2021-10-01, 00:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
ML, alltså MGM, är i nuläget skriven på lägenhet XX på Övre Husargatan. Och här är mer info om den lägenheten:

2020-02-03: Polismannen JZ och en kvinna runt 20 år skrivs på lägenhet XX.
2020-05-04: JZ:s fru och en pojke under 18 år skrivs på en annan gata i Annedal.
2020-08-03: Ytterligare en kvinna runt 20 år skrivs på lägenhet XX.
2020-09-30: ML (MGM) skrivs på lägenhet XX.

Jag utgår ifrån att de två unga kvinnorna och den unga mannen är JZ och hans frus barn, eftersom de alla har samma efternamn som JZ och hans fru. Och därför antar jag att JZ och hans fru och två döttrar och en son flyttar till lägenhet XX 2020-02-03.
Sen separerar JZ och hans fru, och frun flyttar 2020-05-04 till den andra gatan i Annedal, tillsammans med den yngsta dottern och sonen, som då båda är under 18 år. Den äldsta dottern, som då är över 18 år, bor kvar hos sin pappa JZ i lägenhet XX.
Och sen 2020-08-03 flyttar den yngsta dottern tillbaka till sin pappa JZ i lägenhet XX, ca två månader efter att hon fyllde 18 år.
Sonen är i nuläget fortfarande under 18 år och bor som sagt hos sin mamma.

Och 2020-09-30, ca två månader efter att JZ:s yngsta dotter har flyttat tillbaka till lägenhet XX, då skrivs ML i lägenhet XX. Och han, JZ och JZ:s två döttrar är fortfarande idag skrivna där.
Om ML bor eller har bott i den lägenheten tillsammans med JZ och hans döttrar är oklart.

Men på sida 15 i aktbilaga 4 i inlägget nedan, finns fotografier från ML:s bostad, och man kan se Elle-tidningar och läppstift:

(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)

Fotografierna är tagna 2020-12-09 på Övre Husargatan, och då var både JZ, hans båda döttrar och ML skrivna i lägenhet XX. Och alla de personerna är som sagt fortfarande idag skrivna där.
Men i vilken lägenhet är fotografierna tagna, är det i XX eller i någon annan lägenhet?

Om ML har bott tillsammans med JZ, som är polis, och hans två döttrar, då är det väldigt märkligt att han skulle ha gjort ett sådant här dåd.

Och varför separerade JZ och hans fru?
Har ML något med det att göra?

Var JZ och hans döttrar i huset vid explosionen?

Kan ML ha varit målet för explosionen?

Släpp de här konspirationsteorierna. Polisen och hans familj har inget med saken att göra. Att ML skrev sig på deras lägenhet beror antingen på ett misstag när han flyttade dit för ett år sedan, eller också var det någon slags fint för att fördröja delgivning och vräkning.
Citera
2021-10-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
ML, alltså MGM, är i nuläget skriven på lägenhet XX på Övre Husargatan. Och här är mer info om den lägenheten:

2020-02-03: Polismannen JZ och en kvinna runt 20 år skrivs på lägenhet XX.
2020-05-04: JZ:s fru och en pojke under 18 år skrivs på en annan gata i Annedal.
2020-08-03: Ytterligare en kvinna runt 20 år skrivs på lägenhet XX.
2020-09-30: ML (MGM) skrivs på lägenhet XX.

Jag utgår ifrån att de två unga kvinnorna och den unga mannen är JZ och hans frus barn, eftersom de alla har samma efternamn som JZ och hans fru. Och därför antar jag att JZ och hans fru och två döttrar och en son flyttar till lägenhet XX 2020-02-03.
Sen separerar JZ och hans fru, och frun flyttar 2020-05-04 till den andra gatan i Annedal, tillsammans med den yngsta dottern och sonen, som då båda är under 18 år. Den äldsta dottern, som då är över 18 år, bor kvar hos sin pappa JZ i lägenhet XX.
Och sen 2020-08-03 flyttar den yngsta dottern tillbaka till sin pappa JZ i lägenhet XX, ca två månader efter att hon fyllde 18 år.
Sonen är i nuläget fortfarande under 18 år och bor som sagt hos sin mamma.

