Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Stort tack för att du letade upp dessa. Fem (!) av trådens postare har alltså kontaktat "hundvittnet"; hon måste ha haft ett väldigt spring hos sig - alternativt telefonsignaler - den stackars "Hanna". Några (?) av dem inte bara en gång.
Ja och ovanpå det så har hon säkert haft en del journalister som velat prata med henne, kanske den senaste var Ugglan. Den journalist som jag vet intervjuat henne tidigt är Björn Jansson för det finns det uppgifter på i tråden.
Det är faktiskt väldigt givande att läsa inlägg av
Vargflock995, Kejsarinnan och Gatsten. Det rekommenderar jag dig och alla andra att göra. Jag har lagt in några inlägg av just Vargflock995 här nedan. Kolla gärna mina fetmarkeringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vargflock995
Var och en måste förstå att Helena inte ligger nergrävd i Ekudden-området. Anledningarna är flera. För det första ställer man sig inte och gräver ner någon runt 03.00 vid midsommartid i Sverige, eftersom det i det närmaste redan är ljust då. För det andra är gärningsmännen uppjagade och vill bort från platsen fortast möjligt. För det tredje är risken överhängande att en del människor redan är uppe vid den här tiden på sommaren och kan se vad som pågår. För det fjärde ligger det en camping på Ekudden, vilket ger vid handen att det en natt mellan lördag och söndag rör sig många människor i området. Att ställa sig och gräva ner en kropp på Ekudden-området en sommarnatt ter sig helt orealistiskt. Dessuom måste ju gärningsmännen i så fall också haft med minst en spade i bilen. Vem åker omkring med en spade eller två i bilen?
Vi ska också komma ihåg att det kvinnliga vittnet har sagt att hon hörde bildörrar slås igen alldeles efter det att Helena tystnade och att en bil direkt därefter körde från platsen. Glöm Ekudden-området som dumpningsplats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vargflock995
Jag ger upp snart.
"Du går tom utanför polisens utredning och hävdar helt nya saker,som bevismaterial som ingen tidigare tagit del av." Nej, jag skrev att jag har uppgifter som jag tror att ingen av er har! Inte polisen, således!
"Det finns ingen mening att fortsätta resonera när du inte kan bestyrka det du skriver.
Varför vädrar du åsikter som vi inte kan ta del av. Dina slutsatser blir mörka och vaga och ingen annan har en möjlighet att bedömma vad du hävdar." Jag har redan förklarat att den information som jag har fått kommer från människor som inte på något sätt vill bli avslöjade här. Alla säger samma sak, typ "Det här kommer inte från mig. Ok?"
Jo, vi delar tankar. Men jag kan inte skriva ut namn rakt upp och ner i ett sådant här känsligt fall. Och förut skrev jag att jag inte vill ange alltför detaljerade uppgifter eftersom jag misstänker att gärningsmännen läser den här tråden och kan ha nytta av att veta det jag kan ha kommit på.
När det gäller en eller flera gärningsmän förlitar jag mig faktiskt helt på kvinnan som var ute och rastade sin hund. Hon tvekar inte en sekund på att hon hörde minst två mansröster. Och eftersom mansrösterna pratade högt till varandra torde det vara självklart att de var minst två. För inte står väl någon där och pratar till sig själv? Hon har också klart sagt till mig att hon hörde flera bildörrar slås igen. Kvinnan är säker på sin sak! Vad polisen och famljen har sagt eller egentligen menar bryr jag mig inte om i det här läget. Om Gabriella har uttryckt sig om "en man" säger inte så mycket, eftersom hon mycket väl kan ha menat just den mannen som var den som gjorde den "definitiva" handlingen utan att för den skull mena att det inte skulle ha kunnat finnas minst en till gärningsman.
Om du läser noga har jag redan skrivit att det är just det här som är problemet: Att utan kropp och utan erkännande lär det inte bli någon "fällning". Jag har tydligt skrivit att det blir den stora nöten.
Så, nu tar jag semester.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vargflock995
Till PRytz67: För fan, hur många hjärnceller har du kvar? Menar du att hjulspår i sanden (!) vid lekplatsen där ringarna hittades är bevis för en påkörningsolycka? Menar du att det kvinnliga vittet med hunden - som direkt till mig har sagt att hon hörde minst två mansröster, flera bildörrar slå igen och att Helena skrek "Så får ni inte göra och "Ååhnejjj" kan misstolkas som däckskrik? Har du betalt för att försöka vrida om huvudet på folk här? Eller är du rent av en av gärningsmännen? Gör oss en tjänst: Dra åt hel...!
Det har sagts i tråden att det går att bevisa att Gatsten talat med Hanna men enligt mig stämmer det inte. Han kan ha talat med henne men han kan också ha tagit uppgifterna från tråden.
De tre inlägg jag citerat är skrivna 2010-05-02, 2010-05-06 och 2010-05-12. Gatsten registrerade sig på Flashback 2010-11-14.
Likvärdiga inlägg finns också av kejsarinnan så det är bara att läsa.