontext? Om någon börjar teoretisera kring terrorister, krypskyttar och infiltrerande iranska spioner när jag dör så skulle jag nog tro att "Det var en olycka. Sådant händer" är ganska rimlig respons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in