Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Till prytz67:
Följde du efter henne efter att hon försvunnit ur sikte runt tobaksaffären? Såg du henne gå mot bion, över bron och förbi polishuset? Du observerar henne alltså hela den här vägen?
Varför soptippen? Belägg?
Borde det inte finnas spår efter en "klippning" på ekuddenvägen?
1. polisen har kunnat sammanställa fakta som pekar på att hon gick ensam fram till ekuddenvägen, jag har även vänner som TROR sig sett henne gå ensam förbi polishuset vilket de talat om vid tipsning som var aktuell dagarna efter försvinnandet.
vi var fler som såg hennne fram till tobacksaffären/JC/duka
2. allmänt brukde man skoja om att MC klubben vid soptippen brukade dumpa besvärliga lik på tippen.
inte direkt lätt att hitta ett nedgrävt lik på soptippen. inget svårt att ta sig in osedd där heller för den delen. mig veterligen var det ingen skallgång där heller !
3. hjulspår är väl belägg nog för en påkörningsolycka, krävs lite kraft för att ringar och skors kall lossna från fingrarna.
däckskrik kan misstas för kvinnoskrik.
har själv varit med och sett en sådan påkörningsolycka på samma väg, jag satt passagerare i bilen som körde på en kvinna.
när bilen var flyttad fans endast en silver ring på gångvägen att vittna om olyckan.