Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl
Har fått lite info från tredjeman idag.Mannen röker inte har aldrig gjort så dna från en fimp kan ju inte härleda till mannen.Han blev avskriven i brist på bevis inte för att han var oskyldig.Och enligt källor har faktiskt privatspanaren Leffe Gw vid ett möte dom två imellan bett om ursäkt för att som han tycker felaktigt anklagat mannen.Han har en bror som brukade hälsa på i Mariestad och som även togs in till förhör när mannen anhölls.Nämnda initialer i tråden ska mannen känna ganska väl.
Som sagt inte förstahandsuppgifter men från pålitlig källa i Mariestad.
Ang. det fetmarkerade. Det här har jag redan skrivit om i tråden... Mannen fick en ursäkt av GW och blev bjuden på middag på en restaurang av honom.
Både GW och polisen ser i dag mannen som oskyldig till Helenas försvinnande.
Jag har aldrig påstått att mannen rökt, utan jag skrev
OM det skulle ha funnits en cigarettfimp med hans DNA på, så skulle det inte betyda något, eftersom han, Helenas syster, Helena m fl rörde sig i området och inte sällan gick på skogsstigen. Nu var det inte heller aktuellt med denna fimp, som tidigare förklarats i tråden.
Ja, brodern togs också in för förhör.
Ja, mannen känner till vissa av personerna - eller personer vars initialer nämnts - ganska bra.