2025-03-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag tycker att Tomasson hittills verkar ha levererat på sitt vad jag tyckte lite flummiga snack om flytande roller osv. Det har funkat utmärkt med dessa uttagningar som ibland sett lite märkliga ut på papperet, men på planen har Sverige generellt sett sett ut att ha ett övertag över hela planen, eftersom det ofta funnits snabba och löpstarka spelare redo att täcka upp, oavsett vad för roll de har på "FIFA" eller liknande. Sveriges spel har knappast sett obalanserat ut, vad jag sett, utan tvärtom.

Din standard 4-3-3 med några av de som kanske spelar på högst nivå för tillfället ser svajig ut på papperet, jag tror inte att Lindelöf och Hien håller tillsammans som mittbackar med ytterbackar som från vad jag sett är rätt opålitliga. JDT använder också flera av dessa spelare men i ett system där de hittills funkat bra tillsammans. Du kanske också kan få ihop ett sånt system i ditt 4-3-3, som jag skrev, men det är svårt att spekulera kring.

Vänta tills spelet eller åtminstone resultaten börjar gå emot Sverige innan du gör dig löjlig över danskens uttagningar?
Jag kommenterar bara det jag ser. Och det jag ser är ett landslag som löste C-divisionen, men var chanslösa i träningsmatcher mot tuffare motstånd. Vi kommer antagligen vinna mot Luxemburg och Nordirland enkelt, men sen då? Jag tror Tomassons "experimentella" laguttagningar kan straffa sig i höst mot Schweiz. Med det är bara vad jag tror. Vi får se.
Citera
2025-03-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Vad har jag fel om, vad är skitsnacket? Gick det inte sämre efter söderberg slutade trots bättre lag på pappret? Du vet själv om det innerst inne då du inte har några argument att komma med.

Är du en av Lagerbäcks favoritspelare eller släkt med honom eller, då du onyanserad höjer honom upp till skyarna och inte tål kritik emot honom?

Har redan förklarat för dig vrf det gick sämre efter Söderberg slutade.
Det finns ingen seriös människa som har de minsta kunskaper om fotboll som håller med dig om att Lagerbäck hade kunnat ersättas av vem som helst. Du är en pajas helt enkelt..Troll!
Citera
2025-03-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Melker Widell!?!? Nån som ens sett han spela? Vad ska han tillföra?

Inte sett han, men 22 år och verka vara en av danska ligans bästa bollförande mittfältare som är klar för swansea i sommar. Så kanske en liknade spelartyp som Bergvall.

Om man vill testa spelare, så varför inte testa smith nu när han äntligen är frisk, eller se vart Karlsson står. Men Melker är kanske ett guldkorn.
Citera
2025-03-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Har redan förklarat för dig vrf det gick sämre efter Söderberg slutade.
Det finns ingen seriös människa som har de minsta kunskaper om fotboll som håller med dig om att Lagerbäck hade kunnat ersättas av vem som helst. Du är en pajas helt enkelt..Troll!

Det enda du har sagt är generationsskifte, vilket jag redan har sagt är bs, det var inga stjärnspelare som försvann efter 04, laget blev klart bättre på pappret efter 04, på planen blev de dock sämre. Vilket demonstrerar tydligt hur överskattad Lagerbäck är, en medelmåttig assisterande tränare var allt han var. Det stora generationsskiftet skedde snarare efter Lagerbäcks tid. Hamren hade ett på pappret sämre lag, då flera stjärnspelare lämnade runt den tiden, så Hamren kan man snarare köra med den ursäkten för, inte för Lagerbäck.
Citera
2025-03-22, 14:07
Medlem
Citat:
Det enda du har sagt är generationsskifte, vilket jag redan har sagt är bs, det var inga stjärnspelare som försvann efter 04, laget blev klart bättre på pappret efter 04, på planen blev de dock sämre. Vilket demonstrerar tydligt hur överskattad Lagerbäck är, en medelmåttig assisterande tränare var allt han var. Det stora generationsskiftet skedde snarare efter Lagerbäcks tid. Hamren hade ett på pappret sämre lag, då flera stjärnspelare lämnade runt den tiden, så Hamren kan man snarare köra med den ursäkten för, inte för Lagerbäck.

Sverige spelade 2 mästerskap med Lagerbäck efter 04, VM 06 och EM 08. Att Sverige på papperet skulle haft bättre lag 06 och 08 håller jag inte med om. Flera tongivande spelare hade endera passerat sin peak eller slutat då. Nä, det var 04 som Sverige hade bästa laget under Lagerbäcks era och den turneringen var den stora möjligheten. Då hade vi hungriga spelare som hade börjat samla på sig meriter och erfarenhet, men ännu inte hamnat i nån sorts dalande nedgång och mättnad.
Sen att du kallar Lagerbäck för "medelmåttig assisterande tränare som vem som helst kan ersätta" är så dumt att det inte ens är värt kommentera.
Citera
2025-03-22, 17:04
Medlem
Det här blir elvan mot Luxemburg med Alexander Isak som kapten

Olsen - Starfelt, Hien, Gudmundsson - Eliasson, Karlström, Zeneli, Salétros, Dahl - Elanga, Isak (K).

Ska bli oerhört spännande att se vad Dahl och Zeneli går för i sina debuter för riktiga landslaget.

Inte så mycket att klaga över i denna elva
Citera
2025-03-22, 18:25
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Inte sett han, men 22 år och verka vara en av danska ligans bästa bollförande mittfältare som är klar för swansea i sommar. Så kanske en liknade spelartyp som Bergvall.

Om man vill testa spelare, så varför inte testa smith nu när han äntligen är frisk, eller se vart Karlsson står. Men Melker är kanske ett guldkorn.

Smith tackar alltid nej. Han kan dra åt helvete. Tror han har tyska rötter.

Karlsson? Hammarby Karlsson?
Citera
2025-03-22, 19:00
Medlem
Stollen spelar fortfarande Saletros, Eliasson..🫢😀
Citera
2025-03-22, 19:58
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Skönt att slippa Janne! Nu kör vi vidare, heja Danmark!
Citera
2025-03-22, 20:05
Medlem
ruckaalis avatar
Blir allt svårare att relatera till landslaget. Usla insatser blandas med rent bedrövliga insatser. De spelar dessutom endast på solnaarenan vilket gör att det mer känns som ett Stockholmslag än ett landslag.
Var roligt förr när de kunde komma ner till GBG och spela några matcher på Ullevi, men inte ens träningsmatcher kan de spela där.

Aldrig känt så lite för fotbollslandslaget som jag gör idag.
Citera
2025-03-22, 20:08
Medlem
Efter denna insats mot Luxemburg kan man lugnt konstatera att det är tur att VM-kvalet börjar först om ett halvår.

Inte många ikväll som tog sin chans för fortsatt spel i landslaget. Starfelt, Hien, Holm och Elanga extra bedrövliga.

Utan Kulusveski och Gyökeres fungerar i princip nada vilket man fick se ikväll
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2025-03-22 kl. 20:31.
Citera
2025-03-22, 20:14
Medlem
Alexander Isak ballon d'or 2025!

Nej vi behöver se över den här formationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in