Citat:
Fast krasst sagt så sitter vi alla här i tråden för att det är både ett intresse och trevligt att skriva m människor och byta tankar !Så när media har kontaktat "Hanna", har de också "gått över gränsen" då?
Men nu är det så här, käre Bratis: Om inte "vi några" hade kontaktat "Hanna", hade tråden - och kanske inte heller poliser, om de läser här - aldrig fått veta att "Hanna" visst hade sagt till polisen från början att hon hörde en bil köra iväg ute på Ekuddenvägen och att hon hörde mer än en bildörr slås igen. Jag tycker att du ska vara tacksam för att några kan, vill och vågar kontrollera saker som Mariestadspolisen så fullständigt misslyckades med!
För min del handlar inte det här om att bara spekulera (även om så sker ibland). Jag vill försöka få fram uppgifter som kan bekräftas vara korrekta eller bekräftas vara falska. Tråden behöver mer av fakta och mindre av just meningslösa spekulationer. I fallet med "Hanna" har vi fått fram just mer av fakta!
Men nu är det så här, käre Bratis: Om inte "vi några" hade kontaktat "Hanna", hade tråden - och kanske inte heller poliser, om de läser här - aldrig fått veta att "Hanna" visst hade sagt till polisen från början att hon hörde en bil köra iväg ute på Ekuddenvägen och att hon hörde mer än en bildörr slås igen. Jag tycker att du ska vara tacksam för att några kan, vill och vågar kontrollera saker som Mariestadspolisen så fullständigt misslyckades med!
För min del handlar inte det här om att bara spekulera (även om så sker ibland). Jag vill försöka få fram uppgifter som kan bekräftas vara korrekta eller bekräftas vara falska. Tråden behöver mer av fakta och mindre av just meningslösa spekulationer. I fallet med "Hanna" har vi fått fram just mer av fakta!
Gällande fallet in real life så har de redan utredare som jobbar med detta på heltid , alla resurser att komma vidare och allt material om detta ….. så vi tillför inte något och polisen klarar sig nog väldigt bra utan oss här ! Gissar att de tänker … dessa FB skribenter har en synål av all fakta och tror de ska lösa detta mord 🤔
Övertygad om att polisen inte ser oss som lösningen på gåtan och av den anledningen finns det inga rätt och fel här som skrivs överhuvudtaget . Vi går från en fjäder till en höna av enbart teorier och spekulationer.