2021-10-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wettextrasan
Så vad var det han hade/förvarade i sitt inplastade källarförråd dit han rände stup i kvarten? Det lär ha ”luktat konstigt” där enligt det en av de boende i huset skrev här i tråden. Vad luktade det då?

Och hade han en dator? Lämnade han isf kvar den i lägenheten? Har han en smartphone? Läser han här?
Sånt vore intressant att läsa/veta/diskutera.

Och inte allt satans tjat om jude, svensk, transvestit och fan å hans moster.

Kanske gick ner och pissade där.
Citera
2021-10-01, 00:31
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
Google och Wikipedia har iaf ingen som helst aning om vad TPDT eller TPDT explosive eller TPTD explosive betyder. Vad är detta?
Sorry TATP, texten flög iväg med mig.
Citera
2021-10-01, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wettextrasan
Så vad var det han hade/förvarade i sitt inplastade källarförråd dit han rände stup i kvarten? Det lär ha ”luktat konstigt” där enligt det en av de boende i huset skrev här i tråden. Vad luktade det då?

Och hade han en dator? Lämnade han isf kvar den i lägenheten? Har han en smartphone? Läser han här?
Sånt vore intressant att läsa/veta/diskutera.

Och inte allt satans tjat om jude, svensk, transvestit och fan å hans moster.

Allt det där du frågar om kommer att få sitt svar.
När kriminalteknikerna är klara.
Inte de här på Flashback alltså, utan de riktiga.
Citera
2021-10-01, 00:34
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-ans
Det framgår att sonen Mark lagt beslag på moderns narkotika klassade medicin, (skrolla t sid 7)
Sedan, om han sålt dessa själv el använt det själv vet vi inget om.
Modern var handikappad, bl.a. förlamad på höger sida (sidan 9)

Är det orimligt att Mark varit mammans personliga assistent? (Lite och ingen kontroll från Försäkringskassan)
Det skulle förklara varför familjen tämligen ”osynlig” s.a.s….

https://www.docdroid.net/Eex4Mqe/goteborgs-tr-a-6779-21-slutligt-beslut-ej-sarskilt-uppsatt-2021-05-27-pdf#page=9
Du får bara ansöka om LSS insatser och få det beviljat till ålder 65, vet inte riktigt hur gammal mamman var när hon blev sjuk, men lutar mot äldre?

Skulle nog hellre tro att mamma varit Marks ”assistent” utan betalt, att sedan bo själv när man aldrig betalt en räkning själv eller knappt värmt en varmkorv, då lär det bli knas.
Citera
2021-10-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skulle inte oroa mig så mycket. En person på flykt unden rättvisan har inte tid och möjlighet att bygga bomber.
Han kan ju ha ett gäng på lager eller vapen. Han är ju knappast ofarlig. Det har han ju verkligen visat väldigt klart och tydligt. Ut i skogen och leta med dig nu istället. Bara håll dig på behörigt avstånd om du ser honom.
Han ligger och trycker någonstans i närheten. Förmodligen något förråd eller liknande. Ängsgårdsbergen tycker jag allt att man kan promenara runt i lite extra dom närmsta dagarna om han inte åkt fast ännu.
Citera
2021-10-01, 00:37
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Han kan ju ha ett gäng på lager eller vapen. Han är ju knappast ofarlig. Det har han ju verkligen visat väldigt klart och tydligt. Ut i skogen och leta med dig nu istället. Bara håll dig på behörigt avstånd om du ser honom.
Han ligger och trycker någonstans i närheten. Förmodligen något förråd eller liknande. Ängsgårdsbergen tycker jag allt att man kan promenara runt i lite extra dom närmsta dagarna om han inte åkt fast ännu.
Kolonistuga på en kolonilott är sådana här typers bästa vän, helst nu när folk vintrar för i höst kanske.
Citera
2021-10-01, 00:39
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Varför sprids inte bilder på aset i media?

Lite starkt ordval kanske, nu handlar det om psykisk ohälsa och med dettaså får man ta vissa saker i beaktande pga rådande omständigheter.

Kan väl vara så att han tagit livet av sig nu när (om) han kommer underfull med vad han ställt till med så.

Ironiskt nog kom jag att tänka på en man med liknande "förutsättningar" som jag jobbade med för kanske 15 år sen. En ensam man med något knepigt liv så, utan far sen liten, fullt beroende av sin mor och ja det var Stig Helmer stuk rakt av så. Han är väl 70 där nu någonstans, när hans morsa dog för kanske 10 år sen så blev han ännu mer knepig på jobbet. Psykisk ohälsa works in misterious ways...
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det här sprängdådet lär ha krävt en en hel del av både planering, tid och förberedelser. Då lär han även ha planerat för vart han skall ta vägen när han stängde lägenhetsdörren, för sista gången.

Men håller med om att han sannolikt begränsas av dålig ekonomi.

Jag gissar på att han sitter i en liten kolonistuga i närområdet som preparerad med konserver och trotyl.
Citera
Medlem
Undra hur mamman mår!
Få se sin son på tv och överallt undra vad hon tänker.
Tror ni att hon är soppas med så hon förstår. Han borde hälsa på henne och se så att hon mår bra.
Verkar ändå vara fin kille som brydde sig om henne, eller vad tror ni?
Citera
2021-10-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Kolonistuga på en kolonilott är sådana här typers bästa vän, helst nu när folk vintrar för i höst kanske.

A eller övergivna sommarstugor. Han kan befinna sig varsomhelst. Lika gärna kan han ha tagit repet och hänger och dinglar i ett träd någonstans i skogen eller sänkt sig själv i sjö eller hav. Han måste bara lokaliseras. Jag tror han befinner sig i närområdet och planerar en attack till. Han vet redan att han kommer åka fast. Därför är han extremt farlig just nu.
Citera
2021-10-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feeluniq
Undra hur mamman mår!
Få se sin son på tv och överallt undra vad hon tänker.
Tror ni att hon är soppas med så hon förstår. Han borde hälsa på henne och se så att hon mår bra.
Verkar ändå vara fin kille som brydde sig om henne, eller vad tror ni?

De har inte visat sonen ocensurerad på TV.
Citera
2021-10-01, 00:47
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase

Ja, håller han ut så kan ett förråd vara rimligt, eller kolonistuga som någon nämnde. Eller någons husvagn. Den vänkrets han kan ha lär ju polisen ha koll på. Frågan är om han är förslagen nog att kunna stjäla en bil? Hans eventuella tekniska kunskaper har vi ju inte mycket grepp om...

Det krävs viss skogsvana och ok tält och sovsäck för att hålla sig undan i Ängårdsbergen i det här vädret, utöver de förberedelser som krävs. Så inomhus någonstans är kansk en rimligare gissning? Detta om det inte är så att han redan avslutat själv och tagit sitt liv... Det är ju inte osannolikt och kanske bomben var ett försök till "utökat självmord".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in