Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Fan va deppig situation endå när spelare som Magnus Eriksson, Milosevic, Thelin, Johansson, Martin Olsson, Sundgren etc får platser. Säger en del om hur mycket vi lider av kvalité i defensiven samt hur vi lider av skador just nu.
Säger inte att de är alla dåliga spelare i sig.. men om deras kaliber räcker för landslaget, och så många i den nivån, så är det inte skit inspirerande för tillfället imo.
Hoppas alla Allsvenska-älskare förstår mig rätt nu, i landslagsperspektiv.
Jag håller helt och hållet med dig. Det är nästintill deprimerande. Och så typiskt att Pontus Jansson gör det det stabilt i ett PL-lag nu som går bra i PL och nu tackat nej till landslagsspel framöver. Sedan förstår jag inte hur Gudmundsson kan hållas utanför den här truppen specifikt, jämfört med sina konkurrenter Augustinsson och Olsson är han den som får speltid i ett topplag i CL. Olsson är skadebenägen och äldre. Augustinsson har spelat noll sekunder i Sevilla.
Sedan förstår jag inte uttagningen av M. Eriksson överhuvudtaget. Skulle jag vilja se någon annan spelare i Allsvenskan få en plats skulle det nog vara Hjalmar Ekdal. Tror vi kommer få se honom i en toppliga framöver.
Quaison och Thelin i gulfklubbar känns inte optimalt heller. Och Quaisons motivering till varför han valde Saudiarabien framför spel i en toppliga är udda och anmärkningsvärd.
Hade velat se J.Karlsson från start på topp, vid anfall går Forsberg i en fri roll tillsammans med honom och Kulusevski. Vore riktigt kul att se med tanke på de verkade hitta varandra i sista delen av Greklandsmatchen.