2010-05-12, 15:37
Medlem
Jag vill bara vara försiktig så jag inte pekar ut någon. I en liten Stad som mariestad kan det få svåra föjder och delar av den bevisförning som finns har jag lovat att inte avslöja....

Men BW var måltavla under många år för utredningen. Han var kamrat med det sk exet. Hans systrar var också kompisar med Ulrica och Garbiella. Som någon sa tidigare i tråden så skall han ha lättat på samvetet under en kväll på fyllan.

Antagligen är det för sin kontakt med honom som xet blivit förhörd....

BW har varit på flera långa förhör, men har änte erkänt något. Men han inte avskriven.
Det behöver inte betyda att han är den skyldige. Det är tyvärr allt för lätt att få uppgifter som är fel....
Citera
2010-05-12, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Till prytz67:

Följde du efter henne efter att hon försvunnit ur sikte runt tobaksaffären? Såg du henne gå mot bion, över bron och förbi polishuset? Du observerar henne alltså hela den här vägen?

Varför soptippen? Belägg?

Borde det inte finnas spår efter en "klippning" på ekuddenvägen?

1. polisen har kunnat sammanställa fakta som pekar på att hon gick ensam fram till ekuddenvägen, jag har även vänner som TROR sig sett henne gå ensam förbi polishuset vilket de talat om vid tipsning som var aktuell dagarna efter försvinnandet.
vi var fler som såg hennne fram till tobacksaffären/JC/duka

2. allmänt brukde man skoja om att MC klubben vid soptippen brukade dumpa besvärliga lik på tippen.
inte direkt lätt att hitta ett nedgrävt lik på soptippen. inget svårt att ta sig in osedd där heller för den delen. mig veterligen var det ingen skallgång där heller !

3. hjulspår är väl belägg nog för en påkörningsolycka, krävs lite kraft för att ringar och skors kall lossna från fingrarna.
däckskrik kan misstas för kvinnoskrik.
har själv varit med och sett en sådan påkörningsolycka på samma väg, jag satt passagerare i bilen som körde på en kvinna.
när bilen var flyttad fans endast en silver ring på gångvägen att vittna om olyckan.
Citera
2010-05-12, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Först till Prinzezzan.

Det verkar som det finns en logisk förklarning till att vi har olika uppgifter om exet. Det jag skrev passa bättre in på den vi kallar WB. Antagligen har uppgifter förväxlats och vad WB berättat har någon trott xet sagt.

De flesta tror fortfarande Läraren är det hetaste spåret, men även WB skall fortfarande vara stark misstänkt.

Latsbilen skulle ju kunna förklara en del. AE har ju varit föremål för utredningen och han var ju lastbils chaufför. Han kan ju vara inblandad om det stått en lastbil vid den väg som Helena går hem efter......

Har precis fått reda på att AE förövrigt var anställd i hova LBC vid Helenas försvinnande...hmmm samanträffande !
sedan stog inte lastbilen vid vägen utan vid kricketplanen, kolla på en karta om du inte är familjär med området.
vi som är uppväxta i området ser logiken i soptippen, olycka, osv
Senast redigerad av prytz67 2010-05-12 kl. 16:26.
Citera
2010-05-12, 16:34
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Maska intialerna lite eftersom vi inte skall skirva ut namn
Jag kan maska initialerna åt dig. **, så.

Beträffande AE som jag antar står för Anders Eklund så kan ni glömma honom här, han är för övrigt inte skyldig till varenda kvinnomord som inte är uppklarat.
Citera
2010-05-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
1. polisen har kunnat sammanställa fakta som pekar på att hon gick ensam fram till ekuddenvägen, jag har även vänner som TROR sig sett henne gå ensam förbi polishuset vilket de talat om vid tipsning som var aktuell dagarna efter försvinnandet.
vi var fler som såg hennne fram till tobacksaffären/JC/duka

2. allmänt brukde man skoja om att MC klubben vid soptippen brukade dumpa besvärliga lik på tippen.
inte direkt lätt att hitta ett nedgrävt lik på soptippen. inget svårt att ta sig in osedd där heller för den delen. mig veterligen var det ingen skallgång där heller !

3. hjulspår är väl belägg nog för en påkörningsolycka, krävs lite kraft för att ringar och skors kall lossna från fingrarna.
däckskrik kan misstas för kvinnoskrik.
har själv varit med och sett en sådan påkörningsolycka på samma väg, jag satt passagerare i bilen som körde på en kvinna.
när bilen var flyttad fans endast en silver ring på gångvägen att vittna om olyckan.

