2021-10-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitch
Eftersom han var hatad av radikala muslimer tror jag faktiskt inte polismyndigheten var så jävla dumma att man satte en sådan vid ratten.....

RIP poliser och Lars

Man vet ju aldrig i dagens äckliga pk-samhälle där ingen får bli kränkt.
Citera
Avstängd
Detta låter ju onekligen skumt...
Lastbilar som används som mordvapen är ju sen gammalt...
Min spontana reaktion var -"Nu fick dom han"...
visst man kan ha fel, men vi får se...
Citera
Medlem
Tropicalss avatar
Ett eventuellt attentat från polisiärt håll kan ni nog glömma. Hade det inte varit mycket enklare (och mer garanterat) att bara skjuta honom i bakhuvudet i så fall?
Citera
2021-10-03, 22:44
Medlem
En vinst för islamisterna, dem måste väll se det som guds gärning, nu blir de bara starkare i sin tro och övertygelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det kanske förklarar hur det kunde hända, höga fordon kan komma över vajerräcken som det är fråga om här.

Vi får väl se om det kommer vittnesuppgifter om polisernas hastighet, hög fart i kombination med mycket vatten så kan det illa.

Annars är denna vägsträckan väldigt säker, jag körde där häromdagen och det är en väldigt fin väg.

Enligt uppgifter på plats så var det torrt väglag, kan någon bekräfta som rört sig i krokarna? "Olyckan" skall ha skett efter 16.30 vad jag förstår.
Citera
Medlem
jj_6s avatar
Vi får se om förarens namn släpps och ger indikation på en inkvoterad jihadpolis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Manipulerad bil? Eller hur menar du?

Ja. Wikileaks-läckorna visar hur både underrättelsetjänster och kriminella kan ta över kontrollen av bilar. Ju modernare bilar desto lättare (allt är datorstyrt).

Man får vara rejält pantad om man tror att muslimernas hatobjekt nummer ett dör i en oförklarlig olycka, mitt på dagen, på en av Sveriges finaste vägar. Med vajer. Klart och fint väder.
Citera
2021-10-03, 22:45
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Som jag skrev innan misstänker jag att han åkte i någon av polisens två Landcruiser Sentinel som är tungt bepansrade. Den ena börjar på ZAZ, men minns inte siffror eller regnummer mer än så. Den väger minst 4 ton så den kanske kan plöja igenom ett mitträcke i rätt hastighet.

Bra inlägg, kan ju förklara att den kommer över räcket. Och även att lastbilschauffören behövde vård kan ju förklara det, med vanlig bil så brukar ju lastbilschauffören klara sig utan en skråma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
På tal om olycka eller medveten handling av föraren av bilen. Är inte dessa poliser väldigt "testade" så varken religion eller politik eller psykiskt mående m.m ska påverka dem ? Specialutbildade för sin uppgift så att säga.

Jo. Som folk kanske minns blev ju Vilks attackaerad i Danmark där hans livvakter sköt en mängd skott. Hans livvakter hade alltid automatvapen med sig i bilarna.
Citera
Medlem
1335991s avatar
Vila i frid alla 3.

Jag misstänker skarpt att detta inte är en olycka.

Hur stor är chansen att det är en olycka när Lars Vilks är en av de döda?

Slår vad om att chauffören i lastbilen är musse,
och med tanke på den stora branden,fanns
det säkert ngn form av sprängmedel i lastbilen.

Att tre människor,varav 2 poliser mördas på detta sätt,
är ett mkt allvarligt hot mot hela landet.

Vila i frid,alla 3.
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
VA?! Är det bekräftat att Lars Vilks har dött i kraschen?

Svenska Dagbladet toppar webben med nyheten.
Citera
2021-10-03, 22:46
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Känns bara otroligt att en modern bil med professionella förare plötsligt skulle få styrproblem.
Skott mot hjulen från skogen bredvid?

Brukar inte skyddsbilar ha helgjutna däck för att klara sådant som spikmatta beskjutning med mera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in