2021-09-30, 22:53
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
”kom väl”…
Det gjorde det inte alls. Till skillnad från många här, har jag läst igenom alla de tre FUPar som var länkade och det nämns icke ett ord om vare sig politisk hemvist eller religiöst ursprung.
Det är en s.k. ”trådsanning” alltså helt taget ur luften.
Återigen (läs min trådhistorik) så vill jag påpeka att ras, religion, politisk hemvist och könsliga avvikelser inte nämns i ett FUP under avsnittet "personuppgifter". Eller tror du att det skulle stå "vänsterextrem polsk jude med transsexuella böjelser" i FUP:en?

Man måste själv lägga pussel!
Citera
2021-09-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Bor själv 3 min från bombdådet och inga helikoptrar har hörts sedan ca 17.00.
Och då hörs helikoptrar jävligt ofta här!
Bor på samma innegård och hörde helikopter senast runt 21 om de är relevant, vettefan om de var polis eller ambulans osv. dock
Citera
2021-09-30, 22:55
Medlem
Nu börjar det spåra ur igen!
Nu ska mamman blandas in igen.

Om inte det hade blivit en hel massa off Topic från början så kanske de vill diskutera hade fattat något.

Det kanske är dags för en sammanfattning i fet text igen?

Någon som orkar?
Orkar inte bläddra igenom snart 5000 inlägg, varav 80 % är rent off topic.
Citera
2021-09-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Just det! Unabombaren var en fascinerande person faktiskt. Överintelligent om något. Han fick en fix idé och kunde inte släppa den - har för mig att han var något av en "luddite".

Vi måste verkligen ta reda på M.L har för utbildning och vad han jobbar med. Är han uppvuxen i Sverige så måste det gå att hitta var/om han pluggade och hur han försörjt sig.
Hur hittar man detta?

Jag avskyr att Sverige är det land i världen där det är lättast att snoka om folk på nätet - men i just sådana här sammanhang så är det ju väldigt bra.
Läs FUP:en som finns i tråden, där finns hans brev och beskrivning av hans beteende mot bl.a sjukvårdspersonal på mammans boende. Det här är ingen överintelligent professorstyp, det är en svagsint rättshaverist. Betvivlar att han insåg vidden av det han gjorde, antagligen ville han jävlas med fastighetsägaren och så blev det så mycket större än han hade tänkt sig.
Senast redigerad av songline 2021-09-30 kl. 23:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
TPTD!
Luktar fruktigt och som aceton eller vinäger/surt/gammalt.
Fick lov att rådfråga en gammal svensk SOG medlem, det var hans tips.

Det behövs inte mycket för förödelse, bomben på Bryssels flygplats (där eld också uppstod efter sprängningen, dessutom om en del inte exploderat så uppstår en kraftig brand istället, dvs först kanske det bara brann i en liten del, sedan exploderade resten) var gjord av TPTD, 15kg sammanlagd, ganska stor förödelse.

TPDT kan du göra hemma, men det är sjukt ostabilt, inte ens jihadister använder skiten för det är så sjukt ostabilt.

Men någon som inte bryr sig kanske som sagt inte bryr sig.

Google och Wikipedia har iaf ingen som helst aning om vad TPDT eller TPDT explosive eller TPTD explosive betyder. Vad är detta?
Senast redigerad av pipatron 2021-09-30 kl. 23:00. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Det här låter som ett skämt… men jag såg mark dra ut morsan ur lägenheten i rullstol, hon pruttar, han fnissar och klappar henne på kinden eller något liknande. Sen drar han in henne rätt våldsamt in i lägenheten rakt över en rätt hög tröskel. Hör kanske inte till saken men en av de lustigaste sakerna jag sett. Hon syntes aldrig till hemma, alltid inne, det var Mark som kom och gick sena nätter när hon bodde där. Antagligen för att se till henne som han sen gjorde när hon flyttades till boendet.

Det verkar vara ett mycket starkt band mellan son och mamma! Måste blivit traumatiskt för båda när hon blev sjuk och hamnade på ett äldreboende, dessutom covidrestriktioner för äldreboenden...
Citera
2021-09-30, 22:57
Medlem
Såg förövrigt ca. 10 poliser och en tekniker på innegården runt 21:20, teknikern hade pappkassar brevid sig, vågade ej kolla mer nogrannt då dom alla kollade på mig, men lär nog få svar om vad det är som smällt inom kort nu när det varit tekniker på plats
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Så bägge var rätt kufiska enligt intrycket du har fått?

Mark ja, mamman bara rädd då hon knappt synts till under mina 10+år där
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Lumpenfrågan är ju relevant, hur gammal var han när han blev medborgare?
Finns någon skön MÖP/militär som vet vad som gällde, så fort han var medborgare och duglig nog/18-20ish så skulle han väl göra lumpen som alla andra?
Citera
2021-09-30, 22:58
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Tror ni att sov den natten? Sprängningen hände fem på morgonen, kan han ha lyssnat på death-metal och runkat som en galning för att komma i rätt stämning?

Vi måste ändå berömma honom för hans humanitet han valde en tidpunkt då det var folktomt,
han ville skada byggnaden , inte människor.

I sammanhanget kan jag nämna den ende och störste polske terroristen Unabombaren- Ted Kaczynski som gäckade FBI i över 20 års tid och som tvingade tidningar i USA att trycka hans manifest.
Han var matematikprofessor på Berkley universitet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Theodore_Kaczynski

Är det någon polackgrej att göra innan man spränger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filiip
Bor på samma innegård och hörde helikopter senast runt 21 om de är relevant, vettefan om de var polis eller ambulans osv. dock

Ibland kan det vara svårt att höra skillnad på ljud från polishelikopter och ljud från ambulanshelikopter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Det här låter som ett skämt… men jag såg mark dra ut morsan ur lägenheten i rullstol, hon pruttar, han fnissar och klappar henne på kinden eller något liknande. Sen drar han in henne rätt våldsamt in i lägenheten rakt över en rätt hög tröskel. Hör kanske inte till saken men en av de lustigaste sakerna jag sett. Hon syntes aldrig till hemma, alltid inne, det var Mark som kom och gick sena nätter när hon bodde där. Antagligen för att se till henne som han sen gjorde när hon flyttades till boendet.

Hon rejält dement alltså. Man har inte godman utan anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in