Bra svar!
Men jag har lite svårt för att se kopplingen mellan en påkörning på ekuddenvägen och skor, ringar och hjulspår på cykelbanan mellan lekplatsen och villaområdet. För jag antar att du menar cykelvägen bredvid ekuddenvägen? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2010-05-12, 16:56
Medlem
Citat:
Har precis fått reda på att AE förövrigt var anställd i hova LBC vid Helenas försvinnande...hmmm samanträffande !
sedan stog inte lastbilen vid vägen utan vid kricketplanen, kolla på en karta om du inte är familjär med området.
vi som är uppväxta i området ser logiken i soptippen, olycka, osv

Jo jag tror dig.....
Naturligtvis är du den som vet vad du talar om eftersom du är uppvuxen vid Ekudden. Jag borde ha fattat det direkt.

Men hur kan du egentligen förklara varför inte fallet är löst... Var för anväder Polisen hundratals timmar med att lösa ett fall som redan har sin självklara förklaring.

Jo just det... Dom är ju inte från Ekudden. Annars hade dom förstått bättre....

Det är stort att tänka fritt, men det är större att tänka rätt....

Varje person får ju uttrycka vad dom vill härinne. Det bästa är att en del inlägg kan skapa en enorm skrattkramp.....

PS.
Var det inte du som startade tråden om lastbilen.....?
Citera
2010-05-12, 17:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Först till Prinzezzan.

Det verkar som det finns en logisk förklarning till att vi har olika uppgifter om exet. Det jag skrev passa bättre in på den vi kallar WB. Antagligen har uppgifter förväxlats och vad WB berättat har någon trott xet sagt.

De flesta tror fortfarande Läraren är det hetaste spåret, men även WB skall fortfarande vara stark misstänkt.

Latsbilen skulle ju kunna förklara en del. AE har ju varit föremål för utredningen och han var ju lastbils chaufför. Han kan ju vara inblandad om det stått en lastbil vid den väg som Helena går hem efter......

Nu får du förklara dig. Vem är WB? Vad menar du med "det jag skrev"? Vilka uppgifter har förväxlats? "Vad WB berättat har någon trott exet sagt", vad skulle det vara?
Citera
2010-05-12, 17:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
öhhh Jonas vem ?
Är själv från mariestad och känner väl till olika suspekta personer, bla. några som förkommit som intressanta.
men någon jonas vet jag inte att jag hört talas om.
tror att den mistänkte har ett annat namn !

Nej, "Jonas" är ett felspår. Glöm det namnet!
Citera
2010-05-12, 17:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl
Är det här samme man som omnäms eller känner dom varandra.Om det stämmer beträffande mariestadspolisen betraktar jag den s.k läraren het.

Nej, det är inte samma person och de känner inte varandra.
Citera
2010-05-12, 17:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det enda jag har sett det i, är i det här citatet. Svaret som gavs senare var någon annan än BW.

Det utesluter ju inte att t.ex. Prinzezzan eller någon annan väl insatt känner till BW.

Ja, jag känner till BW.
Citera
2010-05-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nu får du förklara dig. Vem är WB? Vad menar du med "det jag skrev"? Vilka uppgifter har förväxlats? "Vad WB berättat har någon trott exet sagt", vad skulle det vara?

Jag skrev i en tråd att exet vid ett tillfälle i fyllan skulle ha erkänt mordet... Du rättade mina uppgifter och skrev att han sagt till en journalist att dom aldrig skulle få fast honom. Underförstått han var oskyldig...

Jag hade förväxlat exet med WB. Det var han som under en fylla skulle ha lättat sitt samvete och
erkänt mordet.... Jag menade alltså att dina uppgifter angående exet var riktiga()

Men det kan naturligtvis visa sig att även dessa uppgifter angående WB är felaktiga på ett eller anat sätt.

Om du tycker jag är otydlig så beror det på att jag inte vill lämna ut någon.

Jag hoppas du förstår vad jag menar.

Du hade alltså rätt när det gällde exet...
Citera
2010-05-12, 20:33
Bannlyst
Till PRytz67: För fan, hur många hjärnceller har du kvar? Menar du att hjulspår i sanden (!) vid lekplatsen där ringarna hittades är bevis för en påkörningsolycka? Menar du att det kvinnliga vittet med hunden - som direkt till mig har sagt att hon hörde minst två mansröster, flera bildörrar slå igen och att Helena skrek "Så får ni inte göra och "Ååhnejjj" kan misstolkas som däckskrik? Har du betalt för att försöka vrida om huvudet på folk här? Eller är du rent av en av gärningsmännen? Gör oss en tjänst: Dra åt hel...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in