Jag är ganska säker på att polisen redan har tänkt i de här banorna - dock finns naturligtvis möjligheten att polisen inte har tänkt på och samtidigt kopplat en del av det som jag har kommit fram till. När det gäller gärningsmännen har polisen garanterat redan koll på den ene - men min huvudman avviker nog från polisens. Dessutom kan man undra om polisen har tänkt på dessa två tillsammans. När det sedan gäller själva handlingen anser jag att min version både är trolig och dessutom vattentät utifrån de iakttagelse som har gjorts. Här ligger uppgifterna från det kvinnliga vinnet med hunden till stor grund. Men även en annan iakttagelse förefaller ge stöd för min åsikt. När det gäller själva platsen återstår dock fortfarande några saker att kolla upp och begrunda. Samma sak gäller för bilen som användes. Jag skulle bli förvånad om den nu beslagtagna bilen har använts. Däremot finns en annan bil som skulle kunna vara av stort intresse. Men så vitt jag vet fick polisen tidigt in tips om den men struntade i praktiken i den. Och att hitta den nu efter 18 år kan bli riktigt svårt - om den nu ens finns kvar. Dess "tjänstehistoria" är dock ganska intressant. Det finns en hel del att jobba på innan jag går till polisen. För övrigt är jag inte helt vän med matchouppblåsta poliser. Jag har inget otalt med dem, men deras attityd gillar jag inte - särskilt inte trafikpolisens. En mer överspänd yrkesgrupp än den får man leta efter länge. Till råga på allt förefaller vissa i spaningsledningen läcka uppgifter som såll till främst familjemedlemmar.
PS Jag har "jobbat" med detta till och från under minst ett par år DS
PS Jag har "jobbat" med detta till och från under minst ett par år DS