Citat:
Jag har inte sett röken av någon redogörelse. Det är helt tomt. Är det någon annan som sett sagda redogörelse och kan peka ut den?
Citat:
Det är sant. Du behöver lära upp dig ganska mycket. Och behöver tänka igenom frågeställningen och konsekvenser av olika åtgärder.
----------------------------------
Lite synd att vi inte fick något svar ang huset från 1865.
Hur tänkte sig kebabmedpommes belåningen av det. Lån tillåtet i 40 år då. 1905 skulle det ha varit slutamorterat. Och efter 1905 är det då strängerligen förbjudet att ta nya lån. Alla köpare måste betala kontant.
Ja, det är konsekvensen av vad kebabmedpommes skriver. Jag ser varken något rimligt eller skäligt i ett sådant förbud.
Vad skulle problemet ha varit med ett lån från 1865 fram till nu? Som köparna bara tar över ifall dom vill.
Idag tror jag medelinnehavstid för en BR är 5 år. Var 5:e år så löses lånen och är borta.
Långivarna får då ta ställning till hur stor belåning av "panten" dom kan acceptera.
Villor har längre innehavstid. Lånen blir längre. Där har långivarna ordnat det så att de kan ändra amorteringen under tiden. Faller värdena i området kan dom bara dra upp amorteringen.
Vad är problemet, som sagt?