Och 2020-09-30, ca två månader efter att JZ:s yngsta dotter har flyttat tillbaka till lägenhet XX, då skrivs ML i lägenhet XX. Och han, JZ och JZ:s två döttrar är fortfarande idag skrivna där.
Om ML bor eller har bott i den lägenheten tillsammans med JZ och hans döttrar är oklart.

Men på sida 15 i aktbilaga 4 i inlägget nedan, finns fotografier från ML:s bostad, och man kan se Elle-tidningar och läppstift:

(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)

Fotografierna är tagna 2020-12-09 på Övre Husargatan, och då var både JZ, hans båda döttrar och ML skrivna i lägenhet XX. Och alla de personerna är som sagt fortfarande idag skrivna där.
Men i vilken lägenhet är fotografierna tagna, är det i XX eller i någon annan lägenhet?

Om ML har bott tillsammans med JZ, som är polis, och hans två döttrar, då är det väldigt märkligt att han skulle ha gjort ett sådant här dåd.

Och varför separerade JZ och hans fru?
Har ML något med det att göra?

Var JZ och hans döttrar i huset vid explosionen?

Kan ML ha varit målet för explosionen?

Men gud läs tråden innan du börjar kommentera.

Angående ELLE-tidningen som gav upphov till det något märkliga transryktet i tråden så står det ju ”Julstjärnor”, dvs tidningen är alltså snart ett år gammal.
När flyttade mamma ut? Lär ju vara hennes.
Senast redigerad av rhapidophora 2021-10-01 kl. 00:06. Anledning: Fel quote
Citera
2021-10-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Personnummer som börjar på 9 (fyra sista) betyder att personen var född utomlands. Möjligen har det ändrats på senare tid med tanke på hur det vällt in folk, men när invandringen var på någolunda rimliga nivåer så var detta helt givet. Precis som att folk som är födda i Stockholm har ett nummer som börjar på 0 och kvinnor har näst sista siffran som ett jämt tal. Så var det garanterad med 9xxx nummer på 1980 och 1990 talet. Vad som hänt efter det vet jag inte.

Jag är född 1994 i en stad i Sverige, mina sista 4 börjar på 9 så det stämmer ju inte alls.
Citera
2021-10-01, 00:12
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Någonstans läste jag att någon granne sett att han plastat in förrådet. Kan bomben varit så enkelt att han snott någon större gasolbrännare eller ett par st, låtit dessa ”pysa” och fylla hans plastbubbla till förråd tills gasen antingen hittat ut eller om han gjort någon enklare utlösare.

Jag har så svårt att tro att han lyckats hitta dynamit eller annat.

Det första jag tänkte var att det handlade om en gasexplosion eftersom det började brinna så pass mycket efteråt. Sprängämnen som smäller av brukar även trycka ut allt syre. Då är det svårt att få fyr.
Citera
2021-10-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Bombgalningen tycker han blir illa behandlad och därför hämnas han på andra, som inte ens har med saken att göra. Tänk alla dom människor och husdjur som riskerade att dö, som fick sina hem förstörda, för att en rättshaverist, som han är, fått för sig att bara hans intressen är värda något, bara hans!
Tänk om någon annan galning fått för sig att spränga hans egna lilla mamma i luften istället då, bara av den anledningen att denna andra galning känner sig orättvist behandlad, och tycker sig ha rätten att offra hans oskyldiga mamma som en hämnd, för något hans mamma inte har ett dugg att göra med??
Skulle han acceptera det då, om någon annan galning gjorde så mot honom och hans nära och kära??
Det är inte riktigt klokt som vissa får ihop det i skallen på sig!

Det är en väldigt störd människa som hör hemma på psyk alternativt fängelse för gott och borde redan varit inspärrad på psyk för längesen.
Han tänker givetvis inte i dom banorna som du beskriver.
Hoppas han torskar snart, har en illavarslande känsla om den här liraren. Känns som att han kan spränga igen bara han får läget. Han har redan gått all in, blivit avslöjad och outad och vet om att han torskar närsomhelst. Helt enkelt en tvättäkta desperado.
Imorgon ska jag faktiskt leta efter honom i ängsgårdsbergen, den här snubben måste åka fast nu nu nu.
Citera
2021-10-01, 00:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monster9913
Jag är född 1994 i en stad i Sverige, mina sista 4 börjar på 9 så det stämmer ju inte alls.

Folk födda i Sverige fick ibland 9-nummer när deras egen serie tog slut.
Citera
2021-10-01, 00:15
Medlem
Citat:

Finner du inte svaret här så kanske Sverige inte ser dig som människa :-) (ta det som ett skämt)
Läste inte igenom luntan men då de tog upp ifrån 1947 i förordet så borde lite info finnas..

https://www.scb.se/contentassets/8d9d985ca9c84c6e8d879cc89a8ae479/ov9999_2016a01_br_be96br1601.pdf
Citera
2021-10-01, 00:16
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:

Det har delats en Wikipedialänk i tråden ett antal gånger, som handlar om personnummer, I denna wikipedialänk framgår det att detta system med områden försvann 1990

Det stämmer på oss födda före 1990 och inte på småglin födda på 90 talet

Jag skall inte vara kinkig,

Här är Wikipedias länk

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer_i_Sverige
Senast redigerad av Svennis7254 2021-10-01 kl. 00:19.
Citera
2021-10-01, 00:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jo man tycker ju det. Men antar att det ändå tog ett tag innan misstankarna klarnade och man kan ju hinna rätt långt med olika transportsätt på den tiden.

Samtidigt verkar ju MGM inte ha världens bästa ekonomi och eventuella bankkort lär vara hårdbevakade så några flygbiljetter och utomlandsflykt lär inte ha skett.

Sitter han och trycker i någon skog, alternativt hoppat i vatten kan det ta ett tag att hitta på honom.

Det här sprängdådet lär ha krävt en en hel del av både planering, tid och förberedelser. Då lär han även ha planerat för vart han skall ta vägen när han stängde lägenhetsdörren, för sista gången.

Men håller med om att han sannolikt begränsas av dålig ekonomi.
Citera
2021-10-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Det är faktiskt inte så lätt när tråden drunknar i en massa annat dravel.
Vem orkar läsa i genom 5000 inlägg för att komma till slutet?

Jag förstår. Har plöjt igenom första 250 sidorna, skippar 100 och kört ifatt från 350. Det går rasande fort och är alldeles för mycket dravel om härkomst, hitkomst och ditkonst. Skumma igenom skiten och försök plocka det som är intressant. Men det går för fort i tråden för att hänga med.
Ordinarie media har bra koll nu.
Citera
2021-10-01, 00:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Det är en väldigt störd människa som hör hemma på psyk alternativt fängelse för gott och borde redan varit inspärrad på psyk för längesen. Han tänker givetvis inte i dom banorna som du beskriver. Hoppas han torskar snart, har en illavarslande känsla om den här liraren. Känns som att han kan spränga igen bara han får läget. Han har redan gått all in, blivit avslöjad och outad och vet om att han torskar närsomhelst. Helt enkelt en tvättäkta desperado. Imorgon ska jag faktiskt leta efter honom i ängsgårdsbergen, den här snubben måste åka fast nu nu nu.

Jag skulle inte oroa mig så mycket. En person på flykt unden rättvisan har inte tid och möjlighet att bygga bomber.
Citera
2021-10-01, 00:28
Medlem
Wettextrasans avatar
Så vad var det han hade/förvarade i sitt inplastade källarförråd dit han rände stup i kvarten? Det lär ha ”luktat konstigt” där enligt det en av de boende i huset skrev här i tråden. Vad luktade det då?

Och hade han en dator? Lämnade han isf kvar den i lägenheten? Har han en smartphone? Läser han här?
Sånt vore intressant att läsa/veta/diskutera.

Och inte allt satans tjat om jude, svensk, transvestit och fan å hans moster